Chrissofsweden skrev:
Definitivt! Bild vill jag se också! Älskar min :D
Ja min är inte mycket att se då den står inplastad i garaget men det är en sån här från Zarges.

Person använder en modulär Zarges ställning vid husrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte modul A+B.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har också en. Enda som är lite trist med dessa ställningar är om man vill ha hjul till den. Kolla inte priset om du inte just fått lön och känner dig ruskigt rik...

Robert-san01 skrev:
Har också en. Enda som är lite trist med dessa ställningar är om man vill ha hjul till den. Kolla inte priset om du inte just fått lön och känner dig ruskigt rik...
Jo jag har sett priset. Har dock inget behov av hjul då jag ska använda den inne i hallen för att kunna spackla och måla tak samt gipsa och måla väggarna. Det mest troliga är att den säljs eller kanske hyrs ut när jag är klar.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
S
snor tråden lite
hultafors Ställbart bräckjärn 209 SB
någon som köpt och testat?

Snailman
iSnobben skrev:
Ja min är inte mycket att se då den står inplastad i garaget men det är en sån här från Zarges.

[bild]

Köpte modul A+B.
Jag skaffade också de två paketen men sparkbrädorna har jag aldrig använt ännu.

Sen skaffade jag fyra ej ställbara hjul, borde skaffat ställbara. (när jag har hjälp och jobbar i taket så kan andra personen rulla omkring med mej vid behov så jag slipper klättra ner, låg tyngdpunkt rekommenderas vid dessa regelvidriga förflyttningar.
har ställbara fötter utan hjul till min andra ställning, de använder jag ibland till zarges.

• Gilla
Torpolle
  • Laddar…
E
Juck-rull är ju annars en populär metod bland undertaksmarodörer.

SBH skrev:
snor tråden lite
hultafors Ställbart bräckjärn 209 SB
någon som köpt och testat?
Jag har en. Var lite tveksam till nyttan men ställbarheten är värt priset mångfalt. Så många ställen där det varit omöjligt att bryta om man inte ställt om lite. Även att lätt kunna greppa om propellervirket som säljs som reglar, lätt att vrida rätt samtidigt som man drar i skruven. Ler varje gång jag nyttjar den ...

• Gilla
1
  • Laddar…
Fick hem en fräs idag en Trend T11EK. Trend T11EK router med kablar, frässtål och oidentifierade plastdelar i en öppen verktygslåda.
Skapa konto
Tillbehör till en Trend T11EK fräs inklusive plastbitar, frässtål och spännhylsa ordnade på pappersservett.
Skapa konto

Har länge suktat efter en riktig fräs för att montera i bord. Enligt tidigare ägare är det bytt motor på den då det var problem med den, sen dess har den varit oanvänd.
Det jag kan se som saknas i lådan är fininställningsratten och en av stagen till anhållet. Men det går säkert att beställa.

Har bara provstartat den, mjukstarten är mycket trevlig, gick tystare än vad jag trodde.

Fick med 3 frässtål, det ena har utbytbart stål och en 1/4" spännhylsa. För 850:- känns det som jag gjort ett fynd!

Det enda jag inte blir klok på, vad har man de 6 st plastgrejorna till, hör de ens dit, nån som har förlag?

Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
trattalask
Grattis till ett tokfynd! =)
Jag fick betala "en aning" mer för min nya. Hoppas du blir nöjd.

De plastbitarna känner jag inte igen. Men jag kan kolla manualen imorgon ifall du inte lyckas klura ut det.

ullberg
Idag hämtade jag ett nytt verktyg som jag kommer ha stor nytta av...

Rund bärbar högtalare ansluten till en enhet med synlig blå indikatorljus på ett träbord.
Skapa konto

...i alla fall i mitt yrke - kommer sannolikt snitta på ett par timmars användning per dag!

.
.
.

Men för att undvika de värsta glåporden (kontorsråtta?) ramlade även den här in i veckan:

Makita skruvdragare med 6Ah batteri och laddare på ett arbetsbord.
Skapa konto

...den har jag å andra sidan inga större förhoppningar om att få någon större användning av, typ någon timme två gånger om året, och ändå var det runt dubbla priset. Som tröst kan jag i alla fall hoppas på att 6ah batteriet kanske får lite mer användning än så.

ullberg skrev:

[bild]
Verktyg? Jobbar du på NASA? Det där är väl ett UFO? :D

ullberg skrev:

[bild]

...i alla fall i mitt yrke - kommer sannolikt snitta på ett par timmars användning per dag!

.
.
.
Dom där är rackarns bra men svindyra.......

mexitegel skrev:
Verktyg? Jobbar du på NASA? Det där är väl ett UFO? :D
Det är en kopp värmare ser du väl :wow:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
E
Det är SBHs ritbordstyngd

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S
Trodde det var en robotdammsugare till skrivbordet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.