100 742 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Man ska ta ledigt en dag om året och sitta å få ner alla abonnemang/försäkringar så har du tjänat in den dagen med rågeS StoreLelle skrev:
Medlem
· Stockholm
· 49 inlägg
Hej
Har du kopia på erbjudandet till Nya Kunder, så jag har ngt att ref till när jag ringer? Har bara bredbandet hos dem…
Har du kopia på erbjudandet till Nya Kunder, så jag har ngt att ref till när jag ringer? Har bara bredbandet hos dem…
mexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Bra tråd, men sjukt att de kan hålla på såhär.
Gå in på din operatör och se vad nykundserbjudandet är där (låtsas vara din granne exempelvis), det varierar nämligen beroende på vilket stadsnät du är ansluten till.G Gunnar Bendreus skrev:
Fast nu tänker du väl lite konstigt?!. Så är det väl med allting, man köper en produkt för ett pris o ett halvår senare kan ju försäljarens pris vara ett annat. Om du köper en bil för 300000 o sen sänker försäljaren priset på liknande bil ska du då ringa honom o få tillbaka mellanskillnaden ett år senare?
Har man tex försäkringar, telefonabonnemang, elavtal mm så måste man kolla med jämna mellanrum o förhandla till sig ett bra pris. Annars blir det ju att man kanske betalar alldeles för mycket.
Har man tex försäkringar, telefonabonnemang, elavtal mm så måste man kolla med jämna mellanrum o förhandla till sig ett bra pris. Annars blir det ju att man kanske betalar alldeles för mycket.
Samma sak med Telenor. Har tv, bredband och telefoni samlat hos dom men likt förbannat skall man ringa och tjafsa varje år, och "nej, befintliga kunder kan absolut inte få samma erbjudande som nya". Hål i huvudet.
Möjligtvis man kan komma ner i pris om man förhandlar vid installation men inte annars. Kostnaden är inte något jag bryr mig så mycket om. Vi kör via Telias öppna fiber så vi har inte haft något alternativ. Det ska gå att byta nu till Bahnhofs eget och snart även få ännu högre hastighet till samma pris som idag. Får se när jag tar tag i det...MathiasS skrev: