F fsn skrev:
Spara chatten.

Bauhaus har precis? börjat sälja AEG kap/gersågar. Inbyggd dammsugare och riktigt bra priser. Tex en 254mm med inbyggd dammsugare för samma pengar som en Bosch. Nån som vet nåt om dugligheten på AEG?
Ja, har sparat den, dottern är i västerås, skickar in henne att handla istället, så det löser sej nog
 
J Jonas1000 skrev:
Jag hittade en tjänst online som automatiskt ser till att du får lägsta pris. Verkar funka klockrent hittills, jag fick tillbaka drygt 400 av Bauhaus via tjänsten. Behövde inte göra någonting själv! Woila tror jag det hette

Länk: [länk]
Man fick ju rätt snabbt en kod för att testa... :)

De läser ens e-mail tydligen och jag gjorde ju misstaget att registrera med GMail och då börjar den läsa mina mail för att hitta kvitton men det är ju superläskigt då det ju finns lösenordsåterställning etc. som man kommer åt då via mailen.
Jag raderade kontot fort som ögat och tog bort access för dem från Google!

Man kan även ladda upp "kvitton" (e-post) manuellt men i registreringen måste man ange e-post access så den kan läsa alla mail!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
L
anders07 anders07 skrev:
Ja, hur de kan få tag på köpinformationen är ju underligt om man inte skickar in den själv...
Endast kvitton sparas. När du har gjort ett köp online hämtar Woilàs algoritm automatiskt kvittot från din inkorg för att kunna spåra prisförändringar.

Bra idé men låter inte någon algoritm titta igenom min mail. Hade då hellre laddat upp mina köp själv
 
L Lewdis skrev:
Endast kvitton sparas. När du har gjort ett köp online hämtar Woilàs algoritm automatiskt kvittot från din inkorg för att kunna spåra prisförändringar.

Bra idé men låter inte någon algoritm titta igenom min mail. Hade då hellre laddat upp mina köp själv
Ja, jag skrev och föreslog det, att amn får en "Woilá" e-post adress dit man kan vidarebeforda mail själv...

Från deras villkor framgår ju tydligt att de läser alla mail:

ANVÄNDNING AV WOILÀ

  1. Användare som ger Woila AB tillgång till sin e-postinkorg så att automatiska sökningar i syfte att utfå Mellanskillnad sker, behöver inte vidta några ytterligare åtgärder efter att denne har skapat ett Användarkonto, om denne inte önskar att även sökningar avseende köp från Butik som inte tillsänt Användare digitalt kvitto görs. Om Användare inte önskar att Woila AB genomsöker andra Butiker för att Användaren ska utfå Mellanskillnad avseende ett enskilt köp, kan Användare inaktivera detta köp genom att följa de instruktioner som ges därom i Woilà.
  2. Användare som ger Woila AB tillgång till dennes e-postinkorg godkänner att Woila AB skickar, besvarar och raderar e-postmeddelanden å Användarens vägnar. Detta gäller e-postmeddelanden som skickas till respektive från Butik och som motiveras av att Woilà ska fungera på det sätt som framgår av beskrivningen av tjänsten och dessa Allmänna villkor. Användare godkänner även att Woila AB skickar, besvarar och raderar e-postmeddelanden till eller från annan än Butik om så krävs för att Woilà ska kunna tillhandahållas på avsett sätt. Woilà kommer endast att skicka, besvara och radera e-postmeddelanden gällande kommunikation med nätbutiken för att få tillbaka mellanskillnaden till användaren.
  3. Användare som istället önskar ladda upp kvitton för köp i Butik i Woilà, gör detta genom att följa instruktionerna i Woilà. Ett kvitto måste laddas upp i PDF-, PNG- eller JPEG-format. Det går följaktligen även att fotografera kvitton, men detta förutsätter att fotografiet har sådan kvalitet och skärpa att Woila AB utan problem kan tillägna sig den information som framgår av kvittot. Woila AB avgör ensidigt om ett fotografi av ett kvitto uppfyller nämnda krav och om det därmed kan föranleda att sökning sker för utnyttjande av Garanti.
  4. Då Woila AB ges tillgång till Användares e-postkonto kommer Woila AB naturligtvis endast att ta del av och behandla sådan information och korrespondens som ryms inom ramen för tjänstens utförande. Woila AB kommer därför inte att del av och behandla Användarens e-post som inte innehåller information om och kvitton avseende köp. Detta till trots kan Woila AB inte garantera att bolaget, vid eftersökning efter sådan information och korrespondens som ryms inom ramen för tjänstens utförande, inte oavsiktligt tar del av annan information. Woila AB förbinder sig i ett sådant fall att inte för utomstående röja sådan information eller på något sätt använda informationen för egen del.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
Jag har bannat Jonas 1000 för smygreklam. Jonas är ”CTO” på Företaget Woila. Jag antar att det ska betyda ”Chief Technical Officer”. Jag har tagit bort Jonas reklaminlägg och en del kommentarer, men lämnat kvar en del intressant information om Woila. Jag har ingen uppfattning om Woila håller på med
Scam
Phishing
Fishing
Säkert
Osäkert
Bedrägeri
Eller liknande

/Moderator
 
  • Gilla
Härryda2015 och 11 till
  • Laddar…
Undrar om det går att få prisgaranti på en vara som har web pris mot Bauhaus?

CO web pris 999:- butik 1199:-
Bauhaus 1078:-

Det är en pax fläkt
 
Jag fick senast idag prisgaranti mot ett företag som bara finns på webben. De verkar inte bry sig så mycket i butik iallafall. 1kr lägre pris ger ju 12% och det är ju ganska mycket.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Akoa Akoa skrev:
Jag fick senast idag prisgaranti mot ett företag som bara finns på webben. De verkar inte bry sig så mycket i butik iallafall. 1kr lägre pris ger ju 12% och det är ju ganska mycket.
Skall vara att de gnäller på denna skrivelse insisterar meningen” gäller ej bestälnlngsvaror”


Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal eller från renodlade webshoppar. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror och omfattar heller inte offer
 
Köpte bl.a. ett antal påsar Algomin Trädgårdsgödsel sist jag var på Bauhaus i Västerås (de har generellt lågt pris på Algomin). På väg därifrån fick jag av en slump se att Ica Maxi i samma område hade lägre pris på dessa. Tog en bild på prisskylten och en på travarna med gödsel och for tillbaka.

Var inga problem att få det prissänkt och dessutom -12%. Blev en bra timlön med tanke på att det bara tog några minuter trots återköp och nyköp till det lägre priset. :)

Nästa gång fotar jag även streckkoden tydligt, då halva tiden gick för att kontrollera så det verkligen var samma artikel.
 
Jag har ingen bra erfarenhet av Bauhaus sedan tidigare och har aldrig utnyttjat deras prisgaranti eftersom jag har så långt till närmaste affär att ev. förtjänst äts upp av resor. Men tänkte att det verkar ju funka även på nätet så jag kollade upp vad som gällde och för säkerhets skull så kollade jag även av med kundtjänsten och fick där reda på att en skärmdump eller dyl. på varan och att det nu var väldigt noga med EAN nummer var samma på det som jag ville prismatcha mot så jag kollade detta och skickade mailet.

Nu svarar dem ju inte direkt utan det tog ett par dagar då kommer svaret att att vid kontroll av uppgifterna jag skickat in hade det framkommit att kampanjen hade slutat den dag jag fick svar av Bauhaus så att en en prismatchning mot nya priset var vad jag erbjöds trots att kampanjen pågick när jag skickade in. Jag har försökt att få kontakt med dem men det är tyst som i graven.

Det är ju praktiskt om man kan vänta med svaret tills kampanjer upphör och på så sätt spara några kronor. Detta genererar inga poäng till Bauhaus i min värld.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Det borde ju rimligen vara priset vid inköpstillfället som ska matchas, inte priset när Bauhaus bemödar sig att titta på det hela?

Står det inte t.o.m. i deras villkor att det ska vara ett pris som gäller vid inköpstillfället?
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Ja det gäller ju vid inköpstollfälle. Du skulle köpt den på bauhaus, prismatchat den, nekas det så returnera?
 
  • Gilla
Jambalaya och 4 till
  • Laddar…
Jag beställde på nätet och paketet var skickat när dem svarade att prismatchningen inte godtogs mot priset som gällde på beställningsdagen utan mot det priset som gällde svarsdagen .
Nu har jag inte satt mig in i vad som gäller om jag skulle skicka tillbaka maskinen och dessutom behöver jag den så jag biter i det sura äpplet denna gång.
 
ceson ceson skrev:
Jag beställde på nätet och paketet var skickat när dem svarade att prismatchningen inte godtogs mot priset som gällde på beställningsdagen utan mot det priset som gällde svarsdagen .
Nu har jag inte satt mig in i vad som gäller om jag skulle skicka tillbaka maskinen och dessutom behöver jag den så jag biter i det sura äpplet denna gång.
Skärmdumpade du priset du matchade mot? Det är självklart att de gäller inköpsdatum och inte när de behagar svara. Då drar de en fuling
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Ja jag skärmdumpade med priset som var aktuellt när jag beställde. Är införstådd med att dem kör en ful och detta förstärks av att jag fortfarande inte fått svar på mitt mail.
Detta var första gången jag försökte att utnyttja prisgaranti därför kollade jag för säkerhets skull med kundtjänsten och följde deras instruktioner till punkt och pricka men vad hjälpte det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.