engs engs skrev:
Är väl även för att man vaggar in kunderna i en förhoppning om "har de prisgaranti är priserna säkert lägst redan så jag orkar inte göra en marknadskoll själv".
Ja, det har alltid varit min bild. Folk säger "Vi köper där, för de har prisgaranti".
 
Olika fabrikat, nej tror inte det.
Men köp JULA, jag har iaf närmare till JULA.

Protte
 
Nja, Climtec är namnet på ställningen. Tittar man på bruksanvisningen så står det Krause även på den på Bauhaus.
 
pappskallen pappskallen skrev:
Men är det inte 12% på mellanskillnaden??
"Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara (samma varumärke och modell) till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten."
 
Möjligen har någon utnyttjat prisgarantin i en affär och då sänker Bauhaus - "centralsänker" - priset på varan för att inte åka på fler garantismällar. Så det gäller att vara först.
 
F
T tommypeters skrev:
Möjligen har någon utnyttjat prisgarantin i en affär och då sänker Bauhaus - "centralsänker" - priset på varan för att inte åka på fler garantismällar. Så det gäller att vara först.
erfarenheten säger att det gör dom inte.
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Jag har utnyttjat prisgarantin på Bauhaus, före köpet. Det var inga problem, förutom att det tog mycket lång tid. Många papper för kundtjänst att fylla i.

De sänkte priset med mellanskillnaden + 12% extra (mellanskillnaden * 1,12).

Var till samma varuhus några veckor senare, och då hade de inte justerat sitt pris på varan. Utan det var samma som innan mitt köp.
 
P Pelk skrev:
Jag har utnyttjat prisgarantin på Bauhaus, före köpet. Det var inga problem, förutom att det tog mycket lång tid. Många papper för kundtjänst att fylla i.

De sänkte priset med mellanskillnaden + 12% extra (mellanskillnaden * 1,12).

Var till samma varuhus några veckor senare, och då hade de inte justerat sitt pris på varan. Utan det var samma som innan mitt köp.
Har utnyttjat prisgaranti själv ett fåtal gånger och det har alltid varit att jag frågat i kundtjänst om det hela stämde varpå jag fått köpa till ordinarie pris och sedan fått tillbaka mellanskillnaden. Aldrig har dem justerat köpeskillingen innan köp....
 
Jag har nyttjat den gång. NetonNet hade ett elverktyg drygt 1200kr lägre än Bauhaus, men det var beställningsvara. Jag frågade ödmjukt om prisgaranti gällde trots attNetonNet bara hade varan som bestälningsvara. Och fick garantin, så en sänkning med typ 17 eller 1800kr. Till saken hör att Bauhaus pris låg ungefär på samma nivå som de flesta webbshopparna. Och det fanns en annan variant av maskinen som de flesta sålde till det lägre pris som NetOnNet hade. Så jag misstänkte att det var ngt. fel på priset hos Net...

Dagen efter hade NetOnNet höjt sitt pris till Bauhaus nivå.

Just när det gäller att ta ansvar för sina priser sköter sig Bauhaus bra. Jag köpte en skruvdragare i somras där priset på hyllan var 900 lägre än vad de sedan ville ha i kassan. Det var ingen diskussion jag fick det märkta priset. Annars är de sämst på det mesta. Jag konstaterade senare att specen på prislappen var att det ingick 1,5 Ah batterier. Men det var 4Ah batterier i väskan, vilket även stod på väskan. Dock stämde artikelnummer. Så de hade blandat ihop två olika produkter när de satte priset. Men numret stämde alltså med det de sålde, priset och uppgiften om batteristorlek hörde nog till en annan produkt.
 
P Pelk skrev:
Jag har utnyttjat prisgarantin på Bauhaus, före köpet. Det var inga problem, förutom att det tog mycket lång tid. Många papper för kundtjänst att fylla i.

De sänkte priset med mellanskillnaden + 12% extra (mellanskillnaden * 1,12).

Var till samma varuhus några veckor senare, och då hade de inte justerat sitt pris på varan. Utan det var samma som innan mitt köp.
Det fetstilade kan inte stämma.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Det fetstilade kan inte stämma.
Varför inte?
 
H hempularen skrev:
Varför inte?
Man kan ju inte få tillbaka en procent baserat på mellanskillnaden. Det kan teoretiskt bli mer tillbaka än vad varan kostar.

Det stämmer heller inte med vad som står på Bauhaus hemsida.


edit: Med "en procent baserat på" menar jag 112 %
 
Det är väl 12% under konkurrentens pris som det gäller.
D.v.s. att sänka priset med mellanskillnaden + 0.12 x konkurentens pris

Pris att beltala = 0.88 * konkurentens pris
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
A Anders243 skrev:
Det är väl 12% under konkurrentens pris som det gäller.
D.v.s. att sänka priset med mellanskillnaden + 0.12 x konkurentens pris

Pris att beltala = 0.88 * konkurentens pris
Så har jag uppfattat det också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.