Polos skrev:
Hornbach prisgaranti är helt överlägsen Bauhaus
Kan du förklara varför den är bättre? Nu mer är det faktiskt tvärtom Bauhaus har samma fast 12% och mot butiker som har webbshoppar samt ingen gräns utan bara nationell.
 
F
Mattias_Jo1 skrev:
Kan du förklara varför den är bättre? Nu mer är det faktiskt tvärtom Bauhaus har samma fast 12% och mot butiker som har webbshoppar samt ingen gräns utan bara nationell.
Också väldigt nyfiken på svaret här. 12% är mer än 10% och dessa två % kan väl kvitta om det inte är skitdyra saker. Men en betydande skillnad är att på Hornbach så måste man hitta nån på den specifika avdelningen och det händer att det är en tjurig gubbjävel som faktiskt vägrar (hänt mig två ggr, en på virke och en på en gasolgrill) och då får ma ta det vidare och det tar tid. Bara att leta upp tjurskallen på avdelningen och deras sega hantering där man skall redovisa allt om konkurenten, det ränker alltså inte med ett pris i ett annonsblad eller en hemsida.

Bauhaus sköter det via kundtjänsten på ett skapligt smidigt sätt. Så exakt tvärtom skulle jag säga.....
 
Hornbach har prisgaranti mot alla affärer och webchoppar med se adress= överlägset bättre än Bauhaus.
Har köpt varor på båda hornbach och Bauhaus och på hornbach ifrågasätter dom inte priset eller ändrar så att prisgaranti inte gäller.
Ja det tar kanske 5min extra på hornbach men med den prisgarantin dom har så är det värt det.
Har också fått prisgaranti på beställningsvaror på hornbach.
 
A
Jag testade Bauhaus prisgaranti idag och den fungerade utmärkt. Det var en kedja med affärer långt bort i södra Sverige, som också har webbutik, som sålde varan billigare. Efter ca 25 minuter i kundtjänst, där de skulle säkerställa att det var exakt samma vara som såldes, så fick jag drygt 500 kr tillbaka. Så jag tackar för att denna tråden blev aktuell just nu!
 
Jag tycker deras prisgaranti har sina dåliga sidor. Virke och gips som är klassade borde man få prisgaranti oavsett märke. På byggmax får man prisgaranti mot bauhaus på just virke och gips trots olika märken. Så där suger b-huset!
 
Polos skrev:
Hornbach har prisgaranti mot alla affärer och webchoppar med se adress= överlägset bättre än Bauhaus.
Har köpt varor på båda hornbach och Bauhaus och på hornbach ifrågasätter dom inte priset eller ändrar så att prisgaranti inte gäller.
Ja det tar kanske 5min extra på hornbach men med den prisgarantin dom har så är det värt det.
Har också fått prisgaranti på beställningsvaror på hornbach.
Har aldrig haft problem med Bauhaus prisgaranti. Fick t om genom dörr karm mot K-rauta som säljer en som heter Cello. Kan vara att de skiljer lite på grinighet från varuhus till varuhus. De har ju faktiskt förbättrat villkoren betydligt!
 
F
Polos skrev:
Hornbach har prisgaranti mot alla affärer och webchoppar med se adress= överlägset bättre än Bauhaus.
Har köpt varor på båda hornbach och Bauhaus och på hornbach ifrågasätter dom inte priset eller ändrar så att prisgaranti inte gäller.
Ja det tar kanske 5min extra på hornbach men med den prisgarantin dom har så är det värt det.
Har också fått prisgaranti på beställningsvaror på hornbach.
Och på vilket sätt skiljer det sig från Bauhaus peisgaranti medar du?
 
F
shomakie skrev:
Jag tycker deras prisgaranti har sina dåliga sidor. Virke och gips som är klassade borde man få prisgaranti oavsett märke. På byggmax får man prisgaranti mot bauhaus på just virke och gips trots olika märken. Så där suger b-huset!
Just virke är Hornbach tjuriga med. Kanske Bauhaus med?

Men skall man såga prisgaranti så är ju Byggmax i särklass sämst. Både Bauhaus och Hornbach tar det lägre priset och drar av ytterligare 12 resp. 10%. Byggmax tar det lägre priset och drar av 10% på mellanskillnaden. Inte RIKTIGT samma sak.
 
fsn skrev:
Just virke är Hornbach tjuriga med. Kanske Bauhaus med?

Men skall man såga prisgaranti så är ju Byggmax i särklass sämst. Både Bauhaus och Hornbach tar det lägre priset och drar av ytterligare 12 resp. 10%. Byggmax tar det lägre priset och drar av 10% på mellanskillnaden. Inte RIKTIGT samma sak.
Virke kan jag förstå att dom är griniga att lämna prisgaranti på, hornbach har överlag bättre kvalité på deras virke än byggmax och Bauhaus.
Detta är i Stockholm.
 
  • Gilla
End och 1 till
  • Laddar…
Polos skrev:
Virke kan jag förstå att dom är griniga att lämna prisgaranti på, hornbach har överlag bättre kvalité på deras virke än byggmax och Bauhaus.
Detta är i Stockholm.
Fast en 45*145 c24 ska enligt klassningen vara exakt samma oavsett tillverkare så de köper ja inte. Sen en gipsskiva är samma, samma storlek och brandklassning ska oavsett märke man få prisgaranti.
 
Skulle aldrig köpa virke på Bauhaus. Allt är ju snett och vint. Sen helt värdelöst att köra med bil och vagn om det är mer än du själv där. Så att jämföra prisgaranti mot virke tycker jag inte är jämförbart. Där kan ju längder också skilja sig faktiskt. Man kan få lika pris hos sin närmaste lokala såg. Till och med billigare än Byggmax har jag fått. När det gäller gips så funkar det om iaf har jag gjort det nångång. Men har föredragit Byggmax.
 
Redigerat:
Virke är ju lite av en djungel och alla redovisar inte vad de säljer. Söker jag t ex nu i tralltider efter 28x120 NTR AB finns det i både G4-1-2 och i G4-3 hos XL medan K-Rauta kort och gott säljer "NTR AB, blandade leverantörer". Andra säljer G4-3-4 med väldigt varierande fördelning av kvalitetsklasserna. Som gjort för att prismatcha äpplen mot päron. Däremot känns det ju rimligt att matcha t ex limträ från samma leverantör. Gränsdragningen blir lite snårig vilket ställer rätt höga krav på att butikssäljarna vet vad som gäller och att kunderna görs medvetna om förutsättningarna eftersom det fort blir ganska råddigt att börja lägga tillbaka virke som nån jeppe har lastat huller om buller på ett hyrsläp som denne inte behärskar att backa med.
 
F
Polos skrev:
Virke kan jag förstå att dom är griniga att lämna prisgaranti på, hornbach har överlag bättre kvalité på deras virke än byggmax och Bauhaus.
Detta är i Stockholm.
Än Byggmax kanske, sämre är det inte iallafall... Bauhaus och Hornbach hade exakt samma klassing på det jag kollade senast, om jag inte minns fel så var det på 10-öringen samma pris med.
 
F
A ason skrev:
Chattade idag med bauhaus och enligt henne på chatten så går det att beställa på nätet och prismatcha efteråt mot toolab
någon som gjort det innan?
Känns så där om det blir krångel,
gäller en Bosch GCM 8 SJL
3585:-
[länk]

3311:-
[länk]
A ason skrev:
Chattade idag med bauhaus och enligt henne på chatten så går det att beställa på nätet och prismatcha efteråt mot toolab
någon som gjort det innan?
Känns så där om det blir krångel,
gäller en Bosch GCM 8 SJL
3585:-
[länk]

3311:-
[länk]
Spara chatten.

Bauhaus har precis? börjat sälja AEG kap/gersågar. Inbyggd dammsugare och riktigt bra priser. Tex en 254mm med inbyggd dammsugare för samma pengar som en Bosch. Nån som vet nåt om dugligheten på AEG?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.