Gäller prisgaranti om Bauhaus och Hornbach har samma pris på öret? Antar att byggmax också kan blandas in i exemplet...

Frågan avser virke som alla tre har samma pris på.
 
Redigerat:
Bara om det är billigare väl, inte samma pris?
 
Där har vi som sagt frågan. Allt handlar ju om att sälja (därav prisgaranti).
 
D
Det måste som sagt vara billigare någon annanstans. Sedan brukar virke kunna variera en hel del i kvalitet m.m. så det är nog tveksamt om de tar det på lägsta pris garantin om det inte är frågan om samma tillverkare.
 
DIY_freak skrev:
Det måste som sagt vara billigare någon annanstans. Sedan brukar virke kunna variera en hel del i kvalitet m.m. så det är nog tveksamt om de tar det på lägsta pris garantin om det inte är frågan om samma tillverkare.
Eller?
Har kört prisgaranti på gipsskivor Bauhaus - Byggmax och det gick alla tiders. Byggmax visste varken tillverkare eller art.nr men klassningen var densamma så det funkade fint för Bauhaus att sänka priset.
 
hwdwr skrev:
Handlar alltid på Hornbach. Deras prisgaranti gäller även mot webbutiker, dvs många produkter går att få mycket billigare än vad Bauhaus någonsin skulle ge. Alltid mycket smidigare med prisgaranti där och man får en tydlig översikt som visar prissänkningen (dem drar av 10% från konkurrentens pris). Bauhaus är alltid massa tjafs fram och tillbaka när jag försökt få prisgaranti innan de motvilligt fixar det till sist.
Samma erfarenhet, nöjd med Hornbach. (Gäller mot "Svensk" webbutik.)
 
Hej, hur är det med bauhaus, har dom prisgaranti gentemot internetbutiker?
ska ha lite vägguttag etc och elbutiken.se är billigare på renovas sortiment
 
K
Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal, via postorder eller internet. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror. Prisgarantin omfattar inte offerter.
https://www.bauhaus.se/service/garantier.html
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
Missade det där, läste nog slarvigt..
 
missa inte black friday erbjudandena lite här och var...
 
Nu när Bauhaus har generösare prisgaranti så tänkte jag göra lite mer fynd även efter K-rauta dagen. Fick en 20% check på en vara av K-rauta och funderar på använda den mot Bauhaus. Kan inte läsa mig till att det inte skulle gå. Vad tror ni?
 
Mattias_Jo1 skrev:
Nu när Bauhaus har generösare prisgaranti så tänkte jag göra lite mer fynd även efter K-rauta dagen. Fick en 20% check på en vara av K-rauta och funderar på använda den mot Bauhaus. Kan inte läsa mig till att det inte skulle gå. Vad tror ni?
Nej det funkar inte
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Polos skrev:
Nej det funkar inte
Ok..
 
Redigerat:
A
Nu verkar det inte finnas någon 10-milagräns längre?
 
Hornbach prisgaranti är helt överlägsen Bauhaus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.