Hep Hep skrev:
Men det var väl en orimlig mängd gnäll här. Ja, det är jobbigt när tjänster stängs ner och jag är inte heller förtjust i all ny teknik, men håll er till sanningen gnällgubbar!

Nästan alla de exempel på saker här i tråden ”man skulle vilja se”, kan jag streama här från stolen jag sitter i. Lagligt och bekvämt. Mängden filmer och annat man kan se hemifrån är större än någonsin, och är skrattretande mycket större än alla videobutiker tillsammans när de fanns kvar. Vill man ha något som inte går att streama är utbudet på DVD större och billigare än någonsin.

Det enda som begränsar utbudet är om de som sitter på rättigheterna inte släppt det på någon streamingtjänst eller DVD, men så har det ju alltid varit och det har inte ett dugg att göra med om det är marksänt, via satellit eller fiber.

Det nämndes Star Trek tidigare. Jag kan streama precis allt som gjorts, utom Lower Decks som är helt nytt, och det beror bara på att de som har rättigheterna och de som sänder inte kommit överens. Vi kan ta Star Wars som ett annat rymdexempel. Förutom alla miljoner nya filmer och serier kan man nu se alla fullkomligt gräsliga julspecialer och spinoffer med gulliga mjukisdjur. De som tidigare var omöjliga att få tag på då Lucas och de andra helst ville glömma skiten.

Allt är inte bättre nu. Verkligen inte. Men kom inte och påstå att det är svårt eller omöjligt att hitta äldre saker att kolla på. Det har aldrig varit enklare och nästan allt gammalt är billigare nu än tidigare.
Var streamar du de första 10 säsongerna av NCIS?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Innan hade Discovery en egen app och numera har de gått ihop med HBO Max och blivit bara Max.
Jag har Max betald prenumeration men hittar inget från Discovery. Men jag kan vara kass på att leta. Det är ett annat problem med streaming att det blir en massa appar om man vill täcka det mesta och alla är mer eller mindre svårnavigerade och olika. Och dyrt blir det...
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Var streamar du de första 10 säsongerna av NCIS?
Just det kan jag inte göra vad jag kan se, fast å andra sidan går de att köpa på DVD för mindre än hundra spänn per säsong och så billigt har det aldrig tidigare varit att köpa serier.

Jag trodde att I love Lucy var en av de saker du nämnde som jag inte kunde kolla på, men det kan jag visst. Fler avsnitt än vad en normal hjärna klarar av.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker inte det är så adekvat. Den dag det finns en app som till en rimlig kostnad erbjuder i princip allt som sänds i mina dryga 50 TV-kanaler blir det en adekvat parallell.
Nu var det inspelning det gällde och att spara på egen media.😉 Så verkligen relevant och jämförelsebart, men på lite flera platser att hitta det man vill se.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det något i mitt inlägg

[länk]

Som du inte tycker stämmer?

Du får väldigt gärna bemöta de problem jag ser och ännu hellre föreslå lösningar.
Inte ditt "gnäll" jag reagerade på, då du faktiskt beskriver riktiga problem. I-landsproblem visserligen, men de är också på riktigt.

Dina problem handlar ju i första hand om rättigheter och inte att du vägrar googla eller söka i en tv-app, så de får du lösa på något annat sätt. För dig tror jag att det mesta får lösas genom att du betalar ppv eller köper det du vill se på skiva. Tyvärr inte alls allt och det vet jag om, men det är inte teknikskiftet i sig utan andra saker. Jag har själv sålt material till både NG och Discovery och de köper väldigt sällan rättigheterna till materialet för att streama eller på annat sätt visas utan några begränsningar. Varför vet jag inte, men för de som kan sälja samma material till dem flera gånger är det ju trevligt.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har Max betald prenumeration men hittar inget från Discovery. Men jag kan vara kass på att leta. Det är ett annat problem med streaming att det blir en massa appar om man vill täcka det mesta och alla är mer eller mindre svårnavigerade och olika. Och dyrt blir det...
Kanal 11 är en del av Discovery och jag ser att några romantiska komedier som har gått på 11:an finns på Max. Själva Discovery-kanalen har vi inte så den vet jag inget om.
 
Så är det, men finns det behovet att till 100% kunna välja det man själv vill se. Ja, då får man fixa en egen lösning att kunna spela in och lagra, svårare än så är det inte. Men mycket kan det bli att lagra på egna diskar.
 
Startade TVn nu och på kanal 7 var det säsong 1 och avsnitt 3 av "Ett fall för Frost". Taskig bildkvalite och format som inte passar dsgens TV-format.😉
Nä, inte vill man sitta och titta på gammalt material, men bra att det sänds för de som önskar, säkert billigt att göra det. Klippte bort det svarta på sidorns för att spara på bildstorlek😇
En gråhårig man i kostym från en TV-serie med texten "Det går snett, för gorillan kör över gamlingen." visas på kanal 7 med dålig bildkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A AndersS skrev:
Nu var det inspelning det gällde och att spara på egen media.😉 Så verkligen relevant och jämförelsebart, men på lite flera platser att hitta det man vill se.
Jag måste missförstå dig.

Jag tycker hur som helst inte att Spotify som i en app erbjuder nästan all musik som jag har det minsta intresse av går att jämföra med en hel hög olika streamingtjänster som tillsammans ändå bara kan erbjuda en bråkdel av det som sänts på mina dryga 50 TV-kanaler under de senaste åren.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Spotify är ju dötrist...Jag gillar att ha min musik på fysiskt media, LP, Kasset, CD.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Spotify är ju dötrist...Jag gillar att ha min musik på fysiskt media, LP, Kasset, CD.
Nymodigheter! Rullband eller såna här ska det vara.

Stapel med disketter i olika färger på en rund svart matta, med ordet "TRACK" och siffran "8" framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Spotify är ju dötrist...Jag gillar att ha min musik på fysiskt media, LP, Kasset, CD.
Inget konstigt, det är ditt val. Men idag gissar jag på en minoritet👍
 
Jag försökte övertyga min yngre fru om att allt inte alls fanns på Spotify. Som argument rabblade jag upp ett par obskyra debutsinglar från runt 1980 som inte hade någon distribution och ett par väldigt begränsade utgåvor som aldrig såldes, utan bara gavs bort till de som var på skivbolagets fester.

Såklart fanns allt de på Spotify.

Jag får väl sitta och tjura med mina gamla bootlegs med Velvet Underground. Några av dem finns faktiskt inte på annat än vinyl. Dåligt ljud och rätt kassa, men om jag verkligen vill vara bakåtsträvare så får jag stå ut med sånt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.