P
Här är en påminnelse om hur vetenskap fungerar.

Serie med fyra rutor som illustrerar vetenskaplig metod med figurer och textbubblor "NO" och "DATA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Haha. Tack Nissens. Lika pålitlig, som vanligt. ;)
Dina fakta, är lika mycket fakta, som när ett barn säger: -Jo. Det är visst sant. För det har min pappa sagt. Så det, så!

Staffans
I din värld ja. Det jag skrev är fakta från den ritiga verkligheten.

Om man skall dra paralleller så är det du tror på detsamma som att tro på tomten…

Tro du på din tomte så tror jag på den samlade vetenskapen. :)
 
  • Haha
Harpgear och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
I din värld ja. Det jag skrev är fakta från den ritiga verkligheten.

Om man skall dra paralleller så är det du tror på detsamma som att tro på tomten…

Tro du på din tomte så tror jag på den samlade vetenskapen. :)
Pmd
Den samlade vetenskapen, är det samma som är ense om klimatfrågan? Dvs den icke samlade vetenskapen.
 
  • Gilla
jwilsgaard och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Pmd
Den samlade vetenskapen, är det samma som är ense om klimatfrågan? Dvs den icke samlade vetenskapen.
Vad menar du?
Det är förstås inte samma personer som forskar kring virus och liknande resp. om klimatet och miljön.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad menar du?
Det är förstås inte samma personer som forskar kring virus och liknande resp. om klimatet och miljön.
Den samlade forskningen lät så bekant, jag menade ingenting, utan frågade, men du vill bara vrida oliktyckande på ett väldigt fult sätt
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Den samlade forskningen lät så bekant, jag menade ingenting, utan frågade, men du vill bara vrida oliktyckande på ett väldigt fult sätt
Nej, jag försöker förstå vad din fråga betyder. Om man inte förstår frågan går det ju inte att svara. Kan du förtydliga din fråga?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag försöker förstå vad din fråga betyder. Om man inte förstår frågan går det ju inte att svara. Kan du förtydliga din fråga?
Spelar nog ingen roll om jag förtydligar, du kommer ändå inte begripa.
Jag påstår inte att du är obegåvad, men väldigt inskränkt enligt mitt sett att se. Lämnar med följande över tråden till dig med följande.
Jämför Israels statistik med grannen Palestina, när det är gjort så kommer ingen totalt hjärntvättad människa att tro lösningen på covid är vaccin.
Tack för mig.
Ps hoppas du orkar fortsätta Staffans dvs
 
  • Gilla
  • Haha
jwilsgaard och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Spelar nog ingen roll om jag förtydligar, du kommer ändå inte begripa.
Jag påstår inte att du är obegåvad, men väldigt inskränkt enligt mitt sett att se. Lämnar med följande över tråden till dig med följande.
Jämför Israels statistik med grannen Palestina, när det är gjort så kommer ingen totalt hjärntvättad människa att tro lösningen på covid är vaccin.
Tack för mig.
Ps hoppas du orkar fortsätta Staffans dvs
Hur förklarar du att det var mycket få fall och avlidna på äldreboendena under tredje vågen jämfört med under andra vågen om det nu inte berodde på att de boende var vaccinerade?

Vad har Palestina för åldersstruktur, teststrategi, testmöjligheter och restriktioner jämfört med Israel?
Allt sånt påverkar ju vad som händer och hur det ser ut i statistiken.

Israel har ju trots allt nästan 40 % som inte är fullt vaccinerade så det finns fortfarande väldigt många oskyddade kvar som blir sjuka och avlider.

De verkar inte testa mycket i Palestina, mindre än i Sverige och mycket mindre än i Israel, ändå har Palestina mycket fler fall än Sverige. Testar man dåligt så hittar man inte så många fall. Det dör betydligt fler i Palestina än i Sverige. Palestina verkar ha betydligt mycket mer restriktioner än Sverige och Israel så det kan ju vara en anledning till att de inte har en värre situation än de har.

Det går alltså inte alls att utifrån statistiken se att vaccinationerna inte har någon påverkan på förloppet i Israel.
 
H Harpgear skrev:
Nä det är nog ingen som påstått att det är 100 säkert, men väldigt många vill göra gällande att det skulle vara näst intill.. dödstalen i USA lär vara över 9000 nu, och tidigare vaccin har stoppats <100 döda, varför? Dessutom många inkom sjukvården där som vittnar om stora svårigheter att registrera vaccinskador, lätta som dödlig.
Vad som i slutet visar sig sant kommer att visa sig, men själv är jag alltid skeptisk när man ser att man använder rädsla för att leda folk.
Lite roligt att du inte hänvisar till nån data på dina siffror du vräker ur dig. Alla dödsfall som hänt efter att någon fått vaccin registreras oavsett om de dörr samma dag eller månader efter till VAERS och sist så var det va 7000 som hade rapporterats, utav 350miljoner administrerade doser i USA. eller 0,0019% eller nåt sånt. Och det är ifall det ens är vaccinet som orsakat dödsfallen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Here we go again. Läs gärna länken i inlägg #4529, och passa på när du ändå är inne på Läkemedelsverkets websida att läsa om ivermektin.

(Det är lite lustigt att nästan alla som rekommenderar ivermektin mot covid-19 stavar det med c istället för k. Vaaad kan det bero på? :D )
 
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Remdesivir och dexametason har godkänts av EMA för behandling av covid-19-patienter. De fungerar men man blir inte frisk som i ett trollslag.

Den som är ovaccinerad och blir sjuk i covid-19 bör hellre se till att bli behandlad med något av dessa två läkemedel istället för att hoppas på att ett avmaskningsmedel för hästar hjälper.
Antivirala läkemedel brukar inte vara så effektiva
WHO recommends against the use of remdesivir in COVID-19 patients, länk
Nyare källa
More Evidence That Remdesivir, HCQ Not Effective Against COVID-19s, Länk
Minns ni Tamiflu, WHO har dissat den också

Visst är kortison användbart vid Covid behandling liksom blodförtunnande läkemedel.
 
Redigerat:
P
Det är tyvärr ofta ivermektin för djur som folk lurats (eller snarare lurat sig själva) använda för självmedicinering mot covid-19. Inte så mycket i Sverige, dock, eftersom ivermektin är receptbelagd även för veterinärmedicinsk användning i vårt land.
 
P
blackarrow blackarrow skrev:
Antivirala läkemedel brukar inte vara så effektiva
Stämmer, men de läkemedel som jag refererade till har åtminstone visats ha en icke försumbar effekt.
Att vaccinera sig är dock helt klart att föredra.
 
  • Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Läkemedelsverket är en bordell, styrd av den internationella "läke"medelsmaffian.

Såhär skriver tidigare chefen för svenska Eli Lilly:
https://newsvoice.se/2018/12/john-virapen-redskap-industri/


P pmd skrev:
Here we go again. Läs gärna länken i inlägg #4529, och passa på när du ändå är inne på Läkemedelsverkets websida att läsa om ivermektin.

(Det är lite lustigt att nästan alla som rekommenderar ivermektin mot covid-19 stavar det med c istället för k. Vaaad kan det bero på? :D )
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
  • Ledsen
jwilsgaard och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Läkemedelsverket är en bordell, styrd av den internationella "läke"medelsmaffian.

Såhär skriver tidigare chefen för svenska Eli Lilly:
[länk]
Det förvånar mig inte det minsta. Jag känner några läkare och veterinärer och de säger att det vanligtvis är läkemedelsbolagen som betalar deras fortbildning. Gärna på lite exotiska platser. Så de behöver inte ens mutas i den vanliga meningen med en bunt pengar i ett brunt kuvert, utan bolaget håller föredrag om ett visst preparat och dess fantastisk positiva effekt. Väl hemma skriver läkaren då gärna ut just den medicinen i tron om att den är bra just för den patienten.

Sedan har jag träffat en överläkare som ljög mig rakt upp i ansiktet, när jag frågade om det verkligen inte fanns något alternativ överhuvudtaget till köldkörtelmedicinen Levaxin. Cui bono. Man kan undra vad han tjänade på en så lättavslöjad bluff?

Min veterinär, har även han varit på åtskilliga "utbildningar", betalda av läkemedelsbolagen. Vilket han beskrev som mer av en "all inklusivesemester" än en seriös utbildning.

Jag pratade även med en Polskfödd läkare som påstod att hon inte får rekommendera kamomillte framför ett läkemedel mot halsont.

Såg på SVT för flera år sedan ett reportage om läkemedelsbranschens "utbildningar" där det påstods att de lägger ut lika mycket pengar på reklam som på forskning.

Konstigt att det får fortgå. För inte hade vi tollererat att Mamma Dafgård-McDonalds hade skött skolundervisningen i näringslära på Liseberg för våra barn. Men för de som skall hjälpa oss, när vi mår som sämst, går det hur bra som helst.

Kan avrunda med läkarnas 36timmars jourpass. I vilket annat yrke skulle vi tillåta att en person skall fatta livsavgörande beslut och genomföra operationer utan att i värsta fall ha sovit på över 30 timmar.:sleep: Lärare, sophämtare, elektriker, takläggare? Nä. Knappast. Men hjärtkirurger? Jaaa!:sick:

Staffans
 
  • Gilla
jwilsgaard och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.