katten12 skrev:
Var iväg på Bauhaus sjäv idag och utnyttjade prisgarantin inga strul där. Köpte rollerset och beckers målartvätt på Uppsala färg, sedan skulle jag in på Bauhaus i annat ärende visade då upp kvitto och vara från Uppsala färg där rollersetet kostade 98 kr medans på Bauhaus kostade det 129 fck köpa det för 86.79 då de går ner till konkurrentens pris +12%. ålartvätten kostade 69.95 på Bauhuas och 69.00 på Uppsala färg och ja fick den för 60.79 ^^ Så jag är nöjd med prisgarantin var inga problem där.
Fick du pengar av Bauhaus för varor du köpt hos Uppsala färg :confused:
 
SC Aero skrev:
Fick du pengar av Bauhaus för varor du köpt hos Uppsala färg :confused:
Jag fick köpa Bauhaus prylar för konkurrentens pris +12% så istället för 98 spänn som rollersetet kostade på Uppsala färg så betalade jag 80 spänn på bauhaus för det, sedan knallade jag över till Uppsala färg och lämnade tillbaka varorna som jag köpt där. :p
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
katten12 skrev:
Jag fick köpa Bauhaus prylar för konkurrentens pris +12% så istället för 98 spänn som rollersetet kostade på Uppsala färg så betalade jag 80 spänn på bauhaus för det, sedan knallade jag över till Uppsala färg och lämnade tillbaka varorna som jag köpt där. :p
Ok, tack klargörandet :)
 
F
katten12 skrev:
Jag fick köpa Bauhaus prylar för konkurrentens pris +12%
kass deal, stå på dig nästa gång så får du den för konkurrentens pris -12%. (y)
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
katten12 skrev:
Jag fick köpa Bauhaus prylar för konkurrentens pris +12% så istället för 98 spänn som rollersetet kostade på Uppsala färg så betalade jag 80 spänn på bauhaus för det, sedan knallade jag över till Uppsala färg och lämnade tillbaka varorna som jag köpt där. :p
Det är väl både trevligt och hedervärt.

Dock måste jag säga att själv skulle jag aldrig orkat stå och köa (för det får man alltid göra på bauhaus, oavsett om man ska betala, reklamera, tala med en i butiken osv) fylla i blanketter och greja, och sen dessutom åka tillbaka till Uppsala färg och returnera - för de där kronorna. :x

Men det är jag det.
Och i vilket fall som helst så ska vi alla vara glad för de som orkar jämföra priser och välja billigaste aktören, det ser nämligen till att konkurrensen fungerar, och alla konsumenter tjänar på det i slutändan.
 
Mikael_L skrev:
Det är väl både trevligt och hedervärt.

Dock måste jag säga att själv skulle jag aldrig orkat stå och köa (för det får man alltid göra på bauhaus, oavsett om man ska betala, reklamera, tala med en i butiken osv) fylla i blanketter och greja, och sen dessutom åka tillbaka till Uppsala färg och returnera - för de där kronorna. :x



Men det är jag det.
Och i vilket fall som helst så ska vi alla vara glad för de som orkar jämföra priser och välja billigaste aktören, det ser nämligen till att konkurrensen fungerar, och alla konsumenter tjänar på det i slutändan.
Haha var där klockan 15 på eftermiddagen inga köer ingenting tog ca 2 minuter förhonm att fylla i blanketten sedan var det bara att visa upp den i kassan inte heller det tog någon tid. Sedan så ligger ju Bauhaus och Uppsala färg i Boländerna fruktansvärt nära varandra och ska man ut på E4:an så åker man förbi Uppsala färg när man åker fårn Bauhaus^^ Och hade jag haft ett jobbb och en inkomst som heter inkomsthade jag nog heller inte orkat bry mig men studenter gör allt för att tjäna in några slantar och jag tjänades in 70 kr allt som allt då jag bytte 7 varor varav varje vara kostade ca 10 kr mindre.^^
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Ja tog det t.ex. en halvtimme extra så blev ju timpenningen 140:-, oskattat.
(Om du nu inte körde upp bensinpengar också, då sjunker det lite)

Och visst, det kan jag också jobba för. ;)
 
Ni är skickliga ni som KÖPER varor och TJÄNAR pengar. Det är en konst jag inte riktigt mästrar ännu.....
 
Mikael_L
Det är därför du är fattig. :p


Jag däremot, drunknar i prylar. :)
 
Så kallad tjejmatte.;)
 
Köpte högtryckstvätt på Bauhaus i Uddevalla. Utnyttjade deras prisgaranti mot Byggmax. 12% under konkurrenten, 900kr billigare än ursprungspris. Inga konstigheter, inga frågor.

Så för mig fungerade det iaf.
 
Stefan Bengtsson skrev:
Så kallad tjejmatte.;)
Ja, för halva hushållet funkar den kalkylen konstigt nog.
 
Mikael_L
Är det något du inte förstår?

Jag förstår att de flesta personer som råkar använda ordet "tjänar" men egentligen menar "sparar", vet att dom inte tjänade några pengar, ungefär som lön.

Jag råkar också ibland säga "tjänar", i fel betydelse.
 
Mikael_L skrev:
Är det något du inte förstår?

Jag förstår att de flesta personer som råkar använda ordet "tjänar" men egentligen menar "sparar", vet att dom inte tjänade några pengar, ungefär som lön.

Jag råkar också ibland säga "tjänar", i fel betydelse.
Vi raljerar naturligtvis. Förlåt.
 
Mikael_L
Ja jag förstod det (också).

Det blev bara så mycket och länge ...

Sorry, no offence ... :cool:
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.