Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du svarade väl på detta. Eller?

virologen och upptäckare av AIDS sannolikt inte är helt tappad bakom en vagn när det gäller virus.

Isåfall har du satt krokben för dig själv, igen.
Ännu ett bevis på att du inte kan läsa.

Staffans
Så du tror att en AIDS expert med automatik är expert på Covid-19??
Han kan självklart mycket om HIV och AIDS, självklart.
Det fungerar inte riktigt så…

Det handlar inte om att kunna läsa.
Märkligt att du inte är lika kritisk till allt du läser.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du svarade väl på detta. Eller?

virologen och upptäckare av AIDS sannolikt inte är helt tappad bakom en vagn när det gäller virus.

Isåfall har du satt krokben för dig själv, igen.
Ännu ett bevis på att du inte kan läsa.

Staffans
Nobelpristagaren Luc Montagnier kan man lämpligen utesluta som vetenskaplig källa…
Skärmdump av en artikel om Nobelpristagaren Luc Montagnier och forskarkollegors reaktioner på hans uttalanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://unt.se/nyheter/uppsala/hiv-upptackare-och-homeopativan-4841081.aspx
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Här är en illustration och beskrivning vad mRNA:vaccinet ställer till med, enligt en Dr: Hoffe från Kanada. Har han ens det minsta rätt, är det inte så bra.

[länk]

Staffans
Du går verkligen mellan ytterligheter som källor, från gamla nobelpristagare till husläkare.
The spike protein in the vaccine
Det finns inga spikproteiner i mRNA-vaccin. Däremot finns det väldigt mycket spikprotein på viruspartiklarna. Ska man därmed dra slutsatsen att han beskriver vad som händer när folk insjuknar i covid?
Det är ju vanligt att (allvarligt) covidsjuka just får blodproppar.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Du går verkligen mellan ytterligheter som källor, från gamla nobelpristagare till husläkare.
Det finns inga spikproteiner i mRNA-vaccin. Däremot finns det väldigt mycket spikprotein på viruspartiklarna. Ska man därmed dra slutsatsen att han beskriver vad som händer när folk insjuknar i covid?
Det är ju vanligt att (allvarligt) covidsjuka just får blodproppar.
Tittade du på "filmen"?

Staffans
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Skulle vara intressant att se någon kunnig göra en motsvarande presentation om vad en Covid-19 infektion kan ställa till med. Det måste ju vara mycket värre eftersom många blir så sjuka…
Så du menar att, om det skulle vara riktigt, som beskrivs i filmen, är det likväl rätt att vaccinera unga friska?

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Tittade du på "filmen"?

Staffans
Jag läste artikeln som fanns på din länk. Det är alldeles för lätt att bli manipulerad av en film jämfört med att läsa. Du kanske ska läsa med källkritiska ögon i stället för att bara titta på en film.

Hur kom du fram till att en husläkare är en bra källa när det gäller mRNA-vaccin?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000
blackarrow blackarrow skrev:
Nobelpristagaren Luc Montagnier kan man lämpligen utesluta som vetenskaplig källa…
[bild]
[länk]
Jodå. Jag vet.
Men Nissens verkade inte fatta att en Aids:viruset var ett virus:D, så som han skrev, när han blandade in Bill Gates.

Att tro på Homeopati, är relativt utbrett bland läkare. Framförallt i Tyskland. Så att såga honom jäms med fotknölarna för den sakens skull, är att göra det enkelt för sig.

Själv gick jag till en typ av homeopat, för många år sedan på vinst och förlust. Han kikade i mina ögon för att se vad som felade. Han konstaterade att jag skulle dricka mindre kaffe! Det blir svårt, sade jag. För jag dricker inget kaffe alls:p.
Nåväl. Han sålde några burkar homeopatisk medicin, som jag tog, utan något som helt resultat, vad jag minns.

Att späda ut de verksamma beståndsdelarna så mycket att det inte finns några kvar, låter inte sädeles effektivt. Men att därmed veta att det är en bluff, kan jag inte.

Staffans
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Jag läste artikeln som fanns på din länk. Det är alldeles för lätt att bli manipulerad av en film jämfört med att läsa. Du kanske ska läsa med källkritiska ögon i stället för att bara titta på en film.

Hur kom du fram till att en husläkare är en bra källa när det gäller mRNA-vaccin?
Så, vad tyckte du?

Varför skulle han inte vara det? Jag själv är relativt slängd på allehanda ting, jag inte är utbildad till. Samt min bekant, som är en bättre Endokrinolog, än hennes Endokrinolog. Enligt endokrinologen själv.
Så varför skulle inte en engagerad husläkare kunna förkovra sig, han (eller hon) också? Du för ett väldigt märkligt resonemang, får jag säga.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
en Aids:viruset var ett virus
Aids är ett syndrom (sjukdom) och HIV är ett virus.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Att späda ut de verksamma beståndsdelarna så mycket att det inte finns några kvar, låter inte sädeles effektivt. Men att därmed veta att det är en bluff, kan jag inte.
Men det finns studier på det som just visar att det är bluff, dvs. lika verksamt som placebo.

Så varför anser du att en viss person som tror på homeopati och att kosttillskott hjälper för att stoppa pågående HIV-infektioner (vilket det ju inte gör utan flera bromsmediciner krävs) är en trovärdig källa?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så, vad tyckte du?

Varför skulle han inte vara det? Jag själv är relativt slängd på allehanda ting, jag inte är utbildad till. Samt min bekant, som är en bättre Endokrinolog, än hennes Endokrinolog. Enligt endokrinologen själv.
Så varför skulle inte en engagerad husläkare kunna förkovra sig, han (eller hon) också? Du för ett väldigt märkligt resonemang, får jag säga.

Staffans
När man börjar med ett påstående som är helt fel så faller hela korthuset.

Och varför tror du inte att de som har forskat kring vaccinerna på mer än heltid i 1,5 år efter långvariga studier eller som i en del fall sen 90-talet vet mer än en som har gjort det kortare tid på sin fritid?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Aids är ett syndrom (sjukdom) och HIV är ett virus.
Ja. Jag vet att -"Aj, Inte Där Sture" inte är ett virus. Jag tog mig bara friheten att förenka det lite och det förstod du säkert.

BirgitS BirgitS skrev:
Men det finns studier på det som just visar att det är bluff, dvs. lika verksamt som placebo.

Så varför anser du att en viss person som tror på homeopati och att kosttillskott hjälper för att stoppa pågående HIV-infektioner (vilket det ju inte gör utan flera bromsmediciner krävs) är en trovärdig källa?
Jag tror inte heller på det. Likväl, är det många som gör det och jag är inte den som kan tala om att de har fel.
Ja. Varför inte? För isåfall är tusentals läkare inkompetenta för att de tror att homeopati är ett gott komplement till skolmedicinen. Det finns ju läkare som är religösa. Är de också kvackare?

Staffans
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jodå. Jag vet.
Men Nissens verkade inte fatta att en Aids:viruset var ett virus:D, så som han skrev, när han blandade in Bill Gates.

Att tro på Homeopati, är relativt utbrett bland läkare. Framförallt i Tyskland. Så att såga honom jäms med fotknölarna för den sakens skull, är att göra det enkelt för sig.

Själv gick jag till en typ av homeopat, för många år sedan på vinst och förlust. Han kikade i mina ögon för att se vad som felade. Han konstaterade att jag skulle dricka mindre kaffe! Det blir svårt, sade jag. För jag dricker inget kaffe alls:p.
Nåväl. Han sålde några burkar homeopatisk medicin, som jag tog, utan något som helt resultat, vad jag minns.

Att späda ut de verksamma beståndsdelarna så mycket att det inte finns några kvar, låter inte sädeles effektivt. Men att därmed veta att det är en bluff, kan jag inte.

Staffans
Jag kan se en tydligt samband mellan Bill Gates programvaror och virusspridning i välden. :p
Jag provade indisk medicin mot mina reumatiska besvär. En ayurvedisk ”doktor” kände på min puls och ordinerade några olika burkar ”kosttillskott ”. Märkte ingen effekt.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jodå. Jag vet.
Men Nissens verkade inte fatta att en Aids:viruset var ett virus:D, så som han skrev, när han blandade in Bill Gates.

Att tro på Homeopati, är relativt utbrett bland läkare. Framförallt i Tyskland. Så att såga honom jäms med fotknölarna för den sakens skull, är att göra det enkelt för sig.

Själv gick jag till en typ av homeopat, för många år sedan på vinst och förlust. Han kikade i mina ögon för att se vad som felade. Han konstaterade att jag skulle dricka mindre kaffe! Det blir svårt, sade jag. För jag dricker inget kaffe alls:p.
Nåväl. Han sålde några burkar homeopatisk medicin, som jag tog, utan något som helt resultat, vad jag minns.

Att späda ut de verksamma beståndsdelarna så mycket att det inte finns några kvar, låter inte sädeles effektivt. Men att därmed veta att det är en bluff, kan jag inte.

Staffans
Det är nog bara du som tror att AIDS är ett virus…

Du borde vara lite mer kritisk till både det du läser och det du skriver…

Och din härskarteknik är unken… :)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag tror inte heller på det. Likväl, är det många som gör det och jag är inte den som kan tala om att de har fel.
Ja. Varför inte? För isåfall är tusentals läkare inkompetenta för att de tror att homeopati är ett gott komplement till skolmedicinen. Det finns ju läkare som är religösa. Är de också kvackare?
Läkare som behandlar med icke beprövade och verkningslösa metoder kan bli av med sin läkarlegitimation. Likväl finns det folk som tex blivit bättre i sitt ömma knä med en saltvattens injektion i sitt knä. Att bara tro att man kan bli bättre har ofta en positiv effekt. Så alternativ medicin och hälsokost kan visst ha en plats i hälsovård, men kanske inte i sjukvården.

Den inledande behandlingen mot covid-19 då man skulle stanna hemma tills man fick svårt att andas räddade väl initialt belastningen på vården men gav ett stort behov av ventilatorer och dålig prognos.

Visst skulle en kombination av ”svaga meciciner” kunna ha en effekt på covid-19 liksom en kombination av ett antal svaga(?) mediciner mot HIV dämpar HIV?

Dr Sara Baily som var uppe i föregående tråd påstod att det inte är virus man blir sjuk av. En ganska konstig och farlig inställning. Läste någonstans att hon slutade jobba som läkare på advokaters inrådan, men hon klarar sig nog bra som YouTuber och bokförfattare.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
blackarrow blackarrow skrev:
Jag kan se en tydligt samband mellan Bill Gates programvaror och virusspridning i välden. :p
Jag provade indisk medicin mot mina reumatiska besvär. En ayurvedisk ”doktor” kände på min puls och ordinerade några olika burkar ”kosttillskott ”. Märkte ingen effekt.
Japp, och AIDS har väldigt mycket gemensamt med Covid-19….
Så, det är samma experter för alla virus…

Det är väl @Staffans2000 poäng som jag försökte tydliggöra tokigheten med att likna påståendet med Gates.. men det gick uppenbarligen inte hem. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.