23 893 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 414 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 414 inlägg
Med tanke på att dina biologiska och medicinska kunskaper verkar lite svaga så har jag ingen aning om du vet skillnaden mellan HIV och AIDS. Diskussionen blir vettigare om man skriver det man vet och inte tvärtom. Men om du inte vill ha en vettig diskussion så kan ju alla börja skriva motsatsen till vad de känner till. Är det så du vill ha det?Staffans2000 skrev:
Du behöver inte upprepa dig.Staffans2000 skrev:Jag tror inte heller på det. Likväl, är det många som gör det och jag är inte den som kan tala om att de har fel.
Ja. Varför inte? För isåfall är tusentals läkare inkompetenta för att de tror att homeopati är ett gott komplement till skolmedicinen. Det finns ju läkare som är religösa. Är de också kvackare?
Så varför anser du att en viss person som tror på homeopati och att kosttillskott hjälper för att stoppa pågående HIV-infektioner (vilket det ju inte gör utan flera bromsmediciner krävs) är en trovärdig källa?
Tänk på vad du skriver för allt du skriver kan vändas emot dig i framtida inlägg…Nissens skrev:
Jämförelser blir sällan bra.
Kanske blir det så att man misslyckas med ett vaccin som botar mot covid-19 men man kanske lyckas bättre med en vaccincocktail med 3 olika varianter av vaccin!?
Eller, gud förbjude, en kombination av vaccin och antivirala mediciner kan dämpa Covid-19.
Vad gäller Bill Gates så har han nog en förmåga till att fatta bra intuitiva beslut utan att besitta ”facit” vilket gjort hans företag så stort.
Kunde inte låta bli att skoja om Bill Gates och virus…
Nu har jag tappat tråden…och ska nog ägna mig åt att spackla i en stund…
Hur vanligt?Staffans2000 skrev:
Det enda sättet att ta reda på om det är en "bluff" eller inte är att göra kliniska försök. Hittills har ingen lyckas påvisa någon effekt av homeopati. Om någon påstår sig ha lyckats och tillräckligt många som upprepar försöket får liknande resultat så kommer garanterad homeopati att bli mainstream medicine. Men där är vi alltså inte för närvarande.
Ja.Staffans2000 skrev:
Om de sysslar med handpåläggning (s.k healing) för att bota exempelvis blindtarmsinflammation och benbrott så är de kvackare, men det finns inget som förbjuder en religiös läkare att utföra sitt arbete enligt vetenskap och beprövad erfarenhet.
Religioner ska man hålla för sig själv eller i klubben för likasinnade. De får inte påverka sjukvården.
Jo visst, men han har fått något nervfel så händerna bränner hela dagar om han bara råkar ta i något kallt, så för vissa har vaccinet svåra biverkningar som ingen ens kan säga om dom är övergående eller permanenta. Han talar om sina upplevelser på Youtube, (om han inte blivit cencurerad redan)P pmd skrev:
Han svarar själv på videon, men du kanske inte lyssnar på en person som råkat illa ut av det helsäkra vaccinet, I sådana fall riktade nog hansvideo speciellt till dig.
Han svarar ju själv på dina frågor, men du lyssnar kanske inte på den som råkat illa ut, utan fortsätter att påstå att vaccinet är säkert, i så fall så riktade sig musikvideon sig direkt till dig..P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 414 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 414 inlägg
Ingen har påstått att vaccinerna inte har några biverkningar, bara att de är enklare och färre än biverkningarna jämfört med att få covid. För du har väl hört talas om postcovid med t.ex. lungskador och påverkan på hjärnan?H Harpgear skrev:
För att inte tala om risken att dö av covid när man är 76 år gammal.