Lite tid och besvär men 700:- under deras ordinarie pris känns ok och slippa åka några mil till den billigare butiken gjorde heller inget 😜
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
É
Kan man köpa en vara på Bauhaus och sen direkt gå till informationen och be om prisgaranti? Eller är det några andra saker att tänka på först?

Och om det är någon hake från dem så kan man alltid lämna tillbaka den istället på öppet köp?
 
É ÉlPon skrev:
Kan man köpa en vara på Bauhaus och sen direkt gå till informationen och be om prisgaranti? Eller är det några andra saker att tänka på först?

Och om det är någon hake från dem så kan man alltid lämna tillbaka den istället på öppet köp?
Det går alldeles utmärkt! Åtminstone där vi varit funkar det så som standard. De kan inte göra det i vanliga kassan så det är enda sättet.

Vill minnas att vi faktiskt gått direkt till informationen nån gång och fått rätt pris direkt, vi nämnde det i kassan och hon skickade oss dit.

Man riskerar ju dock att de drar en fuling och påstår att det står fel pris på hyllan och att i systemet står det konkurrentens pris. Och ska man vara ärlig, om du upplyser dem om att deras pris är för högt och de hinner sänka innan du köper varan så har du ju inte fog för att kräva de extra 12 procenten...

Som du säger, man kan ju alltid returnera om de skulle trilskas men det har jag aldrig varit med om.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
É
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det går alldeles utmärkt! Åtminstone där vi varit funkar det så som standard. De kan inte göra det i vanliga kassan så det är enda sättet.

Vill minnas att vi faktiskt gått direkt till informationen nån gång och fått rätt pris direkt, vi nämnde det i kassan och hon skickade oss dit.

Man riskerar ju dock att de drar en fuling och påstår att det står fel pris på hyllan och att i systemet står det konkurrentens pris. Och ska man vara ärlig, om du upplyser dem om att deras pris är för högt och de hinner sänka innan du köper varan så har du ju inte fog för att kräva de extra 12 procenten...

Som du säger, man kan ju alltid returnera om de skulle trilskas men det har jag aldrig varit med om.
Det låter bra. Har man betalat i kassan först så kan de väl inte skylla på hyllpriser. Dock så såg jag nu att de inte konkurrerar med renodlade nätbutiker som jag antar Proffsmagasinet är som jag jämförde mot, men då vet jag till nästa gång.
 
  • Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
É ÉlPon skrev:
Det låter bra. Har man betalat i kassan först så kan de väl inte skylla på hyllpriser. Dock så såg jag nu att de inte konkurrerar med renodlade nätbutiker som jag antar Proffsmagasinet är som jag jämförde mot, men då vet jag till nästa gång.
Hornbach prisgaranti gäller även mot nätbutiker
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
É ÉlPon skrev:
Kan man köpa en vara på Bauhaus och sen direkt gå till informationen och be om prisgaranti? Eller är det några andra saker att tänka på först?

Och om det är någon hake från dem så kan man alltid lämna tillbaka den istället på öppet köp?
Så gör jag varje gång. Aldrig varit några som helst problem!
 
É
N nissenhj skrev:
Hornbach prisgaranti gäller även mot nätbutiker
Ok bra veta. Men antar man måste sköta prisgarantin fysiskt på plats? Ligger lite off deras butik.
 
É ÉlPon skrev:
Ok bra veta. Men antar man måste sköta prisgarantin fysiskt på plats? Ligger lite off deras butik.
Ja, det är fysiskt i butik.
Har nyttjat den några gånger - det har skötts exemplariskt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
É ÉlPon skrev:
Ok bra veta. Men antar man måste sköta prisgarantin fysiskt på plats? Ligger lite off deras butik.
Skillnaden är att på Hornbach så får du leta upp en säljare på den avdelningen varan finns och be hen göra en prismatchning. Då får du en order utskriven med rätt pris.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Bra att Hornbach prismatchar renodlade nätbutiker vilket Bauhaus inte gör. Däremot har jag prismatchat på Bauhaus utan problem mot enskilda butiker med webshop som ligger orimligt långt ifrån min bostad… typ 50 mil bort.
 
M
N nissenhj skrev:
Hornbach prisgaranti gäller även mot nätbutiker
Hornbach prismatchar mot svenska nätbutiker. De tar inte utländska butiker med svensk hemsida, försökte prismatcha en säck kattmat mot bitiba.se och det ville de inte gå med på.

Amazon funkar däremot fint att prismatcha mot.
 
  • Gilla
Hay Sway
  • Laddar…
M mnils skrev:
Hornbach prismatchar mot svenska nätbutiker. De tar inte utländska butiker med svensk hemsida, försökte prismatcha en säck kattmat mot bitiba.se och det ville de inte gå med på.

Amazon funkar däremot fint att prismatcha mot.
Det känns rätt naturligt!
 
O
Det finns ju mycket säga om Bauhaus. Men just prismatchningen tycker jag fungerar bra. Har gjort det själv flera gånger utan krångel.

I måndags var jag där och prismatcha ett golv jag köpte för två-tre veckor sedan. De hade 20% på Tarkett så jag fick mellanskillnaden tillbaka och det var inga konstigheter.

Det viktiga när man prismatchar är att det är samma EAN-kod så kolla det på förpackningarna samt konkurrentens hemsida.
 
Använt Bauhaus prisgaranti många gånger, aldrig något strul mer än att man måste tänka på att butiken man jämför med har en fysisk butik.

Jag går alltid direkt till kundinformationen och de gör matchningen direkt.
Har även nyttjat prisgarantin när jag beställt via nätet och hemleverans. Då har jag för mig att jag la beställningen först och sen mailade dom bild och länk på lägre priset och att jag ville nyttja prisgarantin och fick då en återbetalning med det lägre priset -12%.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Skulle utnyttja deras prisgaranti för första gången
dom vägrade att göra det för att Kjell o Co inte hade samma artnr som Bauhaus hade
jag sa att dom använder egna artnr och ni väljer att använda lev.artnr
men dom vägrade
jag sa att dom kunde gå in på lev. hemsida och titta men han vägrade att lyssna på mig
så jag åkte till Kjelle och köpte
hade lust att åka tillbaka till Bauhaus för att visa förpackningen så dom kunde se att det var exakt samma EAN
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.