3 330 498 läst · 16 493 svar
3330k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det vanliga är väl smörknivarjonmo skrev:Jag har inte betalat något, utan jag var ute hos en polare som när jag började snacka täljning frågade "Du vill inte har eneträ då? Ta så mycket du vill!". Pjäsen jag fick med mig är meterlång och minst 20 cm på den smala änden.
Tips på hur jag ska förvara, såga, torka och vad jag ska producera det?
[bild]
Och så, förstås, enepinnade tråbåtar.
Där ser jag material till en fin laggad ölstånka. En sån där som rymmer minst en halvliter och har ett lock som man öppnar med tummen då man dricker.jonmo skrev:Jag har inte betalat något, utan jag var ute hos en polare som när jag började snacka täljning frågade "Du vill inte har eneträ då? Ta så mycket du vill!". Pjäsen jag fick med mig är meterlång och minst 20 cm på den smala änden.
Tips på hur jag ska förvara, såga, torka och vad jag ska producera det?
[bild]
Små laggkärl av olika slag gör man ofta av ene för att enträet både kryddar och konserverar vissa matvaror.
Hammarskaft och knivskaft går också att göra av av ene. Jag har enrisskaft på en av mina smideshammare.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Kanske inte regelrätt verktyg men väl nära relaterat. Idag damp det ner ett paket handskar vars inköp jag helt skyller på MathiasS (dvs. Tack för tipset!) - 14 par blandad kompott men alla passade som hand i handsken
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/U
Haha, det damp ner en låda här också, med 12 par också . Dessutom ett par mycket efterlängtade knäskydd till mina blåkläder X1500 och ett par Helly Hansen arbeta piratbyxor.
Hade dock missat att Guide 5orna var vinterfodrade, nå nu har jag ett par handskar att låna ut, så nu undkommer ingen arbete hör
Hade dock missat att Guide 5orna var vinterfodrade, nå nu har jag ett par handskar att låna ut, så nu undkommer ingen arbete hör
Självbyggare
· Stockholm
· 9 879 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 879 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Var köper ni handskarna?
Jag knäckte också en ~2ton sten med 20mm, och 5-6 borrar för att hålla nere tempen på dom.gbghenke skrev:
Men köpte en ~6kg slägga, den på bilden va för liten
Redigerat: