gäller bauhaus alt hornach prisgaranti mot medlemsrabatter? tex att man som medlem på k-rauta nu får 15% rabatt på ett köp?
 
  • Haha
  • Gilla
Johnssonligan och 9 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
gäller bauhaus alt hornach prisgaranti mot medlemsrabatter? tex att man som medlem på k-rauta nu får 15% rabatt på ett köp?
Det gjorde det tidigare iaf.
Köpte Yale Doorman till bra på Bauhaus för några år sedan.

Fick tillbaka 1080:- från Bauhaus då sågen jag köpt för 3v sedan fanns billigare på Netonnet. (y)
Tycker dom sköter sig bra!
 
  • Gilla
  • Wow
Mazdarune och 10 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Var inom Bauhaus igår och köpte en gasolgrill då dom hade 10%.
[länk]
Haha, efter mycket om och men, stod säkert i 30 minuter och diskuterade så lyckades jag få -12% mot denna
[länk]

Bauhaus var alltså 50 ÖRE dyrare :crysmile:
drygt 1700kr för 30min är ju helt ok! Grattis
 
  • Gilla
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Var inom Bauhaus igår och köpte en gasolgrill då dom hade 10%.
[länk]
Haha, efter mycket om och men, stod säkert i 30 minuter och diskuterade så lyckades jag få -12% mot denna
[länk]

Bauhaus var alltså 50 ÖRE dyrare :crysmile:
Bra!
Av nyfikenhet, vad var det för argument de förde fram för att de inte skulle stå för garantin?
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Bra!
Av nyfikenhet, vad var det för argument de förde fram för att de inte skulle stå för garantin?
Jadu, från början var det att "men 50 öre betalar man ju inte, om du hade betalat med cash så hade du inte betalat det" till att andra försäljaren inte hade fysisk butik. Dom var riktigt sura. Men, ska inte hålla det mot dom som stod i informationen, dom är tydligen högt styrda kring det där med prismatch uppifrån. Stod till och med och argumentera med "varuhuschefen".
 
  • Gilla
Jägarparken och 2 till
  • Laddar…
V
Så skämde du ut dig på kuppen
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 8 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Så skämde du ut dig på kuppen
Jasså? Kan du utveckla? Jag tycker att kör dom "10% på alla grillar" så ska det ju vara 10% mot det marknadsmässiga priset. Hör gjorde dom bort sig och då ska dom veta det.
 
  • Gilla
  • Älska
Kennie R och 5 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Så skämde du ut dig på kuppen
Swisha mig 1700kr så kan jag med skämma ut mig :)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
Kennie R och 21 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Swisha mig 1700kr så kan jag med skämma ut mig :)
Jag nöjer mig med 1500. Snart tycker sonen man gör det alldeles gratis så..
 
  • Gilla
  • Haha
lizaliza och 4 till
  • Laddar…
Det är knappast bluff, var där idag och köpte ett sågbord, Bosch GTA 2500, 1649 sek men fanns för 1338 på proffsmagasinet och de har en fysisk butik som är kravet. Fick det för 1177 sek. Samma med en snabbvinkel från hultafors, toolab hade kampanj så de matchade priset plus 12%
 
  • Gilla
Mazdarune och 5 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Så skämde du ut dig på kuppen
Klart som fasen att de har koll på sig uppifrån, folk är otroligt fräcka och försöker väl bluffa till sig ”rabatter” dagligen.De gånger jag nyttjat prisgarantin har det fungerat klockrent dessutom måste man uppskatta att varan oftast finns på hyllan direkt, går liksom inte att jämföra mot internethandel. Enormt dyra frakt/container priser nu som de flesta inte verkar ha en aning om..
 
  • Gilla
Mazdarune och 2 till
  • Laddar…
Som medarbetare på företaget kan jag ju säga att jag väldigt sällan sett nån nekad.
Men 50 öre....
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Som medarbetare på företaget kan jag ju säga att jag väldigt sällan sett nån nekad.
Men 50 öre....
Grejen med att göra det med just 50 öre var att Bauhaus gick ut med en stor kampanj inför helgen med 10% på grillar.
Dom måste ju för f*n se till så att det då är 10% mot MARKNADSPRIS annars kan dom f*n ha detta.

Om du går in på Ica för att dom har 10% kampanj på all mjölk, så ser du att dom ändå är dyrare än Coop på deras ordinarie pris på samma mjölk så blir du väl irriterad? Eller, känner du att du gjort ett klipp på deras "10%"?

Sorry, men världen ser så ut, kan du inte hålla marknadsmässiga priser (som är på tok för högt i alla segment) så har du inget på marknaden att göra.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Fast marknadsmässiga priser är väl just exakt vad marknaden är beredd att betala. Om tillräckligt många köper så är det marknadsmässigt pris och 50öre över lägsta pris är nog att anse marknadsmässigt.

sen håller jag ändå med dig. Påhittade utgångspriser suger men visst kan man vara beredd att pröjsa något mer för att få grejen här och nu. Fast visst. Oftast handlar det ändå bara om 1-3 dagars leveranstid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.