BirgitS
P Psykoppout skrev:
Riktig vetenskap funkar snarare ganska enkelt genom jämförande större mängd personer, som i övrigt är liknande - men kan delas med hänsyn och frågeställning på vaccinering eller ej.
Vetenskap fungerar på många olika sätt allt efter typ av område och vad för information man är intresserad av.

Överlag kan jag inte se vad i ditt inlägg som är ett svar på globaljugglers inlägg eftersom du verkar skriva om något helt annat.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
J
BirgitS BirgitS skrev:
Vetenskap fungerar på många olika sätt allt efter typ av område och vad för information man är intresserad av.

Överlag kan jag inte se vad i ditt inlägg som är ett svar på globaljugglers inlägg eftersom du verkar skriva om något helt annat.
Ja, kanske skriver jag om nåt annat. Ska kanske kallar det för evidensbaserad resultatinriktad vetenskap, vilken metodik är den mest hälsosammaste och även mest ekonomiska varianten?

Vi vet att samtliga covidvacciner kommer från ett synnerligen tveksamt företag. Som kom upp sig några decennier sedan med antimjältbrand medel, efter terrorattacker med anthrax. Och hur ägandestrukturerna ser ut, är så förtroendegivande att vi helt enkelt inte måste undersöka den detaljen vidare alls. Just keep on shopping vetja!

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Vi vet att samtliga covidvacciner kommer från ett synnerligen tveksamt företag.
Nej, de kommer från väldigt många olika företag som finns i många olika länder.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
P Psykoppout skrev:
Riktig vetenskap funkar snarare ganska enkelt genom jämförande större mängd personer, som i övrigt är liknande - men kan delas med hänsyn och frågeställning på vaccinering eller ej.

Är överlag hälsan bättre hos en av grupperingarna, är det en indikation på vad som gäller som det offentliga att förmedla rådgivning till allmänheten.
Så bra, det är det man har gjort med alla tester, fas-1, fas-2 och fas-3 och då fick man fram att hälsan i gruppen som tagit vaccin var bättre än hälsan i gruppen som inte fått vaccin, dvs det fungerar. Bra va?

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
P Psykoppout skrev:
Vi vet att samtliga covidvacciner kommer från ett synnerligen tveksamt företag. Som kom upp sig några decennier sedan med antimjältbrand medel, efter terrorattacker med anthrax. Och hur ägandestrukturerna ser ut, är så förtroendegivande att vi helt enkelt inte måste undersöka den detaljen vidare alls. Just keep on shopping vetja!
Vad visar "evidensbaserad vetenskap" (lite tårta på tårta där) om covidvacciners effektivitet?

Nissens
Mr Hammer Mr Hammer skrev:
Ni som vill ta alla sprutor som dom vill sälja på er varsågoda gör vad ni vill med eran kropp men jag hoppas ni inte går på den sjuka linjen att börja tvinga andra. Där borde vi alla enas och säga ifrån. Ni fattar inte vad ni ger er in på om ni tillåter detta. Varken ni som läst på eller jag kan Va 100 procent vad som finns i sprutorna om vi inte kan forska och titta på ämnena själva.

Japan undersökte nyligen Pfizer vaccin efter flera unga dödsfall. Dom hittade ämnen som inte ska vara där som svarade på magneter. Alltså nån form av metaller. Pfizer drog ju tillbaka flera tusen doser och skyllde på att det måste blivit kontaminerat.

Va rädd om eran kropp. Tänk på att läkemedel industrin lever på att skapa rädsla i oss och få oss att tro att vi behöver så himla mycket mediciner för att överleva.
En botad patient är en förlorad kund.
Godnatt gott folk
Verkar vara du som är rädd för något som är ofarligt jämfört med en Covid infektion… så är du rädd om din kropp så borde du undvika den.

Det är inte de som vaccinerats som fyllt upp iva…

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Mr Hammer Mr Hammer skrev:
Tycker du inte det är allvarligt att unga människor dör för att det finns ämnen i som inte finns med på innehållsförteckningen?
Nä dom är inte penga hungriga, dom vill oss bara väl och vill hjälpa oss.
finns inga onda människor med enormt med makt och pengar

Det är ju det de inte gör min vän. Dom vill få dig att tro att det gör att man smittar mindre och blir mindre sjuk men det kommer fram mer o mer att det är tvärtom.
Dom vaccinerade är de som blir sjuka och hamlar på sjukhus.
Om du vill lära dig hur det funkar så kolla på dom länder som ligger före oss i vaccineringen.
Israel hade ett helvete med sjuka fullvaccinerade.
Island samma
Sök så hittar du.
Finns på många ställen ökade dödsfall när dom introducerar vaccin. Så för att täcka det så skyller man på ”delta”

Ni som vill hitta information kan börja med att kolla——> www.banned.video

Där ligger mycket som blir borttaget av den styrande eliten. Youtube är förlorat. Dom tar bort jättemycket som visar nått negativt om vaccin.
Nu måste jag sova, hoppas jag fått nån att tänka iaf.
Nja, det är väl du som borde behöva börja tänka. Kolla FHM:s hemsida, WHO är också bra. SCB har en del data också.

Du borde kolla fakta också, för den biten verkar du ha missat helt. Tips: kolla belastningen på sjukhus och bårhus pga covid…

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
Nissens Nissens skrev:
Nja, det är väl du som borde behöva börja tänka. Kolla FHM:s hemsida, WHO är också bra. SCB har en del data också.

Du borde kolla fakta också, för den biten verkar du ha missat helt. Tips: kolla belastningen på sjukhus och bårhus pga covid…
Personen är bannad så du lär inte få några svar. Inte för att jag tror du skulle fått det ändå... Iallafall inga av värde

Nissens
Fairlane Fairlane skrev:
Personen är bannad så du lär inte få några svar. Inte för att jag tror du skulle fått det ändå... Iallafall inga av värde
Aha, missade det… och du har säkert rätt, väntade mig nog inget svar av värde, men kunde inte låta bli… :)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Så bra, det är det man har gjort med alla tester, fas-1, fas-2 och fas-3 och då fick man fram att hälsan i gruppen som tagit vaccin var bättre än hälsan i gruppen som inte fått vaccin, dvs det fungerar. Bra va?
En mindre nyhetsredaktion i USA hade upp en artikel idag, där frågeställningen var hur många ovaccinerade allmänheten hade förlorat i covid nyligen.

De hade förväntat sig ett annat resultat än 240,000 kommentarer från personer som förlorat sina anhöriga som precis hade vaccinerat sig.

Men det är säkert bara lögner och dessinformation. Det går inte heller själv att eftersöka kontrollera.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Men det är säkert bara lögner och dessinformation. Det går inte heller själv att eftersöka kontrollera.
Det lär det ju vara eftersom du har postat det i tråden om konspirationsteorier.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Det lär det ju vara eftersom du har postat det i tråden om konspirationsteorier.
Ja, hur skulle det se ut ifall vi ljög om konspirationsteorier? Om nån presenterar en lögn som en konspirationsteori. Och vi hävdar att det är en lögn, och instämmer om att det är en konspirationsteori.

Sanningen kan per definition aldrig hamna inom en konspirationsteori, eller hur!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Hur ser man det?

Staffans

P Psykoppout skrev:
Ja, hur skulle det se ut ifall vi ljög om konspirationsteorier? Om nån presenterar en lögn som en konspirationsteori. Och vi hävdar att det är en lögn, och instämmer om att det är en konspirationsteori.

Sanningen kan per definition aldrig hamna inom en konspirationsteori, eller hur!
Du råkar inte ha nån länk till den artikeln du pratade om? Eller vet vad det va för mindre publikation som hade den på sin sida?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hur ser man det?
Det står under namnet i ett inlägg som har skrivits av den med det namnet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.