23 914 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Jag har inte läst samtliga kommentarer, men rätt många nu, långt ifrån en promille, men ändå.P Psykoppout skrev:
Det som framträder tydligt är några saker:
- Folk som påstår att det inte är ett vaccin utan ett gift
- Folk som inte har förstått att såväl vaccinförespråkare, som myndigheter och läkemedelsbolag tydligt säger att vaccinet inte ger 100% skydd
- Folk som inte har förstått att såväl vaccinförespråkare, som myndigheter och läkemedelsbolag tydligt säger att vaccinet inte ger fullgod effekt förrän två veckor efter andra dosen
Hur man inte kan ha uppfattat att man skyddet inte är 100% och att tar minst 2 veckor efter andra sprutan innan man har full effekt är obegripligt. Ändå så ser man inlägg som:
- En jag känner avled i Covid 3 dagar efter sprutan
- En jag känner blev sjuk i Covid trots att hen är fullvaccinerad.
I det andra fallet så är det också något alla varit tydliga med, man kan bli sjuk ändå. Färre blir det och de som blir det blir oftast lindrigare sjuka. Återigen, ingen har påstått att det skyddar 100%.
Vi har ju en person som tydligt inte förstår detta med att ingen påstått att vaccinet är 100%-igt, nämligen @Roger G Olsson, som ser vaccinet som ett misslyckande för att det blir ett utbrott på Harvard, där en stor majoritet är vaccinerade (95%). Av de som testats positivt är 81% fullvaccinerade. Man kan ju se det som något dåligt, men om man jämför med den lilla gruppen på 5% ovaccinerade så är det tydligt att en större andel av de ovaccinerade blev sjuka, vilket faktiskt för alla som kan matematik bevisar att vaccinet gör nytta.
Ser man på dina sista ord ovan "covid efter vaccin." så undrar jag, har du också missat att läkemedelsbolag och myndigheter sagt att det är möjligt att få Covid-19 trots att man är vaccinerad?
Om vi inte säger nånting själva, vilket vi inte gör. Utan det vi gör är att skildra vad andra säger och påstår.Fairlane skrev:Jag har inte läst samtliga kommentarer, men rätt många nu, långt ifrån en promille, men ändå.
Det som framträder tydligt är några saker:
Ungefär samma konstigheter som vi ser i trådar här också.
- Folk som påstår att det inte är ett vaccin utan ett gift
- Folk som inte har förstått att såväl vaccinförespråkare, som myndigheter och läkemedelsbolag tydligt säger att vaccinet inte ger 100% skydd
- Folk som inte har förstått att såväl vaccinförespråkare, som myndigheter och läkemedelsbolag tydligt säger att vaccinet inte ger fullgod effekt förrän två veckor efter andra dosen
Hur man inte kan ha uppfattat att man skyddet inte är 100% och att tar minst 2 veckor efter andra sprutan innan man har full effekt är obegripligt. Ändå så ser man inlägg som:
I det första fallet är det ju uppenbart att personen redan var smittat av Covid när hen vaccinerades och att vaccinet inte han göra någon nytta
- En jag känner avled i Covid 3 dagar efter sprutan
- En jag känner blev sjuk i Covid trots att hen är fullvaccinerad.
I det andra fallet så är det också något alla varit tydliga med, man kan bli sjuk ändå. Färre blir det och de som blir det blir oftast lindrigare sjuka. Återigen, ingen har påstått att det skyddar 100%.
Vi har ju en person som tydligt inte förstår detta med att ingen påstått att vaccinet är 100%-igt, nämligen @Roger G Olsson, som ser vaccinet som ett misslyckande för att det blir ett utbrott på Harvard, där en stor majoritet är vaccinerade (95%). Av de som testats positivt är 81% fullvaccinerade. Man kan ju se det som något dåligt, men om man jämför med den lilla gruppen på 5% ovaccinerade så är det tydligt att en större andel av de ovaccinerade blev sjuka, vilket faktiskt för alla som kan matematik bevisar att vaccinet gör nytta.
Ser man på dina sista ord ovan "covid efter vaccin." så undrar jag, har du också missat att läkemedelsbolag och myndigheter sagt att det är möjligt att få Covid-19 trots att man är vaccinerad?
Om vi tänker oss sambandet mellan regi och skådespel. Regissören kan oxå casta sig själv in i en film, David Lynch och Quentin Tarrantino gör det ofta.
Om vi däremot går regissörens ärende, i skådespelet utan att vara skådespelare som exempelvis statister. Vi behöver inte ens vara medvetna om vad som pågår mellan regi och skådespel, vi behöver bara inte ta för mycket uppmärksamhet att det stör.
Psykeyatthree med psykoppout.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 417 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 417 inlägg
Vad menar du?P Psykoppout skrev:Om vi inte säger nånting själva, vilket vi inte gör. Utan det vi gör är att skildra vad andra säger och påstår.
Om vi tänker oss sambandet mellan regi och skådespel. Regissören kan oxå casta sig själv in i en film, David Lynch och Quentin Tarrantino gör det ofta.
Om vi däremot går regissörens ärende, i skådespelet utan att vara skådespelare som exempelvis statister. Vi behöver inte ens vara medvetna om vad som pågår mellan regi och skådespel, vi behöver bara inte ta för mycket uppmärksamhet att det stör.
Psykeyatthree med psykoppout.
Det där var obegripligt i den här kontexten.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Har inte viruset identifierats? Ändå kan vi avgöra om olika varianter?P Psykoppout skrev:
Vi har tidigare läst från en annan skribent, samma sak, dessutom i kombinationen att Faucivtagit patent på det viruset för 20 år sen...
Ser man ingen motsättning i det så blir nog alla bevis för att det är struntprat meningslösa.
Sen är det inte heller korrekt att det inte identifierats eller isolerats. Det är en myt, lika bra som att jorden är platt. Se till exempel denna länk.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 417 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 417 inlägg
Naturligtvis har det nya coronaviruset SARS-CoV-2 identifierats eftersom man sedan januari 2020 känner till dess exakta RNA-sekvens, knappt 30 000 baser. Det är ju därför som man vet när nya mutationer och varianter uppstår.P Psykoppout skrev:
Jodå.
Jag försökte bara
Barnombudsmannen, drog jag till med, för jag tyckte det lät kul.
Staffans
Jag försökte bara
Jo. Det var ett skämt. "Bo", är ett förnamn på en skribent i forumet som "bannade" mig, för att jag inte höll med honom. Därav "Banned by Bo".BirgitS skrev:
Barnombudsmannen, drog jag till med, för jag tyckte det lät kul.
Staffans
Nix, mer troligen påbyggd bullshit att ett ständigt muterande virus blivit identifierat i efterhand. Från begynnelsen av plandemin erkände Kina viruset icke identifierat.Fairlane skrev:Har inte viruset identifierats? Ändå kan vi avgöra om olika varianter?
Vi har tidigare läst från en annan skribent, samma sak, dessutom i kombinationen att Faucivtagit patent på det viruset för 20 år sen...
Ser man ingen motsättning i det så blir nog alla bevis för att det är struntprat meningslösa.
Sen är det inte heller korrekt att det inte identifierats eller isolerats. Det är en myt, lika bra som att jorden är platt. Se till exempel denna länk.
Vad mer troligt äro, psykologisk biologisk och ekologisk krigföring. Och vad handlar kriget om, när inkomsterna uppgår till 100tals miljarder dollar? För att inte nämna bisysslorna med diverse tester och skyddsutrustning, vaccinpass plus övrig administration. Bieffekten hur privata näringsidkare slagits ut p ga karantänregler.
Ingen vidare idé att låtsas om att inte veta hur ondskans regi och skådespelare agerar längre.
Det är identifierat som ett datoranimerat virus, inget annat.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 417 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 417 inlägg
Nej, du har fel.P Psykoppout skrev:
Det kan ju tänkas att du refererar till något uttalande i början av januari 2020 men i slutet av januari 2020 var virusets RNA-sekvens känd och då började forskning på dess egenskaper, t.ex. i jämförelse med de redan kända coronavirusen, och forskning för att ta fram ett anpassat vaccin.
Eftersom vaccinet just har lyckats rädda många människors liv är ju i sig ett bevis för att virusets RNA identifierades och gick att använda för att ta fram ett vaccin.
Just det visar ju du väldigt tydligt.P Psykoppout skrev:
Fast…kanske har du rätt? För att erhålla vaccinpass, måste det finnas en viss koppling till aj dentity.Fairlane skrev:Har inte viruset identifierats? Ändå kan vi avgöra om olika varianter?
"Like every great religion, we seek to find the divinity within and to express this revelation in a life of glorification and the worship of God. These ancient goals we define in the metaphor of the present—turn on, tune in, drop out". – Timothy LearyBirgitS skrev: