17 228 läst · 295 svar
17k läst
295 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Men det påverkar ju inte om Boxer slutar sända i marknätet, samma gäller ju fiber, mobilt, kabelTV eller satellit. Man får skaffa eller leta efter de som har sändningsrättighet eller skaffa utrustning för att spara det man tittar på.Utsättaren skrev:
Utgå från hur det fungerar idag och leta upp en lösning som passar, att allt material genom film/TVs historia ska finnas på en sajt/tjänst kommer aldrig att etableras utifrån om jag ska agera Saida.
S skogaliten skrev:
Kolla på Cineasterna.se - där finns det massor av äldre svenska och utländska klassiker. Inte vara kvalitetsfilm utan även sådant som Göta Kanal och Jönssonligan och dessutom gratis med lånekort från de flesta kommunerna.S skogaliten skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 555 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 555 inlägg
Och jag har sett Blade Runner minst 50 gånger, kanske 100. Mästerverk skiljer sig inte för mig jämfört med musik. Man vill uppleva de igen och igen och igen. Nu har just den filmen musik som är i särklass, också.
Medlem
· Stockholm
· 1 390 inlägg
Att kunna spela in och spara är alltså det som gäller....
Vilket var min synpunkt också.
Vilket var min synpunkt också.
Nej inte i praktiken. Jag har många hundratals filmer nedladdade och varenda serie jag sett, alla säsonger och avsnitt, men inte fan tittar man på det ändå eftersom filmerna ändå är tillgängliga på Netflix eller någon av de andra streamingtjönsterna man har.B Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 390 inlägg
Det är skillnaden, idag använder en majoritet olika tjänster för "TV-tittande". Och så har vi de som fortfarande sparar på egen utrustning, det är helt normalt vid teknikskiften.B Bo Berglund skrev:
Den här diskussionen förekommer vid alla teknikskiften vill jag nog påstå.
Och svaret på tråden blir när Boxer upphör i marknätet - man får välja ett annat alternativ och det kan innebära att det blir lite "annorlunda".
Varit trogen Boxerkund och uppskattat alla fördelar med marksänd TV. Tydlig programöverblick att blixtsnabbt kunna byta kanal. Kan jämföra mellan att använda AppleTV eller CromeCast som bägge är dåliga på detta. Ringde igår till Boxer som numera är uppköpta av Tele2 och avslutade allt de tidigare levererat till mig/ oss. Dåligt skött av dem!