Grinolle.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Kram på dig. :)
 
Någon som vet vad som gäller med "Jämförelsen gäller mot nationella butiker inom 10 mils radie från varuhuset." Måste jag ha köpt varan på säg Bauhaus i Malmö för att jämföra med ett annat varuhus inom tio mils radie?
 
nej, annons räcker, eller hemsidereferens.
 
Peter Odenhed skrev:
Någon som vet vad som gäller med "Jämförelsen gäller mot nationella butiker inom 10 mils radie från varuhuset." Måste jag ha köpt varan på säg Bauhaus i Malmö för att jämföra med ett annat varuhus inom tio mils radie?
Jo så är det väl? Man måste köpa varan först på aktuellt Bauhaus innan man påtalar lägre pris någon annanstans för att kunna få -12% tillbaka!!! Om man påtalar prisdiff innan så sänks bara priset till samma nivå.
 
fungerar det på virke och byggskivor? någon som testat?

eller säger dom då att det inte är samma tillverkare vilket ju iof är svårt att visa...
 
Jag har upplevt att lågprisgrejer oftast har dimensioner som inte riktigt är standard, jag misstänker att det kan bero på att de vill kunna säga "det är inte samma produkt". Har för mig att det tidigare i tråden diskuteras t.ex. lister där det inte var samma längder så även om meterpriset hos annan butik var lägre så gick det inte att utnyttja prisgarantin.
 
Jag köpte inte varan på Bauhaus innan jag åberopade prisgarantin, men däremot om garantin ska gälla ska det vara exakt likadan produkt, alltså produktnumret ska vara precis samma. Kolla gärna mitt tidigare inlägg i detta.
 
köpte deras takskivor, huntonit symfoni för 175:- per m2.

fick igår i brevlådan ett reklamblad från bolist som hade det för 159:-

då bör jag få det för 159x0,88 =139,92:- per m2

det var mindre än 30 dagar sedan jag köpte taket...
 
mariedal skrev:
En arbetskompis fru är typ mellanchef på Bauhaus,40 eller om det var 70 000 i bonus för förra året så nog går det bra för dom..
Vilket onödigt inlägg? Jante-Sverige
 
Ramnemark skrev:
Vilket onödigt inlägg? Jante-Sverige
grattis till frun!

fy va kul att hon fick lite extra i plånboken!!
 
Det verkar som Bauhaus-butiken TS handlar i fuskar. För mig har prisgarantin alltid funkat. Även när det är någon gammal rea-lapp eller sänkt pris som inte gäller längre så har de ursäktat sig och sålt varan för det lägre priset.
 
camaro1969 skrev:
köpte deras takskivor, huntonit symfoni för 175:- per m2.

fick igår i brevlådan ett reklamblad från bolist som hade det för 159:-

då bör jag få det för 159x0,88 =139,92:- per m2

det var mindre än 30 dagar sedan jag köpte taket...
Jag har uppfattat att 12% ska läggas på skillnaden. Alltså i ditt fall 175-(175-159)*1,12=157,08

Beräkningen görs dock olika från gång till gång. Jag har utnyttjat den flera gånger och i det här fallet så måste man särskriva ordet kassapersonal för att det ska bli rätt. I kassan finns nämligen uppenbart Bauhaus kassa personal. Sen att de gör fel och räknar på sättet du anger ovan gynnar ju oftast oss som kunder. I vissa extremfall kan man dock få pengar i handen plus varan med det sätt att räkna på som jag angav.
 
Nej det står klart och tydligt i deras varuhus att de drar av 12% på konkurrentens pris. Så camaro har rätt. För övrigt har jag köpt just Huntonit Symfoni för 140kr/m2 på Bauhaus, men det var några månader sedan :)
 
Ramnemark skrev:
Nej det står klart och tydligt i deras varuhus att de drar av 12% på konkurrentens pris. Så camaro har rätt. För övrigt har jag köpt just Huntonit Symfoni för 140kr/m2 på Bauhaus, men det var några månader sedan :)
mmm jag var in en måndag eller tisdag och skulle köpa för 140:-
"kampanjen" hade slutat på söndan innan... rätt irriterad vart man!

nu blir det förhoppningsvis detsamma men lite tid på att stå i deras SEEEGA kundtjänst men :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.