Vad sågar ni i apparatdosorna?

Sågar bort all överflödig plast så jag får in dom i hålen jag fräst upp

Aha! Det måste vara finvarianten av den jag kört (öka mängden våld tills skiten går i och fundera sen på varför dosan ser oval ut).

importensketsig skrev:
Aha! Det måste vara finvarianten av den jag kört (öka mängden våld tills skiten går i och fundera sen på varför dosan ser oval ut).
Haha, ja så kan man ju oxå göra...
Men det är då det är så roligt att plocka fram en trevlig maskin som löser alla ens problem!

Faktiskt hade jag nytta av min maskin jag med.

Renoverar huvudbyggnaden på gården och skulle ta bort ett sånt där 80-tals pizzeriavalv. Helt perfekt att ta maskinen och såga bort en bit i masoniten för att så att säga "öppna upp" och kolla hur konstruktionen var.

Eftersom det är en tillbyggnad och väggen är av timmer var jag lite orolig för att de sågat valvet direkt i timret men så var icke fallet utan det var uppreglat.

Nu blev det så fint och ljust när valvet och saloondörrarna.....äntligen är väck och uppeldat.

En bra maskin är det allt!

www.viksbergsgard.se

Cheesus skrev:
Nu blev det så fint och ljust när valvet och saloondörrarna.....äntligen är väck och uppeldat.
Det är rätt, att elda upp möget är verkligen den slutgiltliga segern ;)

Ytterligare ett område som den är suverän på är att skala ner tapetskarvar innan omspackling.

Funkar ypperligt. Likaså att få väck utstickande gamla plastplugg.

Kan ingen komma och spackla åt mig?????? Håller på att bli tokig då hela kåken är ombyggd på 80-talet med spånskivor istället för gips. Ett antal väggar har jag helt enkelt dunkat dit gips för att få det hela stumt.

Skarvar hit o dit i spånet och en timmerkåk rör sig ju så det är sprickor i gamla tapeterna överallt.....:(

www.viksbergsgard.se

Blå Bosch på väg enl. rykten, ska vara 100% kompatibel med Feins verktyg...

Har du någon källa på nätet till ryktena? Alltid spännade att läsa om folk som spekulerar ;)

Det står om det på sidan 9 i senaste numret av "Gör det själv", nummer 4 2008.
http://www.gds.se/

Ah, får kanske köpa ett nummer av mögblaskan ;)

Så om Fein´s passar på den blå boschen så borde blå boschens passa på Fein´s också, eller?

Ahlesten skrev:
Så om Fein´s passar på den blå boschen så borde blå boschens passa på Fein´s också, eller?
Näe det tror jag inte är helt säkert ... alla Feins verktyg passar Boschs men det kan nog vara så att en Fein MM2:a även framöver behöver uppslipade hål på Boschs verktygsfäste som du kan läsa om med den grymt trevliga hemmafixlösningen ovan!

Men andra verktygs-makare som konstruerar fästet som i setet i aluminiumväskan ovan får ju verktyg som passar både Fein o Bosch direkt. Men tror att MM1:an kommer kanske att ha lite knepigt att hålla fast stjärnfästet eftersom den hade problem med sitt egna fäste .. men det har kommit en adapter för MM1:an så att MM2:s verktyg ska sitta bättre:
21RBT14KS1L._SS75_.jpg
http://www.amazon.com/Fein-30109189...tiMaster/dp/B000F6G896/ref=pd_sim_hi_title_19

phl skrev:
Ah, får kanske köpa ett nummer av mögblaskan ;)
Nja, det vette fasen om du behöver det, det står inte mycket mer än vad som framkom i "vilden"s inlägg, möjligtvis då att ryktet också säger att den blå varianten ska ha ett mycket fördelaktigt pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.