Alfredo Alfredo skrev:
Nymodigheter! Rullband eller såna här ska det vara.

[bild]
Jag har ägt det och första video var en Philips 2000 runt -80. Inget jag saknar😉
 
B Bo Berglund skrev:
Idag fick jag mail från Boxer att de skall sluta sända över antenn vid nyår och att mitt programkort kommer att sluta fungera efter sista oktober....
Man "erbjuds" att få en "TV Hub Mini" för att i stället streama TV via nätet.

Ingen möjlighet att spela in program vilket vi kunnat göra med vår HUMAX-BXR+2 box liksom med den Topfield box vi hade före denna sedan 2007. 🤬

Det närmaste "inspelning" man kan hitta i deras texter är att man har 7 dagar på sig att se på ett program man missat sedan verkar det inte längre gå. Och jag undrar om detta ens fungerar för program, som tex filmer eller sportsändningar?

Vi använder inspelningsfunktionen rätt frekvent för att se programmen när vi har tid, så att släppa den känns rätt visset.
Undrar hur det kommer att fungera med de redan gjorda inspelningarna i den gamla boxen då. Blir de ospelbara när de stänger kod-kortet?

Gick in på Boxer för att kolla vilka kanaler vi egentligen har i vårt paket och då upptäckte jag att de anger ett namn (TV & Play Mix) på vårt paket under mitt konto men detta paket finns sedan inte listat bland de paket de har så jag kan inte se vilka kanaler som faktiskt ingår nu och jämföra med hur det blir sen...

Förbryllad över vad jag gör nu...
dax att minska skärmtiden förstår jag
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Jag har ägt det och första video var en Philips 2000 runt -80. Inget jag saknar😉
Jag har använt, dock inte ägt, en videospelare med rullband. Tidigt 70-tal bör det ha varit. Inget jag saknar heller…
 
S
B Bo Berglund skrev:
Idag kollade jag genom att stänga av strömmen till HUMAX och ta bort Boxer-kortet och sen återstarta.
Det visar sig att inspelningarna ligger kvar och kan spelas upp, så de är alltså avkrypterade vid själva inspelningen. :)
Då kan den gamla boxen användas som lagring av de gamla inspelningarna och man får ta sig fram med det nya systemet på nytt vis.

Nån som vet hur den här extra fjärren ser ut? Skall ha sifferknappar tex.
Jag kom i kontakt med en SamsungTV hos min svåger för ett tag sen och den hade en mini-fjärr som kunde driva en till vansinne. Man fick hela tiden scrolla fram tecken vid inmatningar etc.
Så om den medföljande fjärren beter sig likadant så får man nog köpa den med siffror i alla fall.
Vilka andra funktioner finns med på den?
Just det. Som jag sa:
Det är bara att spela in nytt, och du har full möjlighet att spela upp gamla inspelningar.

Du kan använda din Humax-box. Blandade ihop lite att den var från 2007 :)
 
S styren skrev:
Just det. Som jag sa:
Det är bara att spela in nytt, och du har full möjlighet att spela upp gamla inspelningar.
Kommer att gå att spela in på SVT och TV4 (frikanalerna) antagligen, men inget annat....
Hustruns inspelningar av obskyra program som Heathrow på betalkanalerna kommer inte att gå såklart. Fast dessa tittar hon ju bort ganska omgående så det är inte för arkivering utan för att se när det passar med tidpunkten. Och om man har 7 dagar på sig att titta i efterskott i Hub:en så räcker det nog.
S styren skrev:
Du kan använda din Humax-box. Blandade ihop lite att den var från 2007
Och det görs då på HUMAX-en som får stå kvar där med inkoppling till TV:n.
Med serieinspelning av Vetenskapens Värld då.
Får ändra i programguiden så att den bara har frikanalerna, som är det som redan gäller i boxarna på landet och i extrarummet hemma.

Kan just undra när den nya huben kommer....
 
  • Älska
Dilato
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Om du orkat öppna flikarna, så hade du kunnat se att det endast är enstaka avsnitt som finns tillgängliga för varje säsong.
Jag ser en säsong, 3st 1-timmesavsnitt.

Om vi fortsätter med marksänt, hur mycket kan jag se då?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag ser en säsong, 3st 1-timmesavsnitt.

Om vi fortsätter med marksänt, hur mycket kan jag se då?
Tror du verkligen att det var tre avsnitt per säsong?

Under vissa flikar finns ett avsnitt.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Tror du verkligen att det var tre avsnitt per säsong?

Under vissa flikar finns ett avsnitt.
Jag talar om vad jag ser.

Hur många kan du se via marksänd tv? Noll antar jag.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det var ett jäkla tjat om NCIS!
Köp boxen!
[länk]
[bild]
Var det inte så, att när hela det fantastiska utbudet av film och tv skulle finnas tillgängligt direkt på internet, så skulle vi kunna sluta köpa DVD:er, och istället kunna hämta det vi kände för direkt till vår skärm, när vi kände för det, och slippa ha stora hemmabibliotek med DVD:er?

Eller hörde jag fel?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Var det inte så, att när hela det fantastiska utbudet av film och tv skulle finnas tillgängligt direkt på internet, så skulle vi kunna sluta köpa DVD:er, och istället kunna hämta det vi kände för direkt till vår skärm, när vi kände för det, och slippa ha stora hemmabibliotek med DVD:er?

Eller hörde jag fel?
Vet inte var du hört det, så det går inte att svara på
 
S skogaliten skrev:
istället kunna hämta det vi kände för direkt till vår skärm, när vi kände för det, och slippa ha stora hemmabibliotek med DVD:er?
Fast det kan vi ju ofta. Hur många har längre DVD-bibliotek som används?
 
Ser man ens en film mer än en gång?
Dokumentärer och vetenskapsprogram är annorlunda, kan ses flera gånger.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klart man gör. Hur många ser inte Bond eller Star wars om och om igen?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Konstig fråga. Visst ser man filmer mer än 1 gång.
Vissa kräver tom det.
 
  • Gilla
  • Wow
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.