100 608 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
I våran fiberförening så grävde de in Telia öppenfiber och jag bytte till tele2 utan problem ?Kristian Ask skrev:Möjligtvis man kan komma ner i pris om man förhandlar vid installation men inte annars. Kostnaden är inte något jag bryr mig så mycket om. Vi kör via Telias öppna fiber så vi har inte haft något alternativ. Det ska gå att byta nu till Bahnhofs eget och snart även få ännu högre hastighet till samma pris som idag. Får se när jag tar tag i det...
Uppföljning:
Fick ett erbjudande om 10% rabatt från 429 till 386:-
Frågade då varför jag fortfarande skall betala mera än deras ordinarie pris på 379:-?
Direkt svarade dom att jag istället får 15% och 364:-/månad och ingen bindningstid.
Orkar inte argumentera mera och accepterade erbjudandet. Sparar iaf 65kr/månad eller 780kr/år, det är pengar det med.
Uppmanar ALLA att göra samma sak!
Frågade då varför jag fortfarande skall betala mera än deras ordinarie pris på 379:-?
Direkt svarade dom att jag istället får 15% och 364:-/månad och ingen bindningstid.
Orkar inte argumentera mera och accepterade erbjudandet. Sparar iaf 65kr/månad eller 780kr/år, det är pengar det med.
Då har man 14 dagar ångerrätt så då ringer man tillbaka om 13 dagar å säger att man tänkt på det å vill säga upp abonnemanget. Då bli man kopplad till uppsägningsavdelningen och de har andra erbjudanden ännu bättre som deras kollegor inte har . Så har jag gjort med tele2 och Verisure!Vespa skrev:Uppföljning:
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Från 279 till 239 via chatten. Tack, hörrni!
Sitter själv med Bahnhof 1000/1000 och betalar 299:-/mån, bundet 24 mån. Men har själv lagt in bevakning när bindningstiden går ut för att proaktivt hinna ringa innan avtalet går ut.
Jag betalar 389 för 1000/1000D dagmartin skrev:
Tack för infon.
Börjar bli tröttsamt det här, jag upptäckte samma sak i höstas, en mening i chatten så sänkte de priset. Sen gick det två månader så fick jag ett mail att p.g.a. ökade driftkostnader så ökade priset från och med 1 januari, så från 1 jan till idag har det alltså sänkt igen, så andra gången inom loppet av 5-6 månader justeras priset.
När det höjs informeras det men när de sänker hör man inget alls. Högst normalt verkar det som men rätt irriterande.
Börjar bli tröttsamt det här, jag upptäckte samma sak i höstas, en mening i chatten så sänkte de priset. Sen gick det två månader så fick jag ett mail att p.g.a. ökade driftkostnader så ökade priset från och med 1 januari, så från 1 jan till idag har det alltså sänkt igen, så andra gången inom loppet av 5-6 månader justeras priset.
När det höjs informeras det men när de sänker hör man inget alls. Högst normalt verkar det som men rätt irriterande.
Jag ringde till Bahnhof under julen och påpekade att Telia hade ett erbjudande med 500/500 för 299/månad i ett år.
Hon svarade bryskt att de inte kunde matcha det. Då bad jag henne avsluta abonnemanget vilket hon gjort meddetsamma. Inget försök att behålla mig som kund.
Så nu kör vi Telia i ett år ♂️
Hon svarade bryskt att de inte kunde matcha det. Då bad jag henne avsluta abonnemanget vilket hon gjort meddetsamma. Inget försök att behålla mig som kund.
Så nu kör vi Telia i ett år ♂️
Jag ringde just och skulle säga upp Boxer då mina sex månader med 170:-/månad (100/100) just gått ut. De aviserade höjning från 340:- till 389:- nyligen. Gick igenom hela processen med uppsägning, fick datum för uppsägningen och sånt. Så frågar killen varför jag vill säga upp, jag svarar att det är för dyrt. Då erbjuder han mig 239:- om jag binder mig för 12 månader. Jag tog det erbjudandet direkt då jag aldrig kan hitta något som konkurrerar med det. Gäller att ha koll om ett år nu...Dan_Johansson skrev: