D Dilato skrev:
Det var dyrt.

[bild]
[bild]

Det var dyrt.

Bilden visar en tjänst för bredband med hastigheten 1000 Mbit/s för 299 kronor i månaden och bindningstid.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!

Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....

Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!

Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!

Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....

Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!

jag betalar fortfarande 399 för 100/100 men tycker det blivit dyrt öht med bredband.

Jag tröttnade en gång i tiden på att gamla kunder inte premieras utan enbart nya kunder. Så nu har jag de senaste 5-7 åren satt i system att ringa dem en gång om året och be dem ge mig samma pris som nya kunder har vid det aktuella tillfället. Första linjens kundtjänst brukar säga att det gäller bara nya kunder. Då säger jag: "Koppla mig till den avdelning som har rätt behörighet i systemet", jag brukar hamna på uppsägningsavdelningen. Där är det aldrig några problem.

Så nu tar jag igen detta genom att jag har sett till att mitt avtal alltid tar slut när det är Black Friday kampanj på Telia.
Nuvarande år har jag 299kr för 500/500.

När mitt bredband är fixat så har jag två kund-nummer till som jag ger dem, då jag hjälper dem att ha samma deal (också harmoniserat till exakt samma avtals-datum som mig).

Till alla leverantörer: Ta hand om de trogna kunder ni har.

Skrev om det 2020 ser jag:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-billigare-bredband-med-telia-avtal.395118/

Redigerat:
  • Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
C claym skrev:
:thinking:

Vilket abonnemang / hastighet gäller detta ?
Jag har 100/100 och betalar 439. Kollar jag på Bahnhof ska detta kista 489 vid nyteckning
Har Bahnhof 500/500 i stan, betalar 449, betalar 399 för 250/250 i stugan.

Betalar 279kr/månad för 100/100 hos Bahnhof, höjdes från 249kr för några år sedan. Har fiber via stadsnätet. Total höjning sedan 2015 är alltså drygt 11% så lägre än inflationen alla fall, dock har dom ju ens kontaktuppgifter så är ju inte allt för mycket begärt att skicka ut ett mail om det alla fall...

I övrigt har jag verkligen inga synpunkter på tjänsten dom levererar, förvisso är väl stadsnät generellt stabila men tappar kanske anslutningen nån gång var 3e månad på sin höjd så det får man ändå se som stabilt.

Redigerat:
E Eloffen skrev:
Jag tycker att inlägget verkar en aning koleriskt och påminner om den där som skriker när han skiter.
Och ditt bidrag till att föra diskussionen framåt i den här tråden, förutom det som närmast kan kallas personangrepp är vaddå?

Om du menar att jag blir upprörd och är prismedveten är det helt korrekt uppfattat. Tråden har läst över 18 tusen gånger och många vittnar om samma sak så uppenbarligen finns det fler som är intresserade.

Är du inte en av dem så scrolla vidare och låt bli att posta meningslösa inlägg.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
JustDoIt och 5 till
  • Laddar…
S Sven Svensson3 skrev:
Skulle vara intressant att veta vem som tillhandahåller så pass resonabla priser.
Vi är över 600 i vår förening men betalar ändå ca. 400/mån.
Ownit, men som jag skrev tidigare byggde vi eget nät i området och köper bara in tjänsten men de står för hårdvaran i vår nod. Och sen ett gruppavtal som alla är med i.

Precis så där gör alla andra. Telenor t ex. Stamkunder får betala flera hundra mer än nya kunder som får kampanjpris. Man får hålla på och byta hela tiden.

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
cillan
Ni som byter operatör lite då och då, blir det något strul med byten om man är tekniskt okunnig? Jag menar, måste man ställa om routern eller göra något annat eller kopplas bara den nya operatören in sig på bredbandet när det blir dags för bredbansbytet? Vi har Telia Öppen Fiber och just nu Banhof som leverantör.

• Gilla
Yvonne Gustavsson och 1 till
  • Laddar…
cillan cillan skrev:
Ni som byter operatör lite då och då, blir det något strul med byten om man är tekniskt okunnig? Jag menar, måste man ställa om routern eller göra något annat eller kopplas bara den nya operatören in sig på bredbandet när det blir dags för bredbansbytet? Vi har Telia Öppen Fiber och just nu Banhof som leverantör.
Telenor skickade med en router, men jag fortsatte med den router jag hade. När jag sa upp Telenor fick jag skicka tillbaka den, men det var gratis för mig.

När jag fick fiber i mina två hus så chattade/mailade jag runt för att se vad jag kunde få för pris på tre abbonnemang med 100/100. Det blev 269 kr/abbonnemang hos Halebop och jag fick routrar eftersom jag band det på ett år (med garanterat pris). När bindningstiden går ut ska jag höra runt igen, inget stort besvär.

J Jernhand skrev:
Så less på Bahnhofs höjningar och CGNAT så dom kan dra åt helvete.
Japp, har varit långvarig kund hos Bahnhof, dessutom med ett publikt IP - plötsligt utan förvarning var man CGNAT:ad och då skulle de ha 50 kr i månaden för en publik IP. Det tillsammans med flera tillfällen av sänkta priser i stadsnätets utbud som inte kom mig som långvarig kund tillgodo utan tjafs från min sida, så sa jag upp och bytte till annan leverantör.

Vid ett av tillfällena när tjänsten jag hade fick sänkt ordinarie pris i stadsnätets utbud och jag ifrågasatte detta - då fick jag det flummiga svaret att det är på något vis tjänsteportalen som bestämmer vad det ska kosta, därför får inte Bahnhof veta det och jag får inte priset automatiskt sänkt. Låter så dumt så det är inte klokt. En annan gång sa de rakt ut att det är mitt jobb som kund att bevaka vad det kostar just för stunden.

När de vill höja priset har de minsann inget problem att meddela det.

Tyckte även att det var j*kligt bökigt att nå igenom first line support och få tag i nån som kunde mer än "har du startat om datorn", och lååånga köer för det mesta.

I samband med uppsägningen så kröp det fram att de tydligen kunde bjuda på den där 50-lappen men då var jag efter ett struligt avbrott så sur så jag sa tack och hej.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Själv skrev jag ett sarkastiskt brev med en humoristisk twist direkt till Telias VD för 10 talet år sedan när Telia var dumma. Det slutade med att hans sekreterare ringde med en personlig hälsning från honom och lovade att han skulle ringa så snart han kom tillbaka från Helsingfors om jag inte tyckte det var tillräckligt bra att hon bjöd på all telefoni och bredbandsuppkoppling resten av året (7 månader).

Vill man ha svar från huvudet ska man inte prata med r¨ven

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…

Inser att jag betalt 299 för 100/100 hos Bahnhof men listpriset är 279kr i månaden. Rövhattar!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
heisiandiishe
När vi ändå näsan touchar på ip tv. Tröttnade lite på Telias tv utbud strul och lite oklart vad jag betalar för, lite konstig faktura. Men men skit i det. Kör Chromecast på min oled o qled har 1000/1000 bredband funkar perfekt.

Men tips på bästa VPN (hur får man in det i tv (chromecast) och bästa iptv?!❤️❤️

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.