Jag har senaste månaderna använt prisgarantin på Bauhaus.
Har köpt laserpass PCL 20 + stativ 1,5m för ca 1100:- (1395:- normalt) och nu senast en bosch 18V Li-2 skruvdragare med 2 batterier fför 1320:- (1899:- normalt)

Ett HETT tips om man bor i Göteborg är att kolla TOOLAB:s priser och hänvisa till dessa då de har en fysisk butik nånstans i västra frölunda som faller inom 10 mils gränsen.
Namnet på butiken finns på TOOLAB:s hemsida.
Enligt dem på bauhaus är det samma butik som de själva lämnar in och lagar saker hos?


TOOLAB funkar även mot Hornbach där jag fick min DW777 för 2400:- instället för 3400:-
 
Chaly
Utnyttjade prisgarantin på Hornbach innan köp idag utan problem och fick 10%. Istället för 1495:- betalade jag 1079:-. Schysst att de matchar internethandel (utan frakt) och fysiska butiker behöver enligt säljaren inte ha varan i lager. Blir nog att handla där igen...
 
Hur gör man rent praktiskt? Köper varan i kassan och visar upp t.ex. Toolabs hemsida i mobilen?
 
Precis så.
 
Jag har gått till informationen och visat upp där. Betalade även där. ( i Göteborg)
 
Tror tyvärr att bauhaus har någon regel om 10 mil så toolab funkar nog bara i Göteborg?
 
Aha ok. Måste testa nån gång. Hornbach funkar nog oavsett avstånd.
 
Hornbach kör även mot internetbutik så där funkar det utan problem.
 
Skall testa Bauhaus på ventilerade socklar. 3m för 159:- ger 53:-/m K-rauta 129:- för 3,3m ger ca 39:-/m
 
Då kan du riskera att inte få det då det ska vara exakt samma vara...men du kan ju alltid fråga!
 
Gjorde samma med karmar. K-rauta är 120:- billigare på 8x200 karmar. Funkade bra. Ventilerade socklar är samma ingen skillnad.
 
Någon som upplevt att man fått betala mindre för varan än priset på hyllkanten hos bauhaus?
 
tho and - 10 mil stämmer bra.

Bauhaus prisgaranti suger häst**lle ofta. För att inte tala om hur snorkiga, oflexibla och tråkiga de är.

Tacka vet jag Hornbach. Personalen där verkar iallafall vilja vara på sin arbetsplats. Alltid trevliga och hjälpsamma och inga som helst problem med prismatchning.

Personligen är jag ointresserad av att köpa varan först för att sen se ifall de prismatchar.
 
Felde skrev:
Någon som upplevt att man fått betala mindre för varan än priset på hyllkanten hos bauhaus?
Har du läst första inlägget i denna tråd?
 
Ursäkta, var otydlig. Menade att inte åberopa prisgaranti utan helt enkelt går till kassan utan att prata med någon säljare och där läser de in varan till ett lägre pris än vad som står i butiken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.