3 328 928 läst · 16 490 svar
3329k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 870 inlägg
Har också en. Enda som är lite trist med dessa ställningar är om man vill ha hjul till den. Kolla inte priset om du inte just fått lön och känner dig ruskigt rik...
Jo jag har sett priset. Har dock inget behov av hjul då jag ska använda den inne i hallen för att kunna spackla och måla tak samt gipsa och måla väggarna. Det mest troliga är att den säljs eller kanske hyrs ut när jag är klar.Robert-san01 skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Jag skaffade också de två paketen men sparkbrädorna har jag aldrig använt ännu.iSnobben skrev:
Sen skaffade jag fyra ej ställbara hjul, borde skaffat ställbara. (när jag har hjälp och jobbar i taket så kan andra personen rulla omkring med mej vid behov så jag slipper klättra ner, låg tyngdpunkt rekommenderas vid dessa regelvidriga förflyttningar.
har ställbara fötter utan hjul till min andra ställning, de använder jag ibland till zarges.
Jag har en. Var lite tveksam till nyttan men ställbarheten är värt priset mångfalt. Så många ställen där det varit omöjligt att bryta om man inte ställt om lite. Även att lätt kunna greppa om propellervirket som säljs som reglar, lätt att vrida rätt samtidigt som man drar i skruven. Ler varje gång jag nyttjar den ...SBH skrev:
Fick hem en fräs idag en Trend T11EK.
Har länge suktat efter en riktig fräs för att montera i bord. Enligt tidigare ägare är det bytt motor på den då det var problem med den, sen dess har den varit oanvänd.
Det jag kan se som saknas i lådan är fininställningsratten och en av stagen till anhållet. Men det går säkert att beställa.
Har bara provstartat den, mjukstarten är mycket trevlig, gick tystare än vad jag trodde.
Fick med 3 frässtål, det ena har utbytbart stål och en 1/4" spännhylsa. För 850:- känns det som jag gjort ett fynd!
Det enda jag inte blir klok på, vad har man de 6 st plastgrejorna till, hör de ens dit, nån som har förlag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har länge suktat efter en riktig fräs för att montera i bord. Enligt tidigare ägare är det bytt motor på den då det var problem med den, sen dess har den varit oanvänd.
Det jag kan se som saknas i lådan är fininställningsratten och en av stagen till anhållet. Men det går säkert att beställa.
Har bara provstartat den, mjukstarten är mycket trevlig, gick tystare än vad jag trodde.
Fick med 3 frässtål, det ena har utbytbart stål och en 1/4" spännhylsa. För 850:- känns det som jag gjort ett fynd!
Det enda jag inte blir klok på, vad har man de 6 st plastgrejorna till, hör de ens dit, nån som har förlag?
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Idag hämtade jag ett nytt verktyg som jag kommer ha stor nytta av...
...i alla fall i mitt yrke - kommer sannolikt snitta på ett par timmars användning per dag!
.
.
.
Men för att undvika de värsta glåporden (kontorsråtta?) ramlade även den här in i veckan:
...den har jag å andra sidan inga större förhoppningar om att få någon större användning av, typ någon timme två gånger om året, och ändå var det runt dubbla priset. Som tröst kan jag i alla fall hoppas på att 6ah batteriet kanske får lite mer användning än så.
Logga in
Skapa konto
...i alla fall i mitt yrke - kommer sannolikt snitta på ett par timmars användning per dag!
.
.
.
Men för att undvika de värsta glåporden (kontorsråtta?) ramlade även den här in i veckan:
Logga in
Skapa konto
...den har jag å andra sidan inga större förhoppningar om att få någon större användning av, typ någon timme två gånger om året, och ändå var det runt dubbla priset. Som tröst kan jag i alla fall hoppas på att 6ah batteriet kanske får lite mer användning än så.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg