891 049 lĂ€st · 19 362 svar
891k lÀst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstrÄd
Att vissa bara orkarđBirgitS skrev:NĂ€r det gĂ€ller fördelningen mellan varianterna sĂ„ Ă€r det förstĂ„s en del felmarginal eftersom det vecka 24 var 437 bekrĂ€ftade fall, Ă€ven om man försöker motverka det genom att rĂ€kna variantandel pĂ„ 3 veckor enligt sidan jag lĂ€nkade till.
Enligt Socialstyrelsen Àr det just idag troligen 173 patienter med covid pÄ sjukhusen varav 3 behöver intensivvÄrd. Under vÄren var det ung. 60 % av patienterna med covid som lÄg inne pga. covid (huvuddiagnos).
[lÀnk]
SÄ det Àr absolut en hel del som söker sjukvÄrd pga. covid nu. Covid avtar inte alls lika mycket under sommaren som influensa.
Som jÀmförelse var redan vecka 20 influensafallen nere pÄ 97 st.
[lÀnk]
Trevligt att du har börjat lÀsa mina inlÀgg.
BirgitS
Medlem
· Stockholms lĂ€n
· 41 785 inlĂ€gg
BirgitS
Medlem
- Stockholms lÀn
- 41 785 inlÀgg
Jag kan vara snÀll och svara pÄ frÄgor fast Àmnet inte intresserar mig sÀrskilt mycket lÀngre. Jag vet ju fortfarande var man hittar information.C C.à skrev:
Det Àr vÀl mer anmÀrkningsvÀrt att du orkar lÀsa trÄden och skriva den kommentaren nÀr du verkar vara sÄ totalt ointresserad av Àmnet.
"Under vÄren var det ung. 60 % av patienterna med covid som lÄg inne pga. covid (huvuddiagnos)."BirgitS skrev:NÀr det gÀller fördelningen mellan varianterna sÄ Àr det förstÄs en del felmarginal eftersom det vecka 24 var 437 bekrÀftade fall, Àven om man försöker motverka det genom att rÀkna variantandel pÄ 3 veckor enligt sidan jag lÀnkade till.
Enligt Socialstyrelsen Àr det just idag troligen 173 patienter med covid pÄ sjukhusen varav 3 behöver intensivvÄrd. Under vÄren var det ung. 60 % av patienterna med covid som lÄg inne pga. covid (huvuddiagnos).
[lÀnk]
SÄ det Àr absolut en hel del som söker sjukvÄrd pga. covid nu. Covid avtar inte alls lika mycket under sommaren som influensa.
Som jÀmförelse var redan vecka 20 influensafallen nere pÄ 97 st.
[lÀnk]
Trevligt att du har börjat lÀsa mina inlÀgg.
En dryg handfull personer under vart och ett enskilt tillfÀlle. Det var vÀl fantastiskt, att en dryg handfull personer med influensaliknande symtpom lagts in för covid, sannolikt med kronisk brist pÄ D-vitamin, vilket över 90% av alla som drabbats av allvarlig sk. covid har haft sett till kÀnd och tillgÀnglig statistik och vetenskap frÄn hela vÀrlden.
Det fina Àr ocksÄ att de sk. pcr-testen ger över 90% falska positiva resultat och sjukvÄrden nöjer sig med att konstatera covid och följer inte upp med nÄgra ytterligare tester nÀr de fÄr ett positivt testresultat.
Det stÄr var och en fritt att vara rÀdd för covid. Eller sÄ tar man fasta pÄ kÀnd och tillgÀnglig vetenskap, ser till att hÄlla sina d-vitaminnivÄer uppe och hÄller samtliga influensaliknande sjukdomar i schack och blir som sÀmst lite lagom förkyld.
BirgitS
Medlem
· Stockholms lĂ€n
· 41 785 inlĂ€gg
BirgitS
Medlem
- Stockholms lÀn
- 41 785 inlÀgg
Nej, det Àr fel eftersom det i maj var kring 500 patienter med covid pÄ sjukhusen.ChrilleSch skrev:
DÄ kan du ju lÀmpligen lÀnka till de forskningsrapporterna.ChrilleSch skrev:
FelChrilleSch skrev:
Jag Àr inte rÀdd för covid sÄ det var en vÀldigt ovidkommande kommentar.ChrilleSch skrev:
Nej, sÄ enkelt Àr det verkligen inte att vara sÀker pÄ att man inte blir mer Àn lite lagom förkyld av covid. Det handlar t.ex. om Älder, vilka gener man har och vilka andra sjukdomar man har.ChrilleSch skrev:
Ja, men det var bara ett tiotal nyinskrivna varje vecka. Du kan inte jÀmföra Àpplen och pÀron, för dÄ presenterar du bara bananmos.BirgitS skrev:
De finns tillgÀngliga pÄ nÀtet. Det Àr inte svÄrare Àn att söka pÄ d-vitamin + coronavirus. Bland annat den hÀr.BirgitS skrev:
https://www.nature.com/articles/s41598-020-77093-z
Eller sÄ tar du del av all vetenskap som finns avseende sÀkra och effektiva behandlingsmetoder, bland annat tillskott av D-vitaming, sÄdana som Àr tillgÀngliga i ett drygt 80-tal lÀnder med motsvarande ca 2/3 av vÀrldens befolkning, men som av nÄgon anledning inte rekommenderas i Sverige, EU eller USA, sannolikt pga omfattande korruption.
https://c19early.org/
NÀr det gÀller PCR-testens otillförlitlighet gÄr det utmÀrkt att ta del av bland annat Corman Drosten Review, eller att lÀsa forskningsrapporter frÄn exempelvis Jafaar et al. vilken bland annat har figurerat i flertalet domstolsprövningar dÀr det slagits fast att PCR-testerna inte Àr tillförlitliga, vilket Àven fick WHO att förtydliga det hela att PCR-tester inte kan lÀggas till grund för diagnos utan att dÀr mÄste finnas tydliga kliniska fynd av annat slag för att kunna stÀlla diagnos.BirgitS skrev:
https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciaa1491/5912603
https://web.archive.org/web/2020121...-12-2020-who-information-notice-for-ivd-users
à lder och bakomliggande sjukdomar spelar absolut in nÀr det gÀller de som riskerar att avlida.BirgitS skrev:
DÄ nÀrmare 96% av alla som avlidit haft en eller flera allvarliga bakomliggande sjukdomar som sannolikt Àr den egentliga dödsorsaken, de hade alltsÄ avlidit av en vanlig förkylning, av att gÄ för fort i en trapp, eller vid första bÀsta vÀrmebölja, precis som sker alla Är, dvs Àven under alla de Är som föregÄtt 2020, sÄ gÄr det konstatera att C19 inte lett till fler dödsfall Àn vad som varit fallet tidigare, utom i de fall Àldre förvÀgrats kurativ vÄrd och i princip avlivats med hjÀlp av palliativ vÄrd.
DÄ genomsnittsÄldern för de avlidna med pÄstÄdd covid, dvs ICD10-kod U07.1 eller U07.2, har varit 84 Är och genomsnittsÄldern för de som i övrigt avlidit har varit omkring 82 Är, sÄ har de facto de som avlidit med angiven covid levt lÀngre Àn alla andra. Det tycks alltsÄ som att Covid-19 har lett till ett lÀngre liv för de som avlidit.
Du mÄste överdosera med motsvarande 10 000IE dagligen i ett drygt halvÄr för att det ska leda till nÄgra problem; problem som upphör i princip pÄ dagen om du slutar ta tillskott.P pmd skrev:
2500 IE motsvarar drygt 62 ”g. 100 ”g per dag Àr en övre grÀns för ofarligt D-vitaminintag (frÄn mat och tillskott) enligt Efsa. Se Livsmedelsverkets websida om D-vitamin; https://www.livsmedelsverket.se/liv...vitamin#Kan_man_fÄ_i_sig_för_mycket_D-vitamin
Det finns gott om evidens för korruption. I USA blev exempelvis vaccinerna nödgodkÀnda, trots att lagstiftningen bara medger att nödgodkÀnnanden ges om dÀr inte finns nÄgra kÀnda och effektiva behandlingsformer. Det finns mÄnga kÀnda och effektiva behandlingsformer, vilka var kÀnda och omtalade redan i februari 2020, vilka sedermera mörkades, censurerades och som det skapades diverse forskningsprojekt för att svartmÄla, bland annat vitamin-d, hydroxyklorokin och andra klorokinfosfat, dÀr exempelvis recovery-studien utformades genom att hydroxyklorokin gavs i doseringar som var 5-6 ggr högre Àn de sedan dryga 60 Är kÀnda sÀkra doser som getts och dÀr sÀkra doser visade sig effektiva i mÄnga miljoner fall av beprövad erfarenhet frÄn olika lÀnder runt om i vÀrlden.P pmd skrev:
I Sverige blev det tydligt nÀr "vaccinsamordnaren" Richard Bergström offentliggjorde redan runt Ärsskiftet 2020/21 att han hade bestÀllt 40 miljoner doser med option pÄ att fÄ köpa in 10 miljoner doser till. Dvs vid en tidpunkt dÄ det officiellt enbart skulle behövas 2 doser av vaccinerna, sÄ bestÀller han tillrÀckligt sÄ att alla som det Àr tÀnkt ska vaccineras ska kunna fÄ 6 doser var, med option pÄ ytterligare 1,5 doser vardera. Om det inte tyder pÄ korruption nÀr nÄgon myndighetsperson köper in 3-4 ggr sÄ mycket vaccin som det kan tÀnkas behövas, sÄ finns det inte sÄ mycket som nÄgonsin tyder pÄ korruption.
Lögnerna och pushandet av pcr-testerna som inte Àr lÀmpliga för ÀndamÄlet att stÀlla nÄgon diagnos.
FolkhÀlsomyndighetens bristande registrering av de som testats positiva, vilket tydligt regleras i smittskyddslagen att de Àr skyldiga att göra.
Lögnerna om att dÀr var fullbelagt pÄ IVA, akutsjukhusen och i slutenvÄrden, nÀr de facto sjukvÄrden inte har haft sÄ lÄg belastning nÄgonsin i modern tid.
Det faktum att fÀrre Àn 3% av alla som vÄrdats pÄ IVA för C19 har getts nÄgon adekvat vÄrd eller behandling i enlighet med kÀnd och tillgÀnglig vetenskap.
Det finns hur mycket som helst.
Jag har Àgnat ca 3000 timmar Ät att följa upp hÀndelser, fakta, statistik frÄn FHM, Socialstyrelsen, IntesivvÄrdsregistret, WHO, EMA, olika regioner, samt en hel del institutioner frÄn andra lÀnder sedan januari 2020. Jag har tagit del av lite drygt 2 500 vetenskapliga rapporter, sÄ jag upplever att jag har en hel del torrt pÄ fötterna nÀr det gÀller att slÄ hÄl pÄ lögner i det hela.
Referenser till dessa pÄstÄenden?ChrilleSch skrev:Det finns gott om evidens för korruption. I USA blev exempelvis vaccinerna nödgodkÀnda, trots att lagstiftningen bara medger att nödgodkÀnnanden ges om dÀr inte finns nÄgra kÀnda och effektiva behandlingsformer. Det finns mÄnga kÀnda och effektiva behandlingsformer, vilka var kÀnda och omtalade redan i februari 2020, vilka sedermera mörkades, censurerades och som det skapades diverse forskningsprojekt för att svartmÄla, bland annat vitamin-d, hydroxyklorokin och andra klorokinfosfat, dÀr exempelvis recovery-studien utformades genom att hydroxyklorokin gavs i doseringar som var 5-6 ggr högre Àn de sedan dryga 60 Är kÀnda sÀkra doser som getts och dÀr sÀkra doser visade sig effektiva i mÄnga miljoner fall av beprövad erfarenhet frÄn olika lÀnder runt om i vÀrlden.
I Sverige blev det tydligt nÀr "vaccinsamordnaren" Richard Bergström offentliggjorde redan runt Ärsskiftet 2020/21 att han hade bestÀllt 40 miljoner doser med option pÄ att fÄ köpa in 10 miljoner doser till. Dvs vid en tidpunkt dÄ det officiellt enbart skulle behövas 2 doser av vaccinerna, sÄ bestÀller han tillrÀckligt sÄ att alla som det Àr tÀnkt ska vaccineras ska kunna fÄ 6 doser var, med option pÄ ytterligare 1,5 doser vardera. Om det inte tyder pÄ korruption nÀr nÄgon myndighetsperson köper in 3-4 ggr sÄ mycket vaccin som det kan tÀnkas behövas, sÄ finns det inte sÄ mycket som nÄgonsin tyder pÄ korruption.
Lögnerna och pushandet av pcr-testerna som inte Àr lÀmpliga för ÀndamÄlet att stÀlla nÄgon diagnos.
FolkhÀlsomyndighetens bristande registrering av de som testats positiva, vilket tydligt regleras i smittskyddslagen att de Àr skyldiga att göra.
Lögnerna om att dÀr var fullbelagt pÄ IVA, akutsjukhusen och i slutenvÄrden, nÀr de facto sjukvÄrden inte har haft sÄ lÄg belastning nÄgonsin i modern tid.
Det faktum att fÀrre Àn 3% av alla som vÄrdats pÄ IVA för C19 har getts nÄgon adekvat vÄrd eller behandling i enlighet med kÀnd och tillgÀnglig vetenskap.
Det finns hur mycket som helst.
Jag har Àgnat ca 3000 timmar Ät att följa upp hÀndelser, fakta, statistik frÄn FHM, Socialstyrelsen, IntesivvÄrdsregistret, WHO, EMA, olika regioner, samt en hel del institutioner frÄn andra lÀnder sedan januari 2020. Jag har tagit del av lite drygt 2 500 vetenskapliga rapporter, sÄ jag upplever att jag har en hel del torrt pÄ fötterna nÀr det gÀller att slÄ hÄl pÄ lögner i det hela.
Livsmedelsverket anger det som en rekommenderad övre grÀns för vad som Àr ofarligt. De sÀger inte att det Àr farligt med ett högre intag och de kan inte presentera andra belÀgg för vad som Àr en riskfylld dos Àn vad som följer av kÀnd och tillgÀnglig vetenskap.P pmd skrev:
För nÄgra Är sedan gjordes en litterarturstudie dÀr det gicks igenom samtliga vetenskapliga rapporter som publicerats i Pubmed mellan Ären 1937-2018, dÀr det konstaterades att det Àr ytterst sÀllan som nÄgon drabbas av D-vitaminförgiftning/överdosering. Den lÀgsta dosen som de rapporterade om vilken hade lett till problem var en daglig dos om 50 000 IE, som hade getts till ett litet barn. I flertalet andra fall hade doseringarna varit lÄngt över 200 000 IE/dag, i de allvarligaste fallen flera miljoner IE per dag.