SBH skrev:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
verktyg för varje snickare :wow:
Hör väl snarare hemma på ritbordet …
 
S
fahlis skrev:
Hör väl snarare hemma på ritbordet …
mäter allt för hand när jag räknar på jobb
 
Köpt en ny gerlåda... Inser dock att jag nog skulle byggt en själv istället. Problemet är att jag vill ha tajtare springa för japansågen. Tips? En bra bandsåg vore något iofs.

Nyinköpt trägerlåda placerad på verkstadsbänk, tänkt för användning med japansåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Chrissofsweden skrev:
Köpt en ny gerlåda... Inser dock att jag nog skulle byggt en själv istället. Problemet är att jag vill ha tajtare springa för japansågen. Tips? En bra bandsåg vore något iofs.

[bild]
göra egen låda?
 
Det ska jag göra. Lämnar tillbaka den där imorgon och köper lite planhyvlat istället.
 
S
Chrissofsweden skrev:
Det ska jag göra. Lämnar tillbaka den där imorgon och köper lite planhyvlat istället.
samma prisklass? :wow:
 
Kökskniv på skärbräda bredvid hemmagjord mätstock märkt med "Pappa".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klumpigare än Hultafors, men det är ju tanken som räknas...
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Tidigt i morse kom den efterlängtade ersättaren till min Bosch GTS-10. Fick ingen bra bild med mobilen i morgondiset så jag börjar jag med en bild när den stod hos säljaren.

Altendorf WA6 bordssåg i verkstad, med fällbara ben och mätskala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pär h och 11 till
  • Laddar…
Ja, det är ju ett visst steg upp från en GTS 10, milt uttryckt!
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Det var att byta upp sig må jag säga :wow:
Grattis!!!
 
  • Gilla
Nove
  • Laddar…
Liten uppgradering! Jo jag tackar! Vad fick du ge för den där?
 
GTS10 var en nödlösning innan jag flyttade till eget hus med garage. Har sedan ett antal år bestämt mig för att skaffa justersåg men nu när garaget började bli klart så sprang jag på denna som kändes perfekt för mina behov. Var inställd på en Hammer K3 Winner Comfort eller Felder K500P som både var på kampanj vid samma tillfälle. Denna som är från 2011 och obetydligt använd låg prismässigt ungefär mittemellan de båda efter lite prutning och kändes otroligt kraftigt byggd samt att jag gillade det silkesmjuka glidet i Altendorfs justerbord. Nypris med samma utrustning ligger i dagsläget på 73' + moms. :eek:

Får även tacka Pär H som tog sig tid att bolla tankar och funderingar innan jag slog till.

Hur den fungerar i praktiken får vi se när jag får allt i ordning.
 
Redigerat:
S
Altendorf är ju själva måttstocken för justersågar.
Vill du köra skivmaterial så byter du snart mot en fullformatare ;)
 
Jag hade gärna haft en större men på 33 kvm som även ska rymma en del förvaring för hushållet så är det tight. 1600 mm justerbord som denna har är helt perfekt. Jag satte som krav att jag ska kunna ta en skiva på bredden. Det får jag leva med helt enkelt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.