26 885 läst · 349 svar
27k läst
349 svar
Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil
Inte om det är ett pucko som ska använda pucken...possum77 skrev:
Det går alltid att gör fel eller glömma, även solen har fläckar.
Kanske kommer en propå om att det krävs auktorisation för att sätta i laddsladden snart, auktoriserad sladdare typ.
Det gäller ju alla bilar. I det här fallet går pucken bara fysiskt att placera på ett ställe, det går helt enkelt inte att sätta den fel. Du kan även lyfta utan puck men då måste du vara noga att domkraften är rätt placerad så den är eg mer av ett hjälpmedel.N Niq skrev:
Ja det gäller alla bilar. Det är inget unikt med elbilar. Blir väl iofs lite dyrare om man söndrar batteriet än om man råkar trycka upp tröskellådan eller golvet.possum77 skrev:
Hade ju varit smartare att inte behöva extragrejer när man behöver lyfta bilen. Folk lånar bilar av varandra, inte lätt att veta att man behöver en hockeypuck när man står i mörker vid vägkanten och ska lyfta bilen som fått punktering. Jag har ett antal gånger hjälpt folk med domkraft och det har aldrig varit något problem även om jag varit helt obekant med bilmodellen. Men jag har aldrig varit med om att man behöver något annat än domkraft för lyftet. Idiotisk konstruktion.possum77 skrev:
Du behöver ingen extra grej, men använder du pucken är du helt säker på att domkraften hamnar rätt.L lbgu skrev:Hade ju varit smartare att inte behöva extragrejer när man behöver lyfta bilen. Folk lånar bilar av varandra, inte lätt att veta att man behöver en hockeypuck när man står i mörker vid vägkanten och ska lyfta bilen som fått punktering. Jag har ett antal gånger hjälpt folk med domkraft och det har aldrig varit något problem även om jag varit helt obekant med bilmodellen. Men jag har aldrig varit med om att man behöver något annat än domkraft för lyftet. Idiotisk konstruktion.