Här har ni notiserna i GörDetSjälv:

FEIN BLIR NU LITE BILLIGARE ...
Ungefär samtidigt som Fein tvingades säga nej till en rad av sina patent, presenterade Bosch en egen version av Feins berömda Mulimaster. Om det är för att "look-a-like-modellen" PMF 180 E från Bosch har stulit mrknadsandelar från Fein - eller om det finns någon annan anledning - så har i alla fall Fein börjat sälja en del av sina tillbehör till 30% lägre pris än tidigare. Och något talar för att priset även på Feins maskiner är på väg ner.

... OCH BOSCH ANGRIPER IGEN
Om introduktionen av den gröna multicuttern från Bosch har irriterat konkurrenterna, så är det ingenting i jämförelse mot vad som väntar när Bosch inom snart presenterar en proffsmodell av denna maskin. Den nya maskinen, som får den välkända blå "proffsfärgen", är en mer avancerad variant av den första och enligt vad vi har hört, kommer den att säljas billigt. Inte nog med det. Hela Feins tillbehörsprogram sägs passa den nya Bosch-maskinen. Det är upplagt för en spännande fortsättning!
 
Hoho, tack för den infon Miles. Tur man inte köpt sig varken en Multimaster eller grön Bosch... eller, tja tur och tur. Hade ju säkert haft oändlig nytta av någo av maskinerna redan nu ;)
 
Hur långt i framtiden kan detta vara då?
 
Och jag som övertalat den andra hälften att jag behöver en gröning multi, en bordssåg, ev en ny blå sticksåg och lite annat smått å gott om hon skall få tillbyggnaden på huset gjort i sommar, nytt kök samt få färdigt skjutdörrar å annat smått å gott i sovrummet :)
Men jag kan vänta på en blå multi så kan hon få en måttanpassad tv bänk till övervåningen :)
 
P
Vad trevligt att det kommer en Blå Bosch, det blir spännande att se vad den är kapabel till!

För att den på allvar ska konkurrera krävs; bra pris, starkare motor och snabbfäste. Bosch kan nog leverera...
Den nya väskan med blad är ju otroligt prisvärd - man får knappt ett och ett halvt Feinblad för den summan.

Den gröna Boschen var definitivt INTE det - men den Blåa kan bli en veritabel Fein-dräpare. Jag tvivlar lite på att den nya Blå ska smälla Fein Supercut på fingrarna men toppar den Multimastern till ett bra pris är det ju strålande. Jag har ju Supercut och Multimastern (nya) och visst är det skillnad dem emellan, trots det använder jag i huvudsak Multimastern - kan till och med tänka mig att sälja Supercuten trots att jag har massa blad till den. Kan jag tänka mig en Blå Bosch? Mmmmmmmmjjjjjjaaaaaa, om den kostar strax under tvåtusen kronor (inkl) och om den är starkare än MM och absolut om den kommer med snabbfäste.

Hur som helst verkar det som att man får köpa Bosch blad framöver. :)
 
Jag ringde Bosch idag men de ville inte alls kännas vid detta.
och "de borde veta" som hon sa det.
vad har GDS för källa eller är det önsketänkande.....
 
coss skrev:
Jag ringde Bosch idag men de ville inte alls kännas vid detta.
och "de borde veta" som hon sa det.
vad har GDS för källa eller är det önsketänkande.....
Tror knappast en tidning så skulle skriva något som de inte har fått verifierat från Bosch ... men Bosch däremot kan säkert ha motiv att mörka så att inte försäljningen av den gröna går ner.
 
Man skall ju inte glömma vart man först kunde läsa att de skulle komma en grön. Just de... Kolla de första inlägget i denna tråden!!!
Detta var långt innan det stod något på Bosch's hemsida :D
 
wagis skrev:
Man skall ju inte glömma vart man först kunde läsa att de skulle komma en grön. Just de... Kolla de första inlägget i denna tråden!!!
Detta var långt innan det stod något på Bosch's hemsida :D
Tog ca 2 månader innan den dök upp i hyllorna :)
 
okeydå, ger mig!
 
Var tvungen att plocka hem det grymt billiga tillbehörs-setet
9-tlg Zubehör Bosch PMF 180 / FEIN Multimaster FMM 250
ca 650 kr inkl frakt
http://cgi.ebay.de/9-tlg-Zubehoer-Bosch-PMF-180-FEIN-Multimaster-FMM-250_W0QQitemZ330211565352QQihZ014QQcategoryZ133469QQtcZphotoQQcmdZViewItem
4259_2.JPG

... men kvaliten var inte bra (så klart .. ). Jag har inte testat det ännu men det är fula ojämna skitiga svetspunkter och detaljfinishen ligger på ÖoB-nivå.

Men en del av grejerna kan ju funka hyfsat iallafall så jag återkommer med ett test.
... tills vidare så vill jag ändå rekommendera andra att INTE köpa det om dom vill ha quality!
 
Fick tummen ur och köpte mig en Bosch häromveckan. Gud vad användbar den är, mer än jag kunde ana! Helt sjukt smidig när man kompletterar VP-rör i befintliga väggar ;)

För er som vill fynda maskinen för 744,50 och har både Bauhaus och Hornbach i krokarna kan ni kombinera inköp på Bauhaus med prisgaranti mot Hornbachs marsreklamblad. Gissar att man får skynda sig då reklambladet är märkt Mars 2008. Bladet finns att ladda ner på Hornbachs hemsida, alternativt PM:a mig så har jag en kopia.
 
Givetvis så är de iskalla gällande ev. ny blå modell.
Det är med tanke på det oehörda sug som var på den gröna och att det inte fanns till leverans, dvs produktionen han inte med. Det skapade givetvis en möjlighet för FEIN att kontra med pris. Tor dock inte att det kommer att ske nästa gång.
 
Är det någon som har provat såga i laminat-golv med Bosch´s maskin?
Tänkte byta golv i köket. Tänkte då såga utmed sockeln till kökskåpen för att slippa montera ner köket.

Tacksam för synpunkter på detta
 
Går helt fint å skjære i laminat med den Bosch saga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.