V V1K1NG skrev:
Skulle utnyttja deras prisgaranti för första gången
dom vägrade att göra det för att Kjell o Co inte hade samma artnr som Bauhaus hade
jag sa att dom använder egna artnr och ni väljer att använda lev.artnr
men dom vägrade
jag sa att dom kunde gå in på lev. hemsida och titta men han vägrade att lyssna på mig
så jag åkte till Kjelle och köpte
hade lust att åka tillbaka till Bauhaus för att visa förpackningen så dom kunde se att det var exakt samma EAN
Intressant. Jag har som tidigare nämnt aldrig haft problem. Men då har jag alltid förberett på förhand med printscreen på alla EAN-koder både på Bauhaus hemsida samt konkurrenten. Jag tittar aldrig ens på artikelnumret.

Du kan ju alltid gå tillbaka då prisgarantin gäller 30 dagar framåt av ren princip. Kanske t.o.m se om du får tag på samma person i personalen ☺️
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
V V1K1NG skrev:
Skulle utnyttja deras prisgaranti för första gången
dom vägrade att göra det för att Kjell o Co inte hade samma artnr som Bauhaus hade
jag sa att dom använder egna artnr och ni väljer att använda lev.artnr
men dom vägrade
jag sa att dom kunde gå in på lev. hemsida och titta men han vägrade att lyssna på mig
så jag åkte till Kjelle och köpte
hade lust att åka tillbaka till Bauhaus för att visa förpackningen så dom kunde se att det var exakt samma EAN
Nu vet jag inte vad du köpte, men ofta finns det väldigt många varianter av nästan samma produkt. Små skitskillnader som spelar roll. Ifall kjell o co inte redovisar artikelnummer/ean på ett smidigt sätt så tycker jag bauhaus gör helt rätt.
 
V V1K1NG skrev:
Skulle utnyttja deras prisgaranti för första gången
dom vägrade att göra det för att Kjell o Co inte hade samma artnr som Bauhaus hade
jag sa att dom använder egna artnr och ni väljer att använda lev.artnr
men dom vägrade
jag sa att dom kunde gå in på lev. hemsida och titta men han vägrade att lyssna på mig
så jag åkte till Kjelle och köpte
hade lust att åka tillbaka till Bauhaus för att visa förpackningen så dom kunde se att det var exakt samma EAN
Jag blev mest förvånad över att Kjell & Co säljer samma grejer som Bauhaus. Måste vara elektronik och inte byggvaror?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Jag har handlat på deras prisgaranti några gånger. Funkat varje gång
 
Keiller Keiller skrev:
Måste vara elektronik och inte byggvaror?
Bauhaus har faktiskt till och med så udda saker för en bygghandel som datorkablar.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Handlat flera gånger. Köper alltid mina makita verktyg på Bauhaus tack vare detta.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Bauhaus har faktiskt till och med så udda saker för en bygghandel som datorkablar.
Har jag aldrig tänkt på faktiskt. Jag vet ju att de har allt möjligt man inte förväntar sig i ett byggvaruhus men inte att de konkurrerar med ett så pass nischat företag som Kjell & Co.
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Bauhaus har faktiskt till och med så udda saker för en bygghandel som datorkablar.
Har dom? Nätverkskablar menar du.
Dessa är väl inte datorkablar få dessa används i tex. Larm mm.
 
R Rejäl skrev:
Har dom? Nätverkskablar menar du.
Vad de har just nu vet jag inte men jag har exempelvis köpt en HDMI-adapter där en gång efter det att den jag först köpte på Kjell fungerade dåligt…😮
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Vad de har just nu vet jag inte men jag har exempelvis köpt en HDMI-adapter där en gång efter det att den jag först köpte på Kjell fungerade dåligt…😮
Men HDMI/ adapter är väl inte en datakabel så vitt jag vet?
 
V V1K1NG skrev:
Skulle utnyttja deras prisgaranti för första gången
dom vägrade att göra det för att Kjell o Co inte hade samma artnr som Bauhaus hade
jag sa att dom använder egna artnr och ni väljer att använda lev.artnr
men dom vägrade
jag sa att dom kunde gå in på lev. hemsida och titta men han vägrade att lyssna på mig
så jag åkte till Kjelle och köpte
hade lust att åka tillbaka till Bauhaus för att visa förpackningen så dom kunde se att det var exakt samma EAN
Nej då. Jag har utnyttjat de senast 1v sedan. Du måste själv leta reda på EAN nummer printscreen och skicka de det.
 
Jag hade ett ärende i våras gällande en Bosch laser och mailade in bevis på att det var exakt samma EAN som Bauhaus och konkurrenten sålde. 59 minuter senare mailade Bauhaus OK och jag kunde åka in för kreditering. Väldigt smidigt i mitt fall.

Nu hade jag kunnat förberett detta direkt vid köpet men från början planerade jag att köpa en annan laser men kom på andra tankar på plats i affären.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.