164 755 läst · 387 svar
165k läst
387 svar
Bauhaus prisgaranti på 12%, bara mygel och båg?
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Förklara närmare! Det som går in i kassa är det som gäller! Märklig kommentar och fattar inte hur man skall tolka den i förhållande till tråd rubriken och detta sammanhang. Men men..det är väl solklart att det sista som går in i kassan är det som gäller dvs eftet man pris matchatH hakan74 skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
En fråga, hornbach, hur lång tid brukar det ta?
Okej jag hadde missförstått processen totalt... eftersom jag handlat i varuhuset så ska det lösas i varuhuset... jaj det funkade utmärkt att lösa och jag är mycket nöjd!C Christer Hedlund skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.
Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
Tror du verkligen det, handlar kunder som fullständigt skiter i priset på Bauhaus eller Hornbach öht? Men då har ju Bauhaus totalt misslyckats, det har tagit 5 minuter att fixa ett prisgaranti case de två ggr jag utnyttjat det.Dan_Johansson skrev:Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.
Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
Hornbach däremot har lyckats bra, det tog så lång tid och var så omständigt att jag tvekade på om det var värt det trots att Weber grillen för 11990kr gick ner till drygt 7500kr ungefär. Men jag löste det genom att istället köpa två.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Jag tycker det funkat smidigt på både Bauhaus och Hornbach, fysiskt i butik. Tog inte mer än ett par minuter extra och inga kostigheter.
Över nätet har jag inte prövat, kanske är struligare i efterhand, än i samband med köp.
Över nätet har jag inte prövat, kanske är struligare i efterhand, än i samband med köp.
Är väl även för att man vaggar in kunderna i en förhoppning om "har de prisgaranti är priserna säkert lägst redan så jag orkar inte göra en marknadskoll själv".Dan_Johansson skrev:Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.
Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.