optimum
nino nino skrev:
Med risk för att bli lynchad...
Men jag har levt som vanligt, handlar varje dag i stort sett, inte så noga med avstånd även om jag stannar till och släpper fram folk osv, jobbar som vanligt, samåker, äter i matsal där det rör sig runt 30pers, glömmer sprita händer osv men jag är också frisk precis som du som är väldigt skötsam.
Kan vara så att du antingen haft stor tur att inte träffa på någon smittad eller så tillhör du de lyckligt lottade som inte får någon direkt reaktion.

Kan tänkas att även jag klara mig fint men då är det risk att man sprider smittan.
Hade värsting influensa 1993 så jag passar mig noga.
Klarat mig snart 1 år så nu är det inte så många månader kvar före vaccin.
Landade i Thailand 2020-02-01 och där var första tänkbara riskerna med andra resanden från Kina som då var de som var största risken.

Håller tummarna för dig som chansar att du inte blir sjuk.:heart:

• Gilla
nino
  • Laddar…
A
optimum optimum skrev:
Expressens nyheter
När en bild säger mer än 1000 ord

Ja undrar vilken verklighet han lever i?

Nej Anders Tegnell, detta är inget dataspel där man kan starta om när man "dör".

[bild]

Vill du förstöra din eftermiddag så läs det här.

[bild]

[länk]
En ledare i en tidning är en åsikt, inte en nyhet.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Onödigt petigt, det kan mycket väl få platsa i denna tråd tycker jag. Då finns det många värre inlägg här.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Expressens nyheter
När en bild säger mer än 1000 ord

Ja undrar vilken verklighet han lever i?

Nej Anders Tegnell, detta är inget dataspel där man kan starta om när man "dör".

[bild]

Vill du förstöra din eftermiddag så läs det här.

[bild]

[länk]
Frågan är väl varför du förstör dina dagar, om och om igen, med att läsa sån där trams.
Aftonbladet och Expressen försöker ju inte ens låtsas hålla på med journalistik längre.

• Gilla
  • Älska
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Onödigt petigt, det kan mycket väl få platsa i denna tråd tycker jag. Då finns det många värre inlägg här.
tja, har vi en tråd för strategidiskussion kan vi väl ta sånna inlägg där , då det säkert leder till diskussioner.... eller varför annars posta??

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
B b8q skrev:
Ledarskribenten är bara en person som har en åsikt som den råkar ha sin tidning att basunera ut den åsikten genom. Personen som skriver har sällan kunskaper i det den skriver om utan är bara en åsiktsmaskin som försöker påverka opinionen, det är sällan en nyhet den kommer med överhuvudtaget.

Ska vi börja posta ledare i denna tråd kommer detta inte längre vara en nyhetstråd anser jag.

• Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
D
tusenett skrev:
Ledarskribenten är bara.... en åsiktsmaskin som försöker påverka opinionen, det är sällan en nyhet den kommer med överhuvudtaget.
Och jag tror inte ens det är speciellt centralt för kvällstidningar, de ska tolka skeenden på ett sådant sätt att det genererar pengar till sitt företag, genom klick eller tidningsköp, som i sin tur ger trafik/reklamintäkter.

Det är en sport i att skruva till och missförstå verkligheten, helst så att man kan få många redan misstroende att känna att de för en gångs skull är förstådda och sedda.

En sorglig bransch som borde få stå till svars för det de publicerar i mycket högre grad (min åsikt).

optimum
tusenett skrev:
Det är en nyhet att de redovisar sina uppgifter.

Har du blivit moderator?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D
optimum optimum skrev:
Har du blivit moderator?
Jag är emot ALL sorts moderering men mest av allt när de självutnämnda bisittande moderatorerna anklagar andra för detsamma :rofl::rofl:

• Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Det är en nyhet att de redovisar sina uppgifter.

Har du blivit moderator?
"Redovisar uppgifter"? Det var en ledare där någon jag aldrig hört talas om skrev sina åsikter om intervjun med Tegnell & Co i Agenda. Läste du ens själv, eller gick du bara igång på rubriken?

• Gilla
djac
  • Laddar…
D
KristinaRT KristinaRT skrev:
På tal om min bristande tilltro till att den ambitiösa vaccinationsplanen inte skulle hålla;
[länk]
Men leveranserna ströps väl för att sedan kunna ökas avsevärt, isf handlar det ju om en högst tillfällig störning?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
D djac skrev:
Men leveranserna ströps väl för att sedan kunna ökas avsevärt, isf handlar det ju om en högst tillfällig störning?
Ja, det är fortfarande tal om samma antal doser under kvartal 1 för att sen kunna bli fler. Men visst är det tråkigt att det sker nu och jag m.fl. har skrivit tidigare att det finns många möjliga störningar som kan inträffa så att planerna inte håller.

KristinaRT
Jo, det är så Pfizer säger: Deras ord var ”vi måste skala ner för att skala upp”.

Intressant och oroande är att detta besked kommit hastigt och oväntat... Om de nu måste skala ner för att skala upp enligt en fastställd plan borde man väl gått ut med info i god tid innan så att mottagarna kan planera utifrån detta? Så tycks inte ha skett, det finner jag oroande.

• Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Jo, det är så Pfizer säger: Deras ord var ”vi måste skala ner för att skala upp”.

Intressant och oroande är att detta besked kommit hastigt och oväntat... Om de nu måste skala ner för att skala upp enligt en fastställd plan borde man väl gått ut med info i god tid innan så att mottagarna kan planera utifrån detta? Så tycks inte ha skett, det finner jag oroande.
Sista veckan i januari ska man vara uppe i samma takt som innan. Ökningen kommer senare. (Såg nån kort notis) Visst skulle man vilja se en bättre plan.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.