VideX skrev:
...
Det enda jag inte blir klok på, vad har man de 6 st plastgrejorna till, hör de ens dit, nån som har förlag?
Kan det vara skydd för frässtål?
 
  • Gilla
PåLandet
  • Laddar…
ullberg
mexitegel skrev:
Verktyg? Jobbar du på NASA? Det där är väl ett UFO? :D
I wish, har alltid velat kunna ändra idiomet till "det här är ju faktiskt raketforskning!"... Men det var ganska nära - ett UCO kan man väl kalla det (O för object igen)

MathiasS skrev:
Dom där är rackarns bra men svindyra.......
Jag antar att uttalandet baserat på den vitt spridda förväntningen att elektronik ska vara mer eller mindre gratis, själv tycker jag att priset, inte minst relaterat till den stora nytta jag har av den, är fullt rimligt. Det är nog en hel del ingenjörstimmar bakom den för att hantera ljudbild, ekon etc. Funktionsmässigt är den svarta pucken, UCOt, i bakgrunden också väldigt, väldigt bra och markant billigare - Tänk om de varit svart-gröna - vad hade de inte kostat då :)

Det var också därför jag hade min jämförelse med mutterdragaren - dubbelt så dyr redan från början (och ändå tror jag det är många BH:are som har en sån) och per användningstimme ska vi inte prata om... eller en jmf lite mer relaterat till mitt arbete: jag tankar (iof inte bara jobbresor) för storleksordningen lika mycket i månaden utan att ge det en tanke...

/U
 
sinuslinus skrev:
Trodde det var en robotdammsugare till skrivbordet.

Jag med men nog är sladden lite kort :p
 
ullberg skrev:
Idag hämtade jag ett nytt verktyg som jag kommer ha stor nytta av...

[bild]
En seriös fråga om denna pryl - vad är det? En högtalartelefon av något slag?
 
Högtalare och mick att koppla till datorn för konferenssamtal. Vi har en i varje mindre mötesrum på jobbbet. Riktigt bra men sp20-modellen kostar ju över 2000 spänn så lite svettigt är det......
 
ullberg skrev:
I wish, har alltid velat kunna ändra idiomet till "det här är ju faktiskt raketforskning!"... Men det var ganska nära - ett UCO kan man väl kalla det (O för object igen)


Jag antar att uttalandet baserat på den vitt spridda förväntningen att elektronik ska vara mer eller mindre gratis, själv tycker jag att priset, inte minst relaterat till den stora nytta jag har av den, är fullt rimligt. Det är nog en hel del ingenjörstimmar bakom den för att hantera ljudbild, ekon etc. Funktionsmässigt är den svarta pucken, UCOt, i bakgrunden också väldigt, väldigt bra och markant billigare - Tänk om de varit svart-gröna - vad hade de inte kostat då :)


/U
Det är nog snarare baserat på att andra saker som funkar nästan lika bra kostar mycket mindre. Men, jag håller med dig om att den där pucken är riktigt bra och ger lite extra jämfört med enklare prylar. Det är *viktigt* att höra bra och att höras, så i tjänstesammanhang är kostnaden lätt att motivera. Skulle jag få betala privat kör jag vidare som jag gör nu, antingen med datorns inbyggda högtalare (som faktiskt fungerar riktigt bra på den modell jag har) eller med mina QC35 (och dom är ju också "prisvärda" men med ett lite bredare användningsområde).
 
ullberg
MathiasS skrev:
Det är nog snarare baserat på att andra saker som funkar nästan lika bra kostar mycket mindre.
Du jämför med din dator som kanske kostar 5-10 ggr mer samt QC35* som kostar nästan dubbelt mot den där?

Jag har betalat den där (SP20 ML), precis som mina QC35 privat, trots att de används primärt i jobbet. Jag har insett att det inte är värt hjärtinfarkten som det skulle innebära att få utlägget genom den administrativa processen... Å andra sidan har jag inte heller betalat MRP, långt därifrån då efterfrågan inte är riktigt lika stor på eBay trots att den var ny i kartong...

Kanske dags att återgå till mer BH-relaterade verktyg, ingen som har åsikt om mutterdragaren? det tog emot att inte köpa en brushless men priset var därefter och med den begränsade användningen jag ser så kändes det där ganska rimligt

/U

* dessutom trodde jag inte man kunde få QC35 att funka med Lync - har du gjort det? i så fall är jag intresserad - men kanske kan vi ta det i PM-form
 
S
Chrissofsweden skrev:
Jag med men nog är sladden lite kort :p
Det är ju bara laddningen från usb-porten :D
 
S
MathiasS skrev:
Högtalare och mick att koppla till datorn för konferenssamtal. Vi har en i varje mindre mötesrum på jobbbet. Riktigt bra men sp20-modellen kostar ju över 2000 spänn så lite svettigt är det......
vi kör jabra 810
 
S
Emil_K skrev:
Det är SBHs ritbordstyngd
bara för nördar och arkitekter :wow:
 
Sortiment med förpackade forstnerborr i olika storlekar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev ett sortiment med forstnerborr från Bauhaus idag :)
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Bosch skruvdragare och lasernivå i förpackningar framför en rivet kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hyfsat pris på skruvdragaren hos Bauhaus, 895.-

Besviken på kapaciteten hos lasern, den manuellt rivna kakelväggen blev inte ens varm....
 
  • Gilla
Valkyr och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte betalat något, utan jag var ute hos en polare som när jag började snacka täljning frågade "Du vill inte har eneträ då? Ta så mycket du vill!". Pjäsen jag fick med mig är meterlång och minst 20 cm på den smala änden.

Tips på hur jag ska förvara, såga, torka och vad jag ska producera det?

En meterlång stubbe av eneträ vid en bilbagageöppning med fler vedbitar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mangan84 skrev:
Blev ett sortiment med forstnerborr från Bauhaus idag :)
Någon form av extrapris?
 
badtastex skrev:
Någon form av extrapris?
Nope, tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.