3 352 331 läst · 16 544 svar
3352k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Mmm de förstår jag, min kom sjukt snabbt.scim skrev:
Verkar som tillgången varit mer än "småknölig" nu i början, priser har hoppat upp och ner under våren, ena dagen stod det 2.5Ah och nästa 2.0...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag beställde en fräs därifrån med ett FSN OFA kit. Väntade och väntade till slut mailade jag. Då kunde de inte leverera kitet alls så det blev bara en fräs. Inte heller imponerad av svh24 med andra ord.scim skrev:
iSnobben skrev:
Jag har nog 2 eller 3 ordrar från dom och de har levererat fort alla ggr.
Men trist när det krånglar, man vill ju gärna att det ska ringa på dörren helst igår, efter att man klickat på "betala"
Har beställt 2 ggr i vår från dem och båda gångerna med leveranstider på över 1 månad trots att det stod 3-5 dagar när jag beställde.FredrikR skrev:
Det största felet är ju att man inte ens blir informerad om förseningen utan själv måste kontakta dem efter flera veckor för att få veta vad som hänt med beställningen.FredrikR skrev:
Ja det är långt ifrån bra, ofta väljer man ju handlare där allt man behöver för stunden ser ut att finnas i lager, även om det kanske blir några tior eller tom. hundralappar dyrare.scim skrev:
Och att dom då sen inte kan leverera är inte alls bra!
Idag kom klingan och borren från mobiltecnica, det gick snabbt! Som tur är bor man på ett mindre ställe och chauffören känner igen ens namn och levererar det till arbetsplatsen så man kan skriva på.
Inte direkt ett inköp, utan mer en bonus: förhandlade till mig ett gratis skruvstycke och en billig bänkslip av hussäljaren. Två saker mindre att köpa till den nya snickarboden!
Idag har jag fått min DeWalt DWE6423 oscillerande slipmaskin, från Verkter. En nätt liten apparat för oss som slipar måttligt stora saker. 150 mm maskinerna ser ju förvisso lite häftigare ut, men jag föredrar små maskiner som är lätta att hantera. Den vibrerar måttligt i handtaget och jag är nöjd med avverkningen. Hastighetskontrollen är lätt att justera och bromsen för trissan funkar bra. Dammhanteringen återstår att se, men ett snabbt test visar att den fåniga lilla påsen som följer med faktiskt lyckas samla upp lite slipdamm :x
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Clubdag på Classe.
35m med upprullare, har suktat många år men inte kommit till skott.
Samt en sats Wera elektronikmejslar till hobbyhörnan i förrådet.
Blev även ett väggfäste till pc-skärmen på clubdagen.
Snart mysigare i förrådet och quad-verkstaden än inne.. :wow:
Logga in
Skapa konto
35m med upprullare, har suktat många år men inte kommit till skott.
Logga in
Skapa konto
Samt en sats Wera elektronikmejslar till hobbyhörnan i förrådet.
Blev även ett väggfäste till pc-skärmen på clubdagen.
Snart mysigare i förrådet och quad-verkstaden än inne.. :wow: