C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ha, förleda allmänheten.... i vilket syfte?
Vad sägs om att, som ett exempel, plocka ut några hundra miljarder kr från de svenska skattebetalarna för att gynna några enskilda vinstmaximerande intressen. Lägg därtill motsvarande syften i resten av världen och det leder till oerhörda belopp.

• Haha
Tubes
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Det beror på att många planerade och rutinmässiga operationer och behandlingar ställdes in med syftet att förleda allmänheten att tro att där var ett högt vårdtryck.
Det skulle jag vilja läsa mer om. Har du några länkar?

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Vad sägs om att, som ett exempel, plocka ut några hundra miljarder kr från de svenska skattebetalarna för att gynna några enskilda vinstmaximerande intressen. Lägg därtill motsvarande syften i resten av världen och det leder till oerhörda belopp.
Aha, lurigt! Så vilka fick mutor eller tjänade grova pengar av de som bestämde att vi skulle vaccinera oss samt finta bort svenska folket genom att påstå att belastning på sjukvården var ansträngd?

• Gilla
  • Älska
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är kanske sånt som kashieda syftar på också.

Har du förstått vad syftet var vid det här laget?

Är det inte tramsigt att kalla intelligenstester för skallmätning?
Eller eftersträvar du att bekräfta Godwins lag?
Tror inte kashieda har anklagat mig för lögn.

Läste någonstans att det är för att "hjälpa" senfärdiga på rätt spår, eller nåt.

Jag tycker att skallmätning är rätt benämning i sammanhanget. Man stigmatiserar en grupp människor som förståndsvaga typ.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
C
kashieda kashieda skrev:
Har du sökt hjälp för dina vanföreställningar?
Jag provade med det. Det konstaterades att det inte förelåg några vanföreställningar eller några andra psykologiska problem. Jag är alltså friskförklarad i det avseendet.

Hur är det med din egen vilsenhet i tillvaron?
Är det något speciellt som gör att du inte förlitar dig på känd och tillgänglig vetenskap?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Aha, lurigt! Så vilka fick mutor eller tjänade grova pengar av de som bestämde att vi skulle vaccinera oss samt finta bort svenska folket genom att påstå att belastning på sjukvården var ansträngd?
Vi är några stycken, inom sjukvården, som såg det med egna ögon. De måste ha glömt att betala oss.

• Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Jag provade med det. Det konstaterades att det inte förelåg några vanföreställningar eller några andra psykologiska problem. Jag är alltså friskförklarad i det avseendet.

Är det något speciellt som gör att du inte förlitar dig på känd och tillgänglig vetenskap?
Tack, jag trivs bra här i den vanliga verkligheten. Du är välkommen att hälsa på när du mår bättre.

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
K
C ChristianSch skrev:

Det finns uppenbarligen svagheter i psykvården om du blivit friskförklarad!

• Gilla
Tubes och 2 till
  • Laddar…
P
C ChristianSch skrev:
Det beror nog på att Sverige har en lite speciell befolkning, som inte fungerar som befolkningar i andra delar av världen, där det förvisso fanns en stor utbredd tveksamhet mot att vaccinera sig bland "lågutbildade", men där ett klart uttalat "nej tack, jag vaccinerar mig inte" framförallt kunnat konstateras bland högutbildade.

Det kanske är så att de högintelligenta svenskarna inte utbildar sig i någon högre utsträckning och trots att de då är lågutbildade tacksamt och lydigt tar emot det vaccin som staten erbjuder, trots att det visat sig helt verkningslöst när det gäller att ge något skydd mot infektion eller att minska någon smittspridning, samtidigt som det bevisligen ökar risken för allvarliga hjärt- och kärlsjukdomar med flera 100 ggr.

Det finns ett antal studier som både är granskade och publicerade som kommit fram till motsvarande resultat avseende avstående från vaccinering bland högutbildade.

[länk]
Den undersökning som refereras till i inlägg #18 948 handlar om en korrelation mellan intelligens och vaccinationsbenägenhet. Den handlar inte om utbildning, så det går inte att dra några slutsatser från undersökningen om huruvida utbildning har spelat någon roll.

Det här är en nyhetstråd. Forskningsresultatet om intelligens och benägenhet att vaccinera sig var en nyhet. Om du gärna vill diskutera effektivitet av vacciner finns det lämpligare trådar att göra det i.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
P
C ChristianSch skrev:
Det låter som en rejäl konspiration. Vilka var inblandade? Det måste ha varit rätt många eftersom den omfattade hela världen.
Men de lyckades alltså inte hålla konspirationen hemlig eftersom du fick nys om den?

Det här måste ju bara vara den största nyheten hittills här i nyhetstråden!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Tubes och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
K Klacken skrev:
Det finns uppenbarligen svagheter i psykvården om du blivit friskförklarad!
Det beror på vilket psykvård han uppsökt. Med tanke på att han är stor fantast och Rysslands krig mot Ukraina så är det kanske den ryska psykvården som klassat honom som frisk.

Det är väl tredje eller fjärde kontot trollet har skapat här. Alltid lika otrevlig, alltid lika arrogant och dryg och alltid med mängder av konspirationer.

• Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det låter som en rejäl konspiration. Vilka var inblandade? Det måste ha varit rätt många eftersom den omfattade hela världen.
Men de lyckades alltså inte hålla konspirationen hemligt eftersom du fick nys på den?

Det här måste ju bara vara den största nyheten hittills här i nyhetstråden!
Om vi ska spinna vidare på konspirationspåret så skulle det kunna ha varit en aktion initierad från vårdfacket i syfte att förbättra vårdpersonalens situation.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Om vi ska spinna vidare på konspirationspåret så skulle det kunna ha varit en aktion initierad från vårdfacket i syfte att förbättra vårdpersonalens situation.
World Wide?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
World Wide
Har inga kunskaper om hur vårdsituationen ser ut i stora vida världen. Men här hemma verkar det ha varit ansträngt enligt nyhetsrapporteringarna.

Nissens
C ChristianSch skrev:
Jag vet att vaccinet gett mental tröst till alla de som tror att vaccinet hjälpt, trots att de uppenbarligen drabbats av fler återkommande infektioner än de som avstått från att vaccineras. Därutöver så har som sagt hjärt- och kärlsjukdomar ökat med flera hundra ggr, i synnerhet bland de under 40 år, majoriteten av de drabbade är under 30 år.
Jösses, då lever du i en alternativ verklighet.

Tragiskt att det finns människor som tror åå sådan falsk information.

Du säger att du ”vet”. Om du verkligen tror på det du skriver så är sanningen att du inte alls vet, du tror på sådant som är rent hittepå.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.