100 605 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det stör mig med att man ger nya kunder bra rabatter. Men inte befintliga. Sen kan jag förstå att operatören inte sänker några priser självmant. Sen tycker jag det är fult att när man vill säga upp avtalet får de bästa priserna.
Varför ska det inte löna sig att vara trogen kund?
Intressant argument egentligen att det är självklart att behöva göra sen blir man nästan sur när påpekar nackdelen
Varför ska det inte löna sig att vara trogen kund?
Intressant argument egentligen att det är självklart att behöva göra sen blir man nästan sur när påpekar nackdelen
När jag tecknade avtal med Bahnhof för 4 år sen var de bland de billigaste för 250/100. Sen har jag upplevt samma sak att priset blivit billigare för nya kunder. Småpengar, men irriterande.
Deras kundtjänst vet jag inget om. Har inte haft ett avbrott på 4 år. Det bara funkar. Det är viktigast.
Deras kundtjänst vet jag inget om. Har inte haft ett avbrott på 4 år. Det bara funkar. Det är viktigast.
Allente är de största lurendrejarna.
Deras säljare gick runt i området och ljög. Först fråga de om man hade stadsnät och sen påstod de, utan att blinka, att man redan var kund hos dem och att de alltså inte var ute efter att sälja något nytt.
Deras säljare gick runt i området och ljög. Först fråga de om man hade stadsnät och sen påstod de, utan att blinka, att man redan var kund hos dem och att de alltså inte var ute efter att sälja något nytt.
Jag fick mail om prisjusteringmexitegel skrev:
Tele2 är värre, de kommer med jämna mellanrum och knackar dörr och påstår att vårt fibernät har blivit uppköpt av dem och att vi måste byta till dem. När man pressar dem lite och jag (för att se vad det säger) frågar vad som händer om jag inte byter till dem så medger de "nej, ingenting då behåller du din nuvarande operatör". Bojkottar Tele2 pga det, även om det är deras dörrförsäljare och den underleverantören som är skräp.S S1mplex skrev:
Det som kan hända att du blir utan nät den tiden det kopplas in...kanske en dag.cillan skrev:Ni som byter operatör lite då och då, blir det något strul med byten om man är tekniskt okunnig? Jag menar, måste man ställa om routern eller göra något annat eller kopplas bara den nya operatören in sig på bredbandet när det blir dags för bredbansbytet? Vi har Telia Öppen Fiber och just nu Banhof som leverantör.
Sedan är det så att de flesta av de mindre bolagen som oftast är bätte erbjuder ingen gratis router.
Men det bara behålla din gamla router om den fungerar tillfredställt. Jag behöll Telenors. Varför byta nåt som fungerar.
Byter du även router får du hålla på skicka tillbaka gammal, vänta på ny. Behöva ställa in den nya till alla dina enheter.
Men det lönar sig byta! Sparar själv flera hundra per år. Fick bättre kundtjänst och extra tjänster som Telenor inte hade.
Ett annat tips är innan och efter du bytt att du t ex testar på bredbandskollen.se din hastighet, ping mm.
Här märkte jag skillnader t ex ett bolag som skulle ge 250/100 gav mig närmare 250 ja men uploaden var bara 20Mbit...var annars söligt också.
Bor ni i hus så köp ett mesh system , har ett med tre enheter . Ni kan hitta ett bra för 1000-1500 så får ni mycket bättre uppkoppling i hela huset .cillan skrev:Ni som byter operatör lite då och då, blir det något strul med byten om man är tekniskt okunnig? Jag menar, måste man ställa om routern eller göra något annat eller kopplas bara den nya operatören in sig på bredbandet när det blir dags för bredbansbytet? Vi har Telia Öppen Fiber och just nu Banhof som leverantör.
Jag har detta :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brukar oxå få ringa till Telia föratt behålla mitt nuvarande pris varje år när bindningstiden är på väg ut. Lite tjatigt är det men tänker aldrig betala deras fulla pris för 500mb/s som är 649kr eller om det va 699kr tom. Betalar fortfarande 299kr för detta. Får se om jag lyckas yttligare få samma pris när det är dags att förnya om 9 månader.
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
Det var tele2 jag hade på Södermalm Stockholm runt 2002 när jag betalade för 24Mbit men bara fick 8Mbit för att stationen i mitt område ”inte byggts ut”. Nej jag har inte haft tele2 sedan dess in any shape or formT TobiasStockholm skrev:Tele2 är värre, de kommer med jämna mellanrum och knackar dörr och påstår att vårt fibernät har blivit uppköpt av dem och att vi måste byta till dem. När man pressar dem lite och jag (för att se vad det säger) frågar vad som händer om jag inte byter till dem så medger de "nej, ingenting då behåller du din nuvarande operatör". Bojkottar Tele2 pga det, även om det är deras dörrförsäljare och den underleverantören som är skräp.
mexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Har turen att bo i samfällighet, betalar 67 kr/ mån för 1000/1000 bundet i fem (5) år.
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
.T TobiasStockholm skrev:Jag tror det är något annat än min läsförståelse som brister tyvärr.
Du skrev att "De betalar ingenting för sitt bredband via stadsnätet (Piteå energi), det ingår i hyran." Du får det att låta som att bredbandet inte kostar din vän något?
- Föreningen betalar garanterat en summa för bredbandet per lägenhet per månad.
- Månadsavgiften som medlemmarna betalar (det finns som sagt inget som heter hyra för en bostadsrätt som du skrev) täcker bl.a denna kostnad för bredbandet.
- Ergo, de betalar visst för bredbandet, genom månadsavgiften.
Förstår du var det brister? Om inte din poäng är att kostnaden går att baka in i avgiften? Eller att de inte betalar till stadsnätet? Ja, jo... Och?
Vad du är duktig bra att du styr upp enskilda användare som inte förstår eller uttrycker sig korrekt. Bra sting och spänst i diskussionen. Men om vi hoppar över det lätt autistiska i era inlägg. Det blir såklart mycket billigare för en förening att handla upp bredband och tv gemensamt än för en enskild användare. Att kassören löste 1000/1000 bredband, nice tv, ett fast lågt elpris innan elkrisen och löjliga räntor på våra lån är fantastiskt. Han e grym. Det behövs någon med huvudet på skaft i en förening, han är värd allt arvode… Extrem skillnad mot ex trötta hsb föreningar där det alltid verkar landa på dyra lösningar och höga räntor. Men det spelar ju ingen roll om man är förening eller privatperson, företagen är banditer mot både juridiska och fysiska personer. Men stora frågan är vpn och iptv. Har inte orkat kolla upp det men någon ung och framåtlutad kille borde väl kunna dela med sig av vad som är bäst. Men kanske inte finns så många unga på byggahus eller så strider det mot forumreglerna att snacka iptv. Kanske får kolla flashback. Det här blir en bra dag
SSSS skrev:
Tack för tipset! Efter en vända till idag fick jag ned det till 239kr/mån utan bindningstid för 100/10. Jag hade nog kunnat få ner det till 229kr om jag hade bundit mig på 12mån för dom kör en kampanj på det till nya kunder. Så blev en total besparing på 984kr/år (bredband & vpn) tack vare denna tråd och lite klassiskt prutning .mexitegel skrev:
Ringde just till Telia där jag idag betalar 948kr/mån för bredband 250/250 och tv (56 kanaler).
När jag att säga upp fick jag ned priset till 549 kr i 12 månader
Ingen dålig timpenning att tjäna 4800 kr/år för 10 minuters samtal.
Detta kommer jag att upprepa varje år!
När jag att säga upp fick jag ned priset till 549 kr i 12 månader
Ingen dålig timpenning att tjäna 4800 kr/år för 10 minuters samtal.
Detta kommer jag att upprepa varje år!