Alfredo Alfredo skrev:
Visst har många "fotoförbud" men det syftar nog främst på att skydda personal och möjligen kunder. Den butik som "sa till mig" när jag uppenbarligen fotar en produkt eller ett pris har fått sitt sista besök av mig. Jag fotar produkter och priser precis hela tiden och det har aldrig hänt att någon haft åsikter om det.
Samma hör. Fotar vid nästan varje besök i byggvaruhuset, kanske inte så ofta priser men för att visa frugan, eller för att komma ihåg nåt produktnummer, färgkod eller liknande - har aldrig blivit tillsagd.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du har glömt en dimension, nämligen prismatchning. Även om du köper det du ska ha på billigaste stället så betalar du 12% mer än om du prismatchar mot Bauhaus…….
Nja, om du får 12% avdrag på 100 kronor blir det 88 kronor. Men 100 kronor är 13,6% mer än 88 kronor.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Nja, om du får 12% avdrag på 100 kronor blir det 88 kronor. Men 100 kronor är 13,6% mer än 88 kronor.
Ja det är väll formulerat lite fel, men du missar ett prisavdrag på 12% mot lägsta pris
 
slacker slacker skrev:
Någon som testat Prisgarantin mot Jula Club?

Dags att uppgradera domkraften hemma som börjar bli lite knäpp…

tänkte på denna hos jula;

[länk]

som även är på kampanj hos Bauhaus men självklart dyrare;

[länk]
Borde inte vara nån skillnad mot K-Rautas Sisu klubb.
Dom matchade vårt Yale Doorman mot den. (y)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Borde inte vara nån skillnad mot K-Rautas Sisu klubb.
Dom matchade vårt Yale Doorman mot den. (y)
Tackar! Då blir det nog en ny domkraft. Skall ju bytas en del däck inom kort, så snart det här lappmöglet släpper taget om huvudstaden…
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Tackar! Då blir det nog en ny domkraft. Skall ju bytas en del däck inom kort, så snart det här lappmöglet släpper taget om huvudstaden…
Ja det är vitt här med.. :rolleyes::cry:
Förhoppningsvis tillfälligt bara. (y):cool:
 
Garantin fungerar.

Min gamla ger/kapsåg packade ihop efter nästan 20 år. Köpte ny Bosch på Bauhaus häromdagen. Den kostade 3295 på Bauhaus, men finns för 3290 på Netonnet, så jag fick den för 2895. Köpte samtidigt ett Metabo sågbord som kostade drygt 1700 på Bahaus, men kostar precis 1700 på XL bygg.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Garantin fungerar.

Min gamla ger/kapsåg packade ihop efter nästan 20 år. Köpte ny Bosch på Bauhaus häromdagen. Den kostade 3295 på Bauhaus, men finns för 3290 på Netonnet, så jag fick den för 2895. Köpte samtidigt ett Metabo sågbord som kostade drygt 1700 på Bahaus, men kostar precis 1700 på XL bygg.
De 3 senaste onlineköpen jag gjort från Bauhaus har alla 3 godkänts för prisgaranti, det sista höll på att bli riktigt lågt då Granngården verkade tömma sitt lager på Gardena bevattningssystem, fanns ett ex i butik i Lycksele. Bauhaus ville ha 1700-1800, Granngården 899:- så 791:- sänkte Bauhaus den till.
Insåg tyvärr dagen efter beställning att det inte var rätt produkt för mig och avbröt beställningen.

Saknar ett Bauhaus i närområdet, dryga 10 mil till närmaste...
 
Har nyttjat prisgarantin en gång tidigare. Då var det en bordsåg, Netonnet låg ca 1000 kr under Bauhaus, av olika anledningar så misstänkte jag att Netonnet hade gjort något fel med priset, det fanns ingen nätbutik i världen som låg ens i närheten av deras pris. Jag köpte på Bauhaus, riktigt billigt. Dagen efter hade Netonnet höjt med 1000 kr… Misstänker ett surt telefonsamtal Bauhaus-Netonnet.
 
Tycker det fungerar bra med prisgarantin, speciellt om den konkurrenten har EAN-nummer på sin sajt.

Men ett par fall har jag fått avslag på och och blivit nekad prisgaranti:
  • Clas Ohlsons Klubbpriser. De hävdar att priset inte är allmänt tillgängligt pga att man måste vara medlem. Spelar ingen roll att det är gratis och öppet för alla.
  • Hornbach volympriser. På vissa varor får man ett lägre pris om man köper tex 10 st av en vara. Detta pris accepterar inte Bauhaus av oförståelig anledning.
Någon som har tips på andra odokumenterade "regler" som Bauhaus hänvisar till när de nekar prisgaranti?
 
V Videonisse skrev:
Tycker det fungerar bra med prisgarantin, speciellt om den konkurrenten har EAN-nummer på sin sajt.

Men ett par fall har jag fått avslag på och och blivit nekad prisgaranti:
  • Clas Ohlsons Klubbpriser. De hävdar att priset inte är allmänt tillgängligt pga att man måste vara medlem. Spelar ingen roll att det är gratis och öppet för alla.
  • Hornbach volympriser. På vissa varor får man ett lägre pris om man köper tex 10 st av en vara. Detta pris accepterar inte Bauhaus av oförståelig anledning.
Någon som har tips på andra odokumenterade "regler" som Bauhaus hänvisar till när de nekar prisgaranti?
Jag fick igenom prisgarantin på ett Yale Doorman för ett gäng år sedan då K-Rauta sålde det på sin Sisu (klubb) dag.
Det är ju fritt för alla att bli medlem så det bör ju inte ses som något som inte alla kan ta del av.
 
Köpt en scooter hos Bauhaus för 14995:- + 149:- i frakt (Eltra)
Eltra säljer denna nu (hela augusti) (med rabattkod - som finns tillgänglig för alla på deras hemsida) för 12891:- ink frakt. Standardpris hos Eltra är 14990:-
- Blir 12891:- när man ska beställa den ink frakt från Eltra

Bauhaus vill bara ge mig 1804:- i rabatt (-12% på 14990:) då rabattkoder inte gäller enl kundtjänst - vilket inte står på deras sida enligt mig.

Sammanlagt betalar jag då med 12% rabatt 13340:- ink frakt från Bauhaus, vilken är dyrare än hos Eltra även exkl frakten, jag vill ju ha scootern för 11196:- (12% - 12891:- + 149:)

Har Bauhaus eller jag fel här?


https://eltrastore.se/
https://www.bauhaus.se/garantier/lagprisgaranti
 
Du tyckte den var värd 15 000 när du köpte den och gav det. Nu vill Bauhaus ge dig nästan 2 000 spänn tillbaka. Jag tycker det låter rätt bra.
 
  • Gilla
  • Wow
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Du tyckte den var värd 15 000 när du köpte den och gav det. Nu vill Bauhaus ge dig nästan 2 000 spänn tillbaka. Jag tycker det låter rätt bra.
Inte det frågan gäller...
 
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.