888 787 läst · 19 362 svar
889k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Vad sägs om att, som ett exempel, plocka ut några hundra miljarder kr från de svenska skattebetalarna för att gynna några enskilda vinstmaximerande intressen. Lägg därtill motsvarande syften i resten av världen och det leder till oerhörda belopp.Jonatan79 skrev:
Aha, lurigt! Så vilka fick mutor eller tjänade grova pengar av de som bestämde att vi skulle vaccinera oss samt finta bort svenska folket genom att påstå att belastning på sjukvården var ansträngd?C ChristianSch skrev:
Tror inte kashieda har anklagat mig för lögn.BirgitS skrev:
Läste någonstans att det är för att "hjälpa" senfärdiga på rätt spår, eller nåt.
Jag tycker att skallmätning är rätt benämning i sammanhanget. Man stigmatiserar en grupp människor som förståndsvaga typ.
Jag provade med det. Det konstaterades att det inte förelåg några vanföreställningar eller några andra psykologiska problem. Jag är alltså friskförklarad i det avseendet.kashieda skrev:
Hur är det med din egen vilsenhet i tillvaron?
Är det något speciellt som gör att du inte förlitar dig på känd och tillgänglig vetenskap?
Vi är några stycken, inom sjukvården, som såg det med egna ögon. De måste ha glömt att betala oss.Jonatan79 skrev:
Tack, jag trivs bra här i den vanliga verkligheten. Du är välkommen att hälsa på när du mår bättre.C ChristianSch skrev:Jag provade med det. Det konstaterades att det inte förelåg några vanföreställningar eller några andra psykologiska problem. Jag är alltså friskförklarad i det avseendet.
Är det något speciellt som gör att du inte förlitar dig på känd och tillgänglig vetenskap?
Det finns uppenbarligen svagheter i psykvården om du blivit friskförklarad!C ChristianSch skrev:Jag provade med det. Det konstaterades att det inte förelåg några vanföreställningar eller några andra psykologiska problem. Jag är alltså friskförklarad i det avseendet.
Den undersökning som refereras till i inlägg #18 948 handlar om en korrelation mellan intelligens och vaccinationsbenägenhet. Den handlar inte om utbildning, så det går inte att dra några slutsatser från undersökningen om huruvida utbildning har spelat någon roll.C ChristianSch skrev:Det beror nog på att Sverige har en lite speciell befolkning, som inte fungerar som befolkningar i andra delar av världen, där det förvisso fanns en stor utbredd tveksamhet mot att vaccinera sig bland "lågutbildade", men där ett klart uttalat "nej tack, jag vaccinerar mig inte" framförallt kunnat konstateras bland högutbildade.
Det kanske är så att de högintelligenta svenskarna inte utbildar sig i någon högre utsträckning och trots att de då är lågutbildade tacksamt och lydigt tar emot det vaccin som staten erbjuder, trots att det visat sig helt verkningslöst när det gäller att ge något skydd mot infektion eller att minska någon smittspridning, samtidigt som det bevisligen ökar risken för allvarliga hjärt- och kärlsjukdomar med flera 100 ggr.
Det finns ett antal studier som både är granskade och publicerade som kommit fram till motsvarande resultat avseende avstående från vaccinering bland högutbildade.
[länk]
Det här är en nyhetstråd. Forskningsresultatet om intelligens och benägenhet att vaccinera sig var en nyhet. Om du gärna vill diskutera effektivitet av vacciner finns det lämpligare trådar att göra det i.
Det låter som en rejäl konspiration. Vilka var inblandade? Det måste ha varit rätt många eftersom den omfattade hela världen.C ChristianSch skrev:
Men de lyckades alltså inte hålla konspirationen hemlig eftersom du fick nys om den?
Det här måste ju bara vara den största nyheten hittills här i nyhetstråden!
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 280 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 280 inlägg
Det beror på vilket psykvård han uppsökt. Med tanke på att han är stor fantast och Rysslands krig mot Ukraina så är det kanske den ryska psykvården som klassat honom som frisk.K Klacken skrev:
Det är väl tredje eller fjärde kontot trollet har skapat här. Alltid lika otrevlig, alltid lika arrogant och dryg och alltid med mängder av konspirationer.
Om vi ska spinna vidare på konspirationspåret så skulle det kunna ha varit en aktion initierad från vårdfacket i syfte att förbättra vårdpersonalens situation.P pmd skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 280 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 280 inlägg
Jösses, då lever du i en alternativ verklighet.C ChristianSch skrev:Jag vet att vaccinet gett mental tröst till alla de som tror att vaccinet hjälpt, trots att de uppenbarligen drabbats av fler återkommande infektioner än de som avstått från att vaccineras. Därutöver så har som sagt hjärt- och kärlsjukdomar ökat med flera hundra ggr, i synnerhet bland de under 40 år, majoriteten av de drabbade är under 30 år.
Tragiskt att det finns människor som tror åå sådan falsk information.
Du säger att du ”vet”. Om du verkligen tror på det du skriver så är sanningen att du inte alls vet, du tror på sådant som är rent hittepå.