164 735 läst · 387 svar
165k läst
387 svar
Bauhaus prisgaranti på 12%, bara mygel och båg?
Kollade hemsida, och ser att prisgarantin är 12% billigare än konkurrenten.Stefan Bengtsson skrev:
Möjligt att jag fick fel från dem, det är några år sedan.
Jag skulle fått köpa den ännu billigare.
I teorin skulle det kunna bli så att man får pengar tillbaka med procentupplägg.
Elgiganten hade detta för många år sedan, 200% på mellanskillnaden.
Köpte en TV där då, som blev riktigt billig mot för vad den skulle kostat (Betalade 12000kr istället för 30000kr). 1,5 vecka efter jag köpt den TV'n - så fanns inte den prisgarantivarianten kvar längre.
Jag måste säga att Bauhaus personal i informationsdisken alltid har varit trevliga och tillmötesgående då man prismatchar något. Senast igår köpte jag en korg med varor som alla skulle prismatchas mot Jem&Fix. (Jag måste vara drömkunden.. )
Dock verkar de ha satt i system att vara oöndligt långsamma med all pappersexcercis. Nu fick jag flera hundra kronor rabatt, så jag är väl fortsatt nöjd trots att det säkert tog en kvart. Jag har svårt att tro att man kan vara så seg utan att det finns ett uppsåt från centralt håll.
Dock verkar de ha satt i system att vara oöndligt långsamma med all pappersexcercis. Nu fick jag flera hundra kronor rabatt, så jag är väl fortsatt nöjd trots att det säkert tog en kvart. Jag har svårt att tro att man kan vara så seg utan att det finns ett uppsåt från centralt håll.
Prisgarantin har alltid fungerat bra för mig. Bara att gå till informationsdisken och meddela att jag hittat ett bättre pris. De kollar upp det direkt online. Ber mig hämta varan. Betalar i informationsdisken minus mellanskillnad och 12% lägre än konkurrentens pris.
Enda som är jobbigt är att det ofta är många kunder med ärenden som måste lösas i i informationsdisken och att det alltid verkar vara för få personer som arbetar där.
Men har man lite tålamod så löser det sig.
Enda som är jobbigt är att det ofta är många kunder med ärenden som måste lösas i i informationsdisken och att det alltid verkar vara för få personer som arbetar där.
Men har man lite tålamod så löser det sig.
Hur verifierar de att det är samma vara? Se mitt exempel ovan. Det är för mig helt solklart att det är samma produkt, hjul till en Krause Climtec byggnadsställning, men den är exempelvis namngiven olika på Jula resp. Bauhaus.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Varje vara har specifika artikel nummer från leverantören. Kallas EAN nummertveksamt skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Är de namngivna på olika sätt och det inte finns någon tydlig "unik" modellbeteckning eller liknande som tyder på att produkterna faktiskt är identiska får man nog räkna med att de hävdar att det är olika produkter antar jag.tveksamt skrev:
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Bauhaus prismatchar mot Clas Ohlson iallafall, min Bahco domkraft kostade bara 1800:-, mycket nöjd!