23 671 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Ni som vill ta alla sprutor som dom vill sälja på er varsågoda gör vad ni vill med eran kropp men jag hoppas ni inte går på den sjuka linjen att börja tvinga andra. Där borde vi alla enas och säga ifrån. Ni fattar inte vad ni ger er in på om ni tillåter detta. Varken ni som läst på eller jag kan Va 100 procent vad som finns i sprutorna om vi inte kan forska och titta på ämnena själva.
Japan undersökte nyligen Pfizer vaccin efter flera unga dödsfall. Dom hittade ämnen som inte ska vara där som svarade på magneter. Alltså nån form av metaller. Pfizer drog ju tillbaka flera tusen doser och skyllde på att det måste blivit kontaminerat.
Va rädd om eran kropp. Tänk på att läkemedel industrin lever på att skapa rädsla i oss och få oss att tro att vi behöver så himla mycket mediciner för att överleva.
En botad patient är en förlorad kund.
Godnatt gott folk
Japan undersökte nyligen Pfizer vaccin efter flera unga dödsfall. Dom hittade ämnen som inte ska vara där som svarade på magneter. Alltså nån form av metaller. Pfizer drog ju tillbaka flera tusen doser och skyllde på att det måste blivit kontaminerat.
Va rädd om eran kropp. Tänk på att läkemedel industrin lever på att skapa rädsla i oss och få oss att tro att vi behöver så himla mycket mediciner för att överleva.
Godnatt gott folk
Du säger emot dig själv i ditt resonemang eftersom vaccin säkerställer att många färre behöver sjukhusvård.Mr Hammer skrev:Ni som vill ta alla sprutor som dom vill sälja på er varsågoda gör vad ni vill med eran kropp men jag hoppas ni inte går på den sjuka linjen att börja tvinga andra. Där borde vi alla enas och säga ifrån. Ni fattar inte vad ni ger er in på om ni tillåter detta. Varken ni som läst på eller jag kan Va 100 procent vad som finns i sprutorna om vi inte kan forska och titta på ämnena själva.
Godnatt gott folk
Händelsen du beskriver rörde 39 fall av misstänkt kontaminering, alla från samma tillverkningsbatch, och för att undvika all form av risk valde man att kassera alla doser från den batchen, samt närliggande batchen, totalt 1,6 miljoner doser.
Så dessa pengahungriga företag kasserade alltså 1,6 miljoner doser pga 39 upptäckta doser som blivit fel i tillverkningen, och ingen har konstaterats ha fått någon bieffekt av det hela.
Dessutom handlade det om Moderna, inte Pfizer.
Tycker du inte det är allvarligt att unga människor dör för att det finns ämnen i som inte finns med på innehållsförteckningen?timmelstad skrev:Du säger emot dig själv i ditt resonemang eftersom vaccin säkerställer att många färre behöver sjukhusvård.
Händelsen du beskriver rörde 39 fall av misstänkt kontaminering, alla från samma tillverkningsbatch, och för att undvika all form av risk valde man att kassera alla doser från den batchen, samt närliggande batchen, totalt 1,6 miljoner doser.
Så dessa pengahungriga företag kasserade alltså 1,6 miljoner doser pga 39 upptäckta doser som blivit fel i tillverkningen, och ingen har konstaterats ha fått någon bieffekt av det hela.
Dessutom handlade det om Moderna, inte Pfizer.
Nä dom är inte penga hungriga, dom vill oss bara väl och vill hjälpa oss.
finns inga onda människor med enormt med makt och pengar
Det är ju det de inte gör min vän. Dom vill få dig att tro att det gör att man smittar mindre och blir mindre sjuk men det kommer fram mer o mer att det är tvärtom.
Dom vaccinerade är de som blir sjuka och hamlar på sjukhus.
Om du vill lära dig hur det funkar så kolla på dom länder som ligger före oss i vaccineringen.
Israel hade ett helvete med sjuka fullvaccinerade.
Island samma
Sök så hittar du.
Finns på många ställen ökade dödsfall när dom introducerar vaccin. Så för att täcka det så skyller man på ”delta”
Ni som vill hitta information kan börja med att kolla——> www.banned.video
Där ligger mycket som blir borttaget av den styrande eliten. Youtube är förlorat. Dom tar bort jättemycket som visar nått negativt om vaccin.
Nu måste jag sova, hoppas jag fått nån att tänka iaf.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 773 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 773 inlägg
En fråga då:Mr Hammer skrev:
Om du fick innehållet i en spruta och du fick forska på det och titta på ämnena, skulle du då första vad du tittade på?
Hur stor andel av befolkningen skulle förstå?
Bara ett så enkelt ämne som natriumklorid skulle säkert skrämma upp folk om de tittade på komponenterna. Natrium, ta en liten bit och lägg i vatten och titta på reaktionen. Klor, ja det är ju giftigt, så inte ska någon tvinga på mig någon natriumklorid...
Tycker så synd om dig att gått på detta så totalt.Mr Hammer skrev:Tycker du inte det är allvarligt att unga människor dör för att det finns ämnen i som inte finns med på innehållsförteckningen?
Nä dom är inte penga hungriga, dom vill oss bara väl och vill hjälpa oss.
finns inga onda människor med enormt med makt och pengar
Det är ju det de inte gör min vän. Dom vill få dig att tro att det gör att man smittar mindre och blir mindre sjuk men det kommer fram mer o mer att det är tvärtom.
Dom vaccinerade är de som blir sjuka och hamlar på sjukhus.
Om du vill lära dig hur det funkar så kolla på dom länder som ligger före oss i vaccineringen.
Israel hade ett helvete med sjuka fullvaccinerade.
Island samma
Sök så hittar du.
Finns på många ställen ökade dödsfall när dom introducerar vaccin. Så för att täcka det så skyller man på ”delta”
Ni som vill hitta information kan börja med att kolla——> www.banned.video
Där ligger mycket som blir borttaget av den styrande eliten. Youtube är förlorat. Dom tar bort jättemycket som visar nått negativt om vaccin.
Nu måste jag sova, hoppas jag fått nån att tänka iaf.
OM nu allt detta du skriver skulle allt vara sant så skulle garanterat alla här inne känna minst 1 person som fått denna typ av biverkning då man har väldigt stora sociala nätverk idag. Själv har jag minst 150 som jag vet den stora mängde har tagit vaccin och ingen har dött eller blivit magnetiska.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 773 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 773 inlägg
Kontrollfråga då:Mr Hammer skrev:
Om vi tar ett fiktivt land där 90% av befolkningen är vaccinerade och 10% är ovaccinerade. Om det på IVA vårdas 60% vaccinerade och 40% ovaccinerade, vilken slutsats kan man dra om vaccinet?
a) vaccinet gör bevisligen nytta
b) vaccinet gör bevisligen inte nytta men förvärrar inte heller
c) vaccinet gör bevisligen inte nytta och förvärrar till på köpet problemet
d) det går inte att avgöra
För säkerhets skulle så antar vi att det finns tillräckligt stort antal för att vara statistiskt säkerställt.
Nej precis det är det jag menar att man måste ju va kemist forskare el liknande för att veta hur det funkar. Dom har ju till och med betäckningar i innehållsförteckningen som innefattar hemliga ingredienser ( typ företags hemligheter). Sen kan väl inte ens dom själva veta vad som händer om flera år.Fairlane skrev:En fråga då:
Om du fick innehållet i en spruta och du fick forska på det och titta på ämnena, skulle du då första vad du tittade på?
Hur stor andel av befolkningen skulle förstå?
Bara ett så enkelt ämne som natriumklorid skulle säkert skrämma upp folk om de tittade på komponenterna. Natrium, ta en liten bit och lägg i vatten och titta på reaktionen. Klor, ja det är ju giftigt, så inte ska någon tvinga på mig någon natriumklorid...
du vet att detta är inte ens ett riktigt vaccin igentligen?
Riktiga vaccin så odlar du virus som du sen dödar och sprutar in. Korta versionen då.
Detta vaccin är ett genförändrade preparat som lurar din kropp till att bli en fabrik och börja tillverka spikprotein som ditt immunförsvar sen ska känna igen.
Grejen är att det börjar bli känt att spikproteinet är det farliga som orsakar små proppar i små kapillärer. Bland annat i lungor som gör att kroppen inte kan ta upp syre.
Jag skulle aldrig i mitt liv våga ta vaccinet.., just sayin.
Men de forskare som kan detta och förstår vad som skrivs på innehållsförteckningen går ju inte att lita på enligt dig. Men för egen del är det självklart att man lyssnar på de som har detta som yrke och inte på någon som själv säger att han inte förstår vad som står där.Mr Hammer skrev:Nej precis det är det jag menar att man måste ju va kemist forskare el liknande för att veta hur det funkar. Dom har ju till och med betäckningar i innehållsförteckningen som innefattar hemliga ingredienser ( typ företags hemligheter). Sen kan väl inte ens dom själva veta vad som händer om flera år.
Riktiga vaccin så odlar du virus som du sen dödar och sprutar in. Korta versionen då.
Detta vaccin är ett genförändrade preparat som lurar din kropp till att bli en fabrik och börja tillverka spikprotein som ditt immunförsvar sen ska känna igen.
Grejen är att det börjar bli känt att spikproteinet är det farliga som orsakar små proppar i små kapillärer. Bland annat i lungor som gör att kroppen inte kan ta upp syre.
Just spikproteinet orsakas ju av viruset också, så hur resonerar du då? Varför är det bättre att både få infektionen och råka ut för spikproteinet istället för bara det ena???Mr Hammer skrev:Nej precis det är det jag menar att man måste ju va kemist forskare el liknande för att veta hur det funkar. Dom har ju till och med betäckningar i innehållsförteckningen som innefattar hemliga ingredienser ( typ företags hemligheter). Sen kan väl inte ens dom själva veta vad som händer om flera år.
Helt obegripligt…
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 773 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 773 inlägg
Klart att det är ett riktigt vaccin. Bara för att det inte arbetar på samma sätt som äldre vaccin gör så betyder det inte att det inte är ett vaccin. Ja, om inte definitionen av ett vaccin är den du gav ovan, vilket jag starkt betvivlar. Här har du en annan definition och enligt den så är det helt klart ett vaccin:Mr Hammer skrev:
Vacciner förebygger sjukdom. Ett vaccin stimulerar ditt immunförsvar att reagera och producera antikroppar - som om du exponerades för viruset. Efter att ha vaccinerats utvecklar du immunitet mot sjukdomen utan att behöva genomgå den.
Det är som att påstå att en elbil inte är en bil, för bilar går på bensin eller diesel.
Har de?Mr Hammer skrev:
Nedan är innehållsförteckningen för Pfizer Biotechs vaccin. Vilken betäckning är hemlig?
Innehållsdeklaration
Den aktiva substansen är mRNA-vaccin mot covid-19. Efter spädning innehåller injektionsflaskan 6 doser à 0,3 ml med 30 mikrogram mRNA vardera.
Övriga innehållsämnen är:
((4-hydroxibutyl)azandiyl)bis(hexan-6,1-diyl)bis(2-hexyldekanoat) (ALC-0315)
2-[(polyetylenglykol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamid (ALC-0159)
1,2-distearoyl-sn-glycero-3-fosfokolin (DSPC)
kolesterol
kaliumklorid
kaliumdivätefosfat
natriumklorid
dinatriumfosfatdihydrat
sackaros
vatten för injektionsvätskor.
Nej det borde vara samma sak, speciellt som att också viruset skapades av onda människor och giriga företagNissens skrev:
Har du fler källor ( än den du länkade ) för allt du säger? Som sagt man behöver ju vara forskare eller kunnig inom området för att veta mer ingående om vaccinet uppbyggnad och ämne. Inget illa ment men saker du säger betyder inte särskilt mycket utan riktiga källor på det.Mr Hammer skrev:Nej precis det är det jag menar att man måste ju va kemist forskare el liknande för att veta hur det funkar. Dom har ju till och med betäckningar i innehållsförteckningen som innefattar hemliga ingredienser ( typ företags hemligheter). Sen kan väl inte ens dom själva veta vad som händer om flera år.
Använder du medicin överhuvudtaget? Vet du vad som finns i de substanser du i så fall använder, och vilken lång- eller kortsiktig påverkan dessa ingående substanser har på kroppen eller t.ex. dina kognitiva funktioner?Mr Hammer skrev:Nej precis det är det jag menar att man måste ju va kemist forskare el liknande för att veta hur det funkar. Dom har ju till och med betäckningar i innehållsförteckningen som innefattar hemliga ingredienser ( typ företags hemligheter). Sen kan väl inte ens dom själva veta vad som händer om flera år.
Odlar du din egen mat, tillverkar ditt eget matfett, mal ditt eget mjöl o.s.v., för att slippa tillsatser och kemikalier som du inte har någon kontroll över?
Äta på restaurang, färdigmat eller inta något som helst processat t.ex. ett kosttillskott, torde vara helt omöjligt för dig, med den logik du presenterar här.
Vilket skitsnack, total uppvisning på propaganda! Ignorant, dvs okunnig om hur det står till på riktigt.globaljuggler skrev:Om du ska lyssna på alla läkare och vetenskapsmän som menar att fördelarna överväger nackdelarna kommer du inte att ha tid att göra något annat.
Att lyssna på alla är inte alls en bra idé, eftersom du då kommer att slösa bort din tid på folk som tror att Elvis lever, att jorden är platt och att vaccin är skadligt. Då är det smartare att låta experter bilda sig en rimlig uppfattning och lyssna på dem, snarare än att leta upp avvikande yra höns eller avlönade troll från Kreml.
[bild]
Riktig vetenskap funkar snarare ganska enkelt genom jämförande större mängd personer, som i övrigt är liknande - men kan delas med hänsyn och frågeställning på vaccinering eller ej.
Är överlag hälsan bättre hos en av grupperingarna, är det en indikation på vad som gäller som det offentliga att förmedla rådgivning till allmänheten.
Så att, för att verkligen veta. Så finns dessa två grupperingarna. De stora mångmiljardbeloppen vaccinerna handlar om, vad gör dom för något? Tror någon här att den businessen överhuvudtaget skulle vilja utföra verklig vetenskap i allmänheten tjänst?