99 279 läst · 358 svar
99k läst
358 svar
Bosch tar fram egen multimaster
Medlem
· Västerbotten
· 549 inlägg
Vad sågar ni i apparatdosorna?
Medlem
· Västerbotten
· 549 inlägg
Aha! Det måste vara finvarianten av den jag kört (öka mängden våld tills skiten går i och fundera sen på varför dosan ser oval ut).
Faktiskt hade jag nytta av min maskin jag med.
Renoverar huvudbyggnaden på gården och skulle ta bort ett sånt där 80-tals pizzeriavalv. Helt perfekt att ta maskinen och såga bort en bit i masoniten för att så att säga "öppna upp" och kolla hur konstruktionen var.
Eftersom det är en tillbyggnad och väggen är av timmer var jag lite orolig för att de sågat valvet direkt i timret men så var icke fallet utan det var uppreglat.
Nu blev det så fint och ljust när valvet och saloondörrarna.....äntligen är väck och uppeldat.
En bra maskin är det allt!
www.viksbergsgard.se
Renoverar huvudbyggnaden på gården och skulle ta bort ett sånt där 80-tals pizzeriavalv. Helt perfekt att ta maskinen och såga bort en bit i masoniten för att så att säga "öppna upp" och kolla hur konstruktionen var.
Eftersom det är en tillbyggnad och väggen är av timmer var jag lite orolig för att de sågat valvet direkt i timret men så var icke fallet utan det var uppreglat.
Nu blev det så fint och ljust när valvet och saloondörrarna.....äntligen är väck och uppeldat.
En bra maskin är det allt!
www.viksbergsgard.se
Ytterligare ett område som den är suverän på är att skala ner tapetskarvar innan omspackling.
Funkar ypperligt. Likaså att få väck utstickande gamla plastplugg.
Kan ingen komma och spackla åt mig?????? Håller på att bli tokig då hela kåken är ombyggd på 80-talet med spånskivor istället för gips. Ett antal väggar har jag helt enkelt dunkat dit gips för att få det hela stumt.
Skarvar hit o dit i spånet och en timmerkåk rör sig ju så det är sprickor i gamla tapeterna överallt.....
www.viksbergsgard.se
Funkar ypperligt. Likaså att få väck utstickande gamla plastplugg.
Kan ingen komma och spackla åt mig?????? Håller på att bli tokig då hela kåken är ombyggd på 80-talet med spånskivor istället för gips. Ett antal väggar har jag helt enkelt dunkat dit gips för att få det hela stumt.
Skarvar hit o dit i spånet och en timmerkåk rör sig ju så det är sprickor i gamla tapeterna överallt.....
www.viksbergsgard.se
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Det kommer fram nya tillbehör nu - nedan ett riktigt najs set på ebay.de som gör att en Bosch:are nästan får samma prylar som Fein Top:en
http://cgi.ebay.de/9-tlg-Zubehoer-Bosch-PMF-180-FEIN-Multimaster-FMM-250_W0QQitemZ330211038243QQihZ014QQcategoryZ133469QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
... und nur EUR 49,90
http://cgi.ebay.de/9-tlg-Zubehoer-Bosch-PMF-180-FEIN-Multimaster-FMM-250_W0QQitemZ330211038243QQihZ014QQcategoryZ133469QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
... und nur EUR 49,90
Näe det tror jag inte är helt säkert ... alla Feins verktyg passar Boschs men det kan nog vara så att en Fein MM2:a även framöver behöver uppslipade hål på Boschs verktygsfäste som du kan läsa om med den grymt trevliga hemmafixlösningen ovan!Ahlesten skrev:
Men andra verktygs-makare som konstruerar fästet som i setet i aluminiumväskan ovan får ju verktyg som passar både Fein o Bosch direkt. Men tror att MM1:an kommer kanske att ha lite knepigt att hålla fast stjärnfästet eftersom den hade problem med sitt egna fäste .. men det har kommit en adapter för MM1:an så att MM2:s verktyg ska sitta bättre:
http://www.amazon.com/Fein-30109189...tiMaster/dp/B000F6G896/ref=pd_sim_hi_title_19