164 720 läst · 387 svar
165k läst
387 svar
Bauhaus prisgaranti på 12%, bara mygel och båg?
Bauhaus "garanti" är bara ett påstående som inte gäller. Finns det någon som fått "garantin" I mitt fall upptäckte jag att Hornbach var 50 kr billigare på en produkt. Bauhaus krävde att jag skulle bevisa det. Tex med ett foto från Hornbach. Bauhaus kunde inte själva tex ringa Hornbach om dom inte trodde mig! Utan ansåg att jag skulle köra tillbaka till Hornbach och ta ett foto. Att kräva att jag skulle ta ett foto när det inte är tillåtet att fotografera i butiker! Så det är en omöjlig sk garanti som borde anmälas till Konsumentverket.
Har använt prisgarantin massor av gånger och på butikerna här i Stockholm så går de själva in på respektive hemsida för att först kontrollera att det är exakt samma produkt (tex EAN-nr) och är det det har jag mycket sällan haft problem. Har sparat in många tusenlappar på allt från byggmaterial till Klippo gräsklippare (den fick jag för dryg tusenlapp under deras inköpspris)E Eva a skrev:Bauhaus "garanti" är bara ett påstående som inte gäller. Finns det någon som fått "garantin" I mitt fall upptäckte jag att Hornbach var 50 kr billigare på en produkt. Bauhaus krävde att jag skulle bevisa det. Tex med ett foto från Hornbach. Bauhaus kunde inte själva tex ringa Hornbach om dom inte trodde mig! Utan ansåg att jag skulle köra tillbaka till Hornbach och ta ett foto. Att kräva att jag skulle ta ett foto när det inte är tillåtet att fotografera i butiker! Så det är en omöjlig sk garanti som borde anmälas till Konsumentverket.
Förstår sedan inte varför man inte skulle få fotografera i affärer, jag gör det hela tiden och känns självklart att det är okej. Annat är bara trams. Givetvis blir det omöjligt att hävda prisgaranti om produkten och priset inte går att hitta via webbsida och man inte tar med sig annat bevis på papper. Håller du inte med om det?
E Elias Håkansson skrev:Att folk ens lägger mödan på att få tillbaka någon hundring här och var gör mig lite orolig för männskligheten.
Att gå in i en butik och be om ett lägre pris såvida man inte köper större mängder är bara oförskämt mot butiken, behöver jag något köper jag det från antingen Bauhaus eller Hornbach då båda ligger relativt nära mig, skiljer det 10 spänn och jag ändå har vägarna förbi bauhaus tar jag det.
De vägrade låta mig ringa eller att ringa själva. Många butiksägare har fotoförbud i sina butiker Tex Hornbach och Bauhaus. Fotograferar du blir du tillsagd av personal eller bevakning att dom har fotoförbud.V Videonisse skrev:Har använt prisgarantin massor av gånger och på butikerna här i Stockholm så går de själva in på respektive hemsida för att först kontrollera att det är exakt samma produkt (tex EAN-nr) och är det det har jag mycket sällan haft problem. Har sparat in många tusenlappar på allt från byggmaterial till Klippo gräsklippare (den fick jag för dryg tusenlapp under deras inköpspris)
Förstår sedan inte varför man inte skulle få fotografera i affärer, jag gör det hela tiden och känns självklart att det är okej. Annat är bara trams. Givetvis blir det omöjligt att hävda prisgaranti om produkten och priset inte går att hitta via webbsida och man inte tar med sig annat bevis på papper. Håller du inte med om det?
Visst har många "fotoförbud" men det syftar nog främst på att skydda personal och möjligen kunder. Den butik som "sa till mig" när jag uppenbarligen fotar en produkt eller ett pris har fått sitt sista besök av mig. Jag fotar produkter och priser precis hela tiden och det har aldrig hänt att någon haft åsikter om det.E Eva a skrev:
Du ska påvisa att du kan köpa varan billigare hos någon annan, samt att varan finns i lager.E Eva a skrev:
Brukar funka kanon med en skärmdump från, du känner säkert till Prisjakt.se där du hittar priser på massvis av prylar.
Hornbach har en hemsidaE Eva a skrev:Bauhaus "garanti" är bara ett påstående som inte gäller. Finns det någon som fått "garantin" I mitt fall upptäckte jag att Hornbach var 50 kr billigare på en produkt. Bauhaus krävde att jag skulle bevisa det. Tex med ett foto från Hornbach. Bauhaus kunde inte själva tex ringa Hornbach om dom inte trodde mig! Utan ansåg att jag skulle köra tillbaka till Hornbach och ta ett foto. Att kräva att jag skulle ta ett foto när det inte är tillåtet att fotografera i butiker! Så det är en omöjlig sk garanti som borde anmälas till Konsumentverket.
För övrigt fotar jag med produkter och priser för att komma ihåg vad jag gillar och vad det kostar inför mina projekt. Har bilder och priser från både Bauhaus och Hornbach
Jag har aldrig blivit nekad att fota i affär de få gånger jag frågat, jag som många andra fotar jämt o ständigt, har aldrig hört om något förbud men det kanske finnsE Eva a skrev:Bauhaus "garanti" är bara ett påstående som inte gäller. Finns det någon som fått "garantin" I mitt fall upptäckte jag att Hornbach var 50 kr billigare på en produkt. Bauhaus krävde att jag skulle bevisa det. Tex med ett foto från Hornbach. Bauhaus kunde inte själva tex ringa Hornbach om dom inte trodde mig! Utan ansåg att jag skulle köra tillbaka till Hornbach och ta ett foto. Att kräva att jag skulle ta ett foto när det inte är tillåtet att fotografera i butiker! Så det är en omöjlig sk garanti som borde anmälas till Konsumentverket.
Det var det dummaste jag hört på länge jag prutar alltid funkar jämt, ja inte i varuhus el typ Konsum men färg o verktyg o såntE Elias Håkansson skrev:Att folk ens lägger mödan på att få tillbaka någon hundring här och var gör mig lite orolig för männskligheten.
Att gå in i en butik och be om ett lägre pris såvida man inte köper större mängder är bara oförskämt mot butiken, behöver jag något köper jag det från antingen Bauhaus eller Hornbach då båda ligger relativt nära mig, skiljer det 10 spänn och jag ändå har vägarna förbi bauhaus tar jag det.
Det har de aldrig sagt här i Norrköping när jag fotat, men tyskar är ju lite märkliga en jäkla heraki inget får de besluta självaE Eva a skrev:
Nu är det ju inget byggvaruhus, men jag vet att Mediamarkt har fotoförbud och ingripit mot en kund som därefter grät ut i media.K kortis skrev:
Menar du att en vanlig kund ska behärska procenträkning?Tomtom79 skrev:Jag har alltid lyckats bra med prisgaranti på Bauhaus, aldrig mer problem än att vissa medarbetare mest verkar vara anställda för utseendets skull och inte för kompetens. Det kan ta lite tid och vara lite svårt men löser sig till slut.
Dock skulle jag gärna se någon slags limit så att någon krona billigare på saker för en tusing inte ger prisgaranti. Säg 0,5% diff eller liknande. MEN, även om man skulle sätta 0,5% och saken kostar 1000 på bauhaus och den på nästa ställe kostar 994,95 så blir det samma visa igen när man är 5 öre ifrån gränsen. Dock är väl risken lägre att konkurrenterna ligger där, ofta ligger byggladorna något öre ifrån varandra, beroende på hur de avrundar.