3 352 276 läst · 16 544 svar
3352k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Det är lite meck med den innan man hittar rätt inställningar och spädning.
Om du inte får till inställningen så kan det vara o-ringen i munstycket som är paj. Drog sönder min ring i början, och det är ingen extra med i kartongen.
Så ett tips kan vara att komplettera med nån extra så du inte står där men en trasig o-ring när alla affärer stängt.
Är det den 2000 eller 5000?
Om du inte får till inställningen så kan det vara o-ringen i munstycket som är paj. Drog sönder min ring i början, och det är ingen extra med i kartongen.
Så ett tips kan vara att komplettera med nån extra så du inte står där men en trasig o-ring när alla affärer stängt.
Är det den 2000 eller 5000?
Några tips här:Chrissofsweden skrev:
https://www.byggahus.se/forum/verkt...-verktygsinkop-15.html?perpage=15#post2467503
Ja, lite meck innan man lärt sig men sen fungerar det väldigt bra. Senaste jag målade var alla luckor i ett stort 50-talskök.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Ungefär hur tänkte du luft- och färgmängd? Stämmer det verkligen med fem delar färg och sju (?!) delar vatten? Tack för tipsen! Det var många lärotimmar i detnanowire skrev:
fgo: Det är en 5000
Mycket luft, lite färg. Då torkar det snabbt och rinner inte. Som sagt många tunna lager.Chrissofsweden skrev:
Spädning beror på färgen. Köksluckorna sist målade jag med snickerilack (kan ha varit beckers men jag minns inte) och då var det färg:vatten ca 5:4 eller 1:1 har jag för mig. Mer koncentrerat så blir det lättare att den spottar färgblobbar
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Som sagt, väldigt hög spädning må jag säga Känns som ett väldigt pillande men jag ska definitivt prova. Tusen tack för tipsen!
Vad jag förstått är det en av sakerna som skiljer mot en dyrare spruta från tex wagner. Det är inte så farligt och tidsvinsten, och framför allt kvaliten på ytan, är väldigt stor jmf med pensel eller roller.Chrissofsweden skrev:
Ingen orsak, lycka till!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har ngn liknande från Bosch. Tyckte det blev riktigt bra resultat med Beckers elegant Aqua lackfärg. Den är vattenlöslig. Men som sagt det är mycket spädning som gäller.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg