P
MathiasS skrev:
.... Att dragvikten är 1400kg har du ingen nytta av i praktiken......
Jo om du inte lastar inne i bilen dvs ett öppet släp/utan passagerare men med husvagn så har man nog en del packning i bilen...

...det var faktiskt bara just den modellen jag tittade på som begränsas av tågvikten, övriga verkar kunna dra max släpvagnsvikt vid lastad bil....

Hej har en 2014 som har gått 3200mil, kul att det är fler som uppskattar denna typ av bil.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Kul med ny bil, men komiskt att folk tycker den är snygg... Seriöst, det är som att beundra en hundskit på piedestal!

Dacia_Duster_1.5_dCi_front_20100928.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ärligt talat så ser den ut som vilken asiatisk suv som helst. Honda, Hyendai, Kia - you name it. Med andra ord inte ful, inte snygg utan återhållsam. Alltså ganska "Svensson".

Man får gärna tycka olika, men jag har lite svårt för den där stilen att man måste pissa helt och hållet på andras smak då är det bättre att inte skriva nåt alls. Jag tycker den ser helt okej ut i alla fall.

• Gilla
Sister ray och 4 till
  • Laddar…
Dacia Duster är mer lik Lada Niva, såpass bruklig att den nästan blir lite cool, fast Lada Niva har en kultstämpel det har inte Duster...ännu 😀

Handlar inte om att pissa på andras smak, mer att vissa försöker inbilla sig att dom köpt en snygg å fräck suv, för det är det inte. Däremot en praktisk och billig suv. Ingen idé att ljuga speciellt inte för sig själv.

Är det en nagel i ögat att det finns människor som faktiskt tycker så?

Mikael_L
Jag tycker verkligen att den ser helt OK ut. Inget jag själv skulle tveka att sätta mig i, eller ställa på garageuppfarten.

Men det är sannerligen tur för vissa bilhandlare att det finns folk med kasst självförtroende. :cool:

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Om vi skall prata fula bilar, så är Pontiac Aztek den som ansetts som fulast i många omröstningar.
Pontiac-Aztek_2519036k.jpg
Skapa konto

• Gilla
Marre666
  • Laddar…
Är det inte den han kör i breaking bad?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jodå, Walter White kör en Pontiac Aztek.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
sfvxv.jpg
Skapa konto

Ett litet lift-kit och större hjul så är saken biff. fanns dom med lågväxel?

Den var cool, så skulle den sett ut från början!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.