Använder prisgaranti varje gång som jag ska köpa något. Kollar alltid mot prisjakt eller googlar varan innan jag köper och spelar ut Hornbach o Bauhaus mot varandra
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
H hakan74 skrev:
Ser man till lagen så är det priset som går in i kassan som gäller. Enkelt och klart.

Sen är det olyckligt att de inte hunnit skylta om i butik. Elektroniska skyltar är en bättre lösning.
Vad menar du nu? Vilken kommenterar du?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Vad menar du nu? Vilken kommenterar du?
Läs rubriken på tråden så är det vad jag syftar på.
 
H hakan74 skrev:
Läs rubriken på tråden så är det vad jag syftar på.
Förklara närmare! Det som går in i kassa är det som gäller! Märklig kommentar och fattar inte hur man skall tolka den i förhållande till tråd rubriken och detta sammanhang. Men men..det är väl solklart att det sista som går in i kassan är det som gäller dvs eftet man pris matchat
 
Tycker den är hur tydlig som helst OM man läser hela meningen att lagen menar att det pris som anges i kassan är det som juridiskt gäller. Allt annat är good will från företagets sida.
 
F
H hakan74 skrev:
Tycker den är hur tydlig som helst OM man läser hela meningen att lagen menar att det pris som anges i kassan är det som juridiskt gäller. Allt annat är good will från företagets sida.
Snacka om att missa context. Har du läst tråden?
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
H hakan74 skrev:
Tycker den är hur tydlig som helst OM man läser hela meningen att lagen menar att det pris som anges i kassan är det som juridiskt gäller. Allt annat är good will från företagets sida.
Och? Vad vill du komma med det svaret?
 
En fråga, hornbach, hur lång tid brukar det ta?
 
C Christer Hedlund skrev:
En fråga, hornbach, hur lång tid brukar det ta?
Hur menar du? :)
 
J Jarlsgård skrev:
Hur menar du? :)
jo, man skulle fylla i ett formulär på webben och sen skulle dom återbetala pengarna som garantin gjorde sakerna billigare. undrar om någon har erfarenhet av Hornbach och hur snabb deras process är?
 
C Christer Hedlund skrev:
jo, man skulle fylla i ett formulär på webben och sen skulle dom återbetala pengarna som garantin gjorde sakerna billigare. undrar om någon har erfarenhet av Hornbach och hur snabb deras process är?
Okej jag hadde missförstått processen totalt... eftersom jag handlat i varuhuset så ska det lösas i varuhuset... jaj det funkade utmärkt att lösa och jag är mycket nöjd!
 
Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.

Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
 
  • Gilla
Christer Bill
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.

Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
Tror du verkligen det, handlar kunder som fullständigt skiter i priset på Bauhaus eller Hornbach öht? Men då har ju Bauhaus totalt misslyckats, det har tagit 5 minuter att fixa ett prisgaranti case de två ggr jag utnyttjat det.

Hornbach däremot har lyckats bra, det tog så lång tid och var så omständigt att jag tvekade på om det var värt det trots att Weber grillen för 11990kr gick ner till drygt 7500kr ungefär. Men jag löste det genom att istället köpa två.
 
K
Jag tycker det funkat smidigt på både Bauhaus och Hornbach, fysiskt i butik. Tog inte mer än ett par minuter extra och inga kostigheter.
Över nätet har jag inte prövat, kanske är struligare i efterhand, än i samband med köp.
 
engs
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vet inte om det beskrivits någon gång i den här tråden, men eftersom det verkar vara allmänt missnöje i "dagens verktygsinköp" tänkte jag försöka mig på en kort förklaring till syftet med Bauhaus prisgaranti.

Bauhaus prisgaranti (och alla andra liknade konstruktioner från företag) finns till för att kunna differentiera priser, det vill säga ta olika betalt av kunder med olika betalningsförmåga. Eftersom man vill kunna skilja ut kunderna som värderar ett lågt pris högre än sin egen tid gör man processen krånglig och tidskrävande.
Är väl även för att man vaggar in kunderna i en förhoppning om "har de prisgaranti är priserna säkert lägst redan så jag orkar inte göra en marknadskoll själv".
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.