Alfredo skrev:
Gud vad kul att läsa inlägg från någon som verkar så genuint glad och inte bara muttrar om saltade hantverkarfakturor och dolda fel. (y)

Grattis och hoppas du ska trivas med bilen!
Tack!!!! Genuint glad är jag och igår åkte vi runt med bilen och vi äääääälskar den!!!! Skön att åka med, känns så mjuk och pigg motor verkligen, mannen ville gå från 0-130 heeeeela tiden he he. Vi har Tce 4x2 som är en framhjulsdriven turbomotor med kamkedja. Återkommer om någon vecka om fler erfarenheter av bilen samt reaktioner vi fått (y)(y):D:D

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Alltsåååå sååååå kul!!!! Funkar klockrent att koppla in familjens alla iPhones och styra stereon från dom med blåtand :) :) :)

• Gilla
plan-g och 1 till
  • Laddar…
Ellinor Hallberg skrev:
Alltsåååå sååååå kul!!!! Funkar klockrent att koppla in familjens alla iPhones och styra stereon från dom med blåtand :) :) :)
Det är som gjort för familjegräl alltså..;)
Kan tänka mig 4st som åker i bilen och alla vill styra stereon med sin musiksmak.:p
(Tur att jag oftast åker själv):)

Micro skrev:
Det är som gjort för familjegräl alltså..;)
Kan tänka mig 4st som åker i bilen och alla vill styra stereon med sin musiksmak.:p
(Tur att jag oftast åker själv):)
Som tur är så ställer man in på steron vilken telefon som får styra för stunden hi hi Är bara en i taget som kan styra. Men visst vill alla styra hi hi

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Har nu haft bilen i 2veckor och so far älskar vi verkligen den. Vi är positivt överraskade över hur tyst den är, överraskade över hur snygg den är invändigt för tycker den är snyggare än den vi provkörde, ingen aning om varför?!? Motorn är pigg och älskar att den är 6-växlad. Innan köpet så var vi lite veliga om vi skulle köpa en ny Duster eller en beg annan bil men med facit i hand kan jag inte förstå hur vi ens kunde vela?!?! Vi älskar denna bil!!!!!! Hoppas känslan håller i sig och att den inte strular eller så i framtiden heller :) Vi har bensin turbomotor med kamkedja 125hk

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Just ja! Skulle ju även skriva om reaktioner vi fått he he Ja, två grannar har varit lite nyfikna på att provköra den för dom tycker den var så snygg och funderar nu på att oxå köpa en, även en kollega har starka funderingar OCH även min pappa. Så so far har vi bara mötts av otroligt positiva kommentarer. Mannens bror har varit på semester och kommer tillbaka idag...får se vad han säger he he

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Just lådan är ju annars det tråkiga med Duster. Den har 6 växlar med 1:an som ren lågväxel. Normalt startar man på 2:an. Alldeles för högt varv på motorn i 120km/h på 6:e växeln. Hade de glesat ut växel 2-6 hade det passat svenska förhållanden mycket bättre.

hsd
Hur går den, känns det lika bra fortfarande ?

Oooojaaaaa!!!! Älskar våran Duster :) Kan verkligen rekommendera och med facit i hand förstår jag inte ens att vi tveka :) :)

• Gilla
plan-g och 1 till
  • Laddar…
Jag och frun är också väldigt nöjda fortfarande, har haft den i ca 10 månader.

Bränsleförbrukningen ligger på 0,54 blandad körning, med en övervikt åt stadskörning.

Håller med edmund här ovan om växellådan. Varvar lite väl mycket vid 120km/h på 6:an. Ser det dock inte som nåt större problem eftersom vi väldigt sällan nöter motorväg.
Ska man åka mestadels motorväg så finns det bättre bilar för ändamålet än en SUV.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
hsd
Kul (y)
vilket motoralternativ har Ni

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi har turbomotorn med bensin och kamkedja. 1.2 T125

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
B
Hur är det att dra husvagn med Dacia?

breakman skrev:
Hur är det att dra husvagn med Dacia?
Fundera på vilken vagn du ska dra...... Max tågvikt är 2,9ton, bilen väger 1750kg. Det lämnar 1150kg till en husvagn. Att dragvikten är 1400kg har du ingen nytta av i praktiken......

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.