Jag har bara använt mig av prisgarantin ett fåtal gånger av alla tillfällen jag handlat på Bauhaus. Inte för att jag missat att göra det utan för att de redan haft det lägsta priset på det jag köpt.

Visst, ett par gånger har det inte blivit mer än några hundralappar i rabatt, som mest ett par tusen, men finns möjligheten att få ett lägre pris är man ju lite dum om man inte utnyttjar prisgarantin, tycker jag Det kostar mig inte mer än en googling och en kvart i kundtjänst.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
V Velsan skrev:
Jag jobbade på Bauhaus förr och ärligt talat är det väldigt sällan någon utnyttjar prisgarantin, trots att de skyltar med det. Webergrillar är det kass marginal på dock, de tjänar på att sälja överdrag och andra tillbehör.
Weber går snart i konkurs, titta på deras börsutveckling.
 
B Baboobas skrev:
Weber går snart i konkurs, titta på deras börsutveckling.
Aktiekursutvecklingen säger väl inte allt om bolagets finansiella status?
 
K Kane skrev:
Aktiekursutvecklingen säger väl inte allt om bolagets finansiella status?
Nej med resultatet gick ner 40% kv 4
 
B Baboobas skrev:
Nej med resultatet gick ner 40% kv 4
Net loss 86 MUSD i Q3-21 och net loss 75 MUSD i Q4-21. Det är åt andra hållet.....
 
Helt ovidkommande för denna tråden……
 
Unikt namn
Gäller prisgarantin för virke?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Helt ovidkommande för denna tråden……
Anmäl till admin.
 
S Sir Duke skrev:
Nu är det ju inget byggvaruhus, men jag vet att Mediamarkt har fotoförbud och ingripit mot en kund som därefter grät ut i media.
Har fotat där med fast i Link. Inga problem, men som sagt Tyskar är ju lite konstiga de vill ju ute knapra ha varken internet el Visa odyl fast det kanske har ändrat sig har int varit där på 5 år men att ändra en tysk ja det är inte lätt
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Gäller prisgarantin för virke?
Om det är samma leverantör, kvalitet och dimension bör det göra det.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
O olofh skrev:
gäller bauhaus alt hornach prisgaranti mot medlemsrabatter? tex att man som medlem på k-rauta nu får 15% rabatt på ett köp?
På Hornbach gäller det inte mot medlemsrabatter.
Fö, Hornbach matchar mot renodlade webbshoppar, det gör inte Bauhaus (där måste det finnas en fysisk butik nånstans).
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
E Elias Håkansson skrev:
Att folk ens lägger mödan på att få tillbaka någon hundring här och var gör mig lite orolig för männskligheten.

Att gå in i en butik och be om ett lägre pris såvida man inte köper större mängder är bara oförskämt mot butiken, behöver jag något köper jag det från antingen Bauhaus eller Hornbach då båda ligger relativt nära mig, skiljer det 10 spänn och jag ändå har vägarna förbi bauhaus tar jag det.
Du får gärna Swish några hundringar till mig eftersom du verkar ha betydligt mer än mig och inte lider av att bli av med dem.
 
  • Haha
mnils och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Du får gärna Swish några hundringar till mig eftersom du verkar ha betydligt mer än mig och inte lider av att bli av med dem.
Jag gör ofta min reserach innan köp :) således slipper jag förlora hundralappar
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
E Elias Håkansson skrev:
Jag gör ofta min reserach innan köp :) således slipper jag förlora hundralappar
Nej, tydligen inte, eftersom Bauhaus lägger sig 12% under den som är billigast.
Så även om det skiljer så lite som 5:- kan du spara tusenlappar...
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
E Elias Håkansson skrev:
Jag gör ofta min reserach innan köp :) således slipper jag förlora hundralappar
Du har glömt en dimension, nämligen prismatchning. Även om du köper det du ska ha på billigaste stället så betalar du 12% mer än om du prismatchar mot Bauhaus…….
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.