23 666 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Kan du visa vilken kunnig person som påstått att vaccinet är ”helsäkert”??H Harpgear skrev:Han svarar själv på videon, men du kanske inte lyssnar på en person som råkat illa ut av det helsäkra vaccinet, I sådana fall riktade nog hansvideo speciellt till dig.
Han svarar ju själv på dina frågor, men du lyssnar kanske inte på den som råkat illa ut, utan fortsätter att påstå att vaccinet är säkert, i så fall så riktade sig musikvideon sig direkt till dig..
Det har du hittat på själv.
Ett vaccin är till för att minimera riskerna för i detta fall covid-19. Det betyder att vaccinering är fantastiskt mycket ofarligare än att få covid-19, både för individen och samhället.
Det innebär att om man hittar någon som råkat illa ut av vaccinet, så är det många gånger fler som råkat illa ut för infektionen.
Det är märkligt att det fortfarande finns vuxna människor som inte begriper detta…
Nä det är nog ingen som påstått att det är 100 säkert, men väldigt många vill göra gällande att det skulle vara näst intill.. dödstalen i USA lär vara över 9000 nu, och tidigare vaccin har stoppats <100 döda, varför? Dessutom många inkom sjukvården där som vittnar om stora svårigheter att registrera vaccinskador, lätta som dödlig.Nissens skrev:Kan du visa vilken kunnig person som påstått att vaccinet är ”helsäkert”??
Det har du hittat på själv.
Ett vaccin är till för att minimera riskerna för i detta fall covid-19. Det betyder att vaccinering är fantastiskt mycket ofarligare än att få covid-19, både för individen och samhället.
Det innebär att om man hittar någon som råkat illa ut av vaccinet, så är det många gånger fler som råkat illa ut för infektionen.
Det är märkligt att det fortfarande finns vuxna människor som inte begriper detta…
Vad som i slutet visar sig sant kommer att visa sig, men själv är jag alltid skeptisk när man ser att man använder rädsla för att leda folk.
Det är bevisat flera ggr om att vaccinet dels är otroligt harmlöst jämfört med covid-19, och att det effektivt stoppar pandemin.H Harpgear skrev:Nä det är nog ingen som påstått att det är 100 säkert, men väldigt många vill göra gällande att det skulle vara näst intill.. dödstalen i USA lär vara över 9000 nu, och tidigare vaccin har stoppats <100 döda, varför? Dessutom många inkom sjukvården där som vittnar om stora svårigheter att registrera vaccinskador, lätta som dödlig.
Vad som i slutet visar sig sant kommer att visa sig, men själv är jag alltid skeptisk när man ser att man använder rädsla för att leda folk.
Vad tror du skälet är till att trycket så dramatiskt minskat på vården i Sverige?
Redigerat:
Nä, jag ser lögner och överdrifter från båda håll, och kan förlåta mig själv om jag skulle dö av covid, men inte att dö eller bli skadad av ett vaccin som jag själv låtit nån skjuta in.Nissens skrev:
Sen har jag erfarenhet av vanligt influensavaccin x2, och jag är nog inte byggd för vaccin överhuvudtaget.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 900 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 900 inlägg
Vad är det där för konstiga siffror, var kommer de ifrån?H Harpgear skrev:
Man vet ju att vaccinerna skyddar typ 90 % mot att avlida. Även i USA så ser man ju hur de vaccinerade inte alls drabbas som icke-vaccinerade.
I Sverige är det i alla fall väldigt enkelt, bara att gå in på Läkemedelsverkets webbplats och fylla i formuläret för det.H Harpgear skrev:
Vaccinmotståndarna tycker jag är värst när det gäller det i de olika covid/coronatrådarna i forumet. Försöker skrämmas med vad spikproteiner i vaccinet gör i kroppen fast det inte finns några spikproteiner i vaccinet eller med skrämmande anekdoter som du själv gjorde med Clapton.H Harpgear skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 900 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 900 inlägg
Kan du förlåta dig själv för att du smittar någon du känner och som sen avlider?H Harpgear skrev:
Vad har du för problem med influensavaccinet?
Har du haft problem med andra typer av vaccin som du t.ex. fått som barn?
Är du byggd för att få covid, vet du om du bär på gener som gör att du riskerar att bli allvarligt sjukare än snittet?
BirgitS skrev:Vad är det där för konstiga siffror, var kommer de ifrån?
Man vet ju att vaccinerna skyddar typ 90 % mot att avlida. Även i USA så ser man ju hur de vaccinerade inte alls drabbas som icke-vaccinerade.
Jag vill önska dig all välgång i livet, samtidigt som jag ska undvika att läsa något som du skriver hädanefter, risken att dö innan jag läst allt du orkar skriva är betydligt högre än att dö ovaccinerad.
I Sverige är det i alla fall väldigt enkelt, bara att gå in på Läkemedelsverkets webbplats och fylla i formuläret för det.
Vaccinmotståndarna tycker jag är värst när det gäller det i de olika covid/coronatrådarna i forumet. Försöker skrämmas med vad spikproteiner i vaccinet gör i kroppen fast det inte finns några spikproteiner i vaccinet eller med skrämmande anekdoter som du själv gjorde med Clapton.
BirgitS skrev:Vad är det där för konstiga siffror, var kommer de ifrån?
I Sverige är det i alla fall väldigt enkelt, bara att gå in på Läkemedelsverkets webbplats och fylla i formuläret för det.
Vaccinmotståndarna tycker jag är värst när det gäller det i de olika covid/coronatrådarna i forumet. Försöker skrämmas med vad spikproteiner i vaccinet gör i kroppen fast det inte finns några spikproteiner i vaccinet eller med skrämmande anekdoter som du själv gjorde med Clapton.
Om du inte är byggd för vaccin som är mycket mer harmlösa än en infektion så borde du fundera på om du är byggd för en skarp infektion…H Harpgear skrev:
Allt handlar om risker, du väljer en stor risk framför en liten. Att det drabbar dig själv är ju ditt val, det tråkiga är att det kan drabba dina medmänniskor, både genom smitta och genom ökad risk för mutationer.
Detta är ju fakta, inget hittepå. Däremot håller vaccinmotståndare ofta på med skrämselpropaganda baserat på felaktig och/eller vinklad information.
Haha. Tack Nissens. Lika pålitlig, som vanligt.Nissens skrev:
Dina fakta, är lika mycket fakta, som när ett barn säger: -Jo. Det är visst sant. För det har min pappa sagt. Så det, så!
Staffans
VIdeon är tjugo minuter lång. Riktigt så mycket är jag inte intresserad vad en enda person tycker sig ha råkat för när det gäller biverkan.H Harpgear skrev:
Kan du sammanfatta, du som har sett videon?
En enstaka persons självdiagnosticering är oftast ganska ointressant i det här sammanhanget. Det säger ingenting om hur säkert vaccinet är.