108 621 läst · 922 svar
109k läst
922 svar
Borde vi sluta amortera?
Du skriver att du inte menar det, för att i nästa mening försöka motivera att du menar precis det??Intet skrev:Nej. Det menar jag verkligen inte.
Exempel.
Singelbönderna Du och Jag, skall komma överens om ett samarbete. Jag vill sälja potatis till dig och du vill sälja jordgubbar till mig. Eftersom vi inte är gifta slipper vi diskutera med våra fruar och vuxna barn och deras fruar/makar om avtalets för och nackdelar med allt vad det innebär av -jo men, -jag tycker istället, -jag gillar inte jordgubbar, -jag vill ha glass etc.
Tror du verkligen inte att två personer med gemensamt intresse har lättare att komma överens än om de även måste komma överens med ett dussin till?
För övrigt svarar du som en politiker utan svar på ställda frågor. Halmdocka eller för mycket hojtarolja?
[länk]
Avtal bygger på att man kan lita på att parterna håller sin del av dessa. Exempelvis ryssland har hittills visat sig bryta precis vilket avtal de vill när helst det passar dem.
Nej, ett gäng rövländer utan respekt för andra än sig själva (eller sin befolkning) kommer inte kunna bli en ekonomisk stormakt.
Sant.T TommyC skrev:
Men blir väldigt uppenbart här.
Politiska värderingar, antaganden baserat på diffusa grunder förvandlas till en sanning.
Svaret på frågeställningen är ur ett strikt känslolöst/ideologiskt perspektiv väldigt enkel.
Är inte svensk indexfond ganska hög risk? Skulle säga att internationella indexfonder eller tjänster typ Lysa innebär betydligt lägre risk. Blir framförallt väldigt osäkert att ha stora delar av sitt kapital SEK.H Heidelbeere skrev:
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/41567/avanza-zeroAlfredo skrev:
Ett alternativ till amortering.
Ingen vet något om framtiden, Trump vinner valet, lierar sig med Putin, allt är kört.
Eller så rullar det på.