112 829 läst · 706 svar
113k läst
706 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Jag har haft Bahnhof sedan 2009. Har alltid funkat bra.
Jag gillar deras inställning om att värna kunderna vs staten eller andra som jagar vanligt folk.
100/10 279:-/månad.
Behöver ej snabbare.
Jag gillar deras inställning om att värna kunderna vs staten eller andra som jagar vanligt folk.
100/10 279:-/månad.
Behöver ej snabbare.
Visst, brukar ringa.U ullak40 skrev:
Jag gillar Bahnhof, de har bra priser, support och bra tänkt i rent allmänt men måste vända på alla slantar man kan.
De var ett av de få bolagen som hade publik IP nummer när jag tecknade från början.
Har ju med stadsnät men får mail då och från dom att de är tvungen att höja då Telia (De äger bolaget som äger stadsnätet) höjer sin avgift.
Enligt Telia så kan de erbjuda publikt IP så det är inte omöjligt att jag går över.
Kanske inte får ner så mycket då som ny kund så är erbjudandet 449 kr så kanske kan få ner 30 kr.
He-te att Telia kan erbjuda 299 med extra saker.
Kanske har med att de äger fibern och kan sätta egna priser men då känns det som det ska pratas med konkurrensverket.
Här känns det som kommunen gjort en tabbe när de sålde det lokala bolaget till Telia.
He-te att Telia kan erbjuda 299 med extra saker.
Kanske har med att de äger fibern och kan sätta egna priser men då känns det som det ska pratas med konkurrensverket.
Här känns det som kommunen gjort en tabbe när de sålde det lokala bolaget till Telia.
Brukar fungera för de flesta.J Jonobe skrev:Vi har comhem/tele2 för bredband och tv. När bindningstiden på respektive abonnemang är på väg att gå ut så skickar jag iväg ett mail och säger att jag vill säga upp abonnemanget, men kan stanna kvar om jag får behålla nuvarande rabatterat pris. Det fungerar alltid, eller så prismatchar de aktuellt nykundserbjudande. Man får bevaka bindningstider, men annars minimalt jobb som spar tusenlappar varje år.
Men Telenor ännu värre. Där gick det minsann inte. Sade upp tjänsten, testade lite andra med blandat resultat och landade till Ownit. Vet att den ägs av Telenor men helt annan kundtjänst, billigare pris och dessutom som bonus webbsideutrymme (även fast jag ej har hemsida så är det mycket användbart ifall man snabbt behöver dela nån fil till hela internet utan massa begränsningar och tjafs som diverse drivetjänster innebär).
Det enda bra med Telenor var att dem sålde mig en bra router för 545kr (böterna när man ej skickade tillbaka).
Tycker dock det är lågt av bolagen att inte premiera gamla trogna kunder....lika märkligt som våra Svenska mobiloperatörer där abbonemang är dyrare än kontantkort.
Redigerat:
Vi betalar 199kr/månad för 1000/1000. För 100/100 kostar det 29kr/månad. Detta hos Bahnhof.
Men så har vi utöver det nöjet att betala en nätavgift till nätägaren Umeå energi som vet hur man tar betalt.
349kr för 100/100
550kr för 1000/1000
Så totalen är alltså 378kr respektive 749kr. Unnar mig gigabit för det är skönt, men har funderat flera gånger på att sänka ner pga kostnaden och det faktiska behovet.
Men så har vi utöver det nöjet att betala en nätavgift till nätägaren Umeå energi som vet hur man tar betalt.
349kr för 100/100
550kr för 1000/1000
Så totalen är alltså 378kr respektive 749kr. Unnar mig gigabit för det är skönt, men har funderat flera gånger på att sänka ner pga kostnaden och det faktiska behovet.
Haft flera olika och bahnhof är de enda som aldrig strulat något.mexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Exakt, jag håller med dig.. Senaste höjningen är visst på grund av att deras samarbetspartner höjt priserna på grund av höjda energipriser.. Undrar om Bahnhof kommer sänka priserna om energipriserna kommer sjunka. Sen är det lustigt att höjningen kommer nu när energipriserna är lägre än dom var i December.mexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Jag bytte till Ownit efter att Bahnhof gav mig privat IPv4 helt plötsligt, och angav att det var eftersom Zitius tagit över stadsnät. Bahnhof erbjöd mig , efter många email, gratis publik IPv4 igen. Dagen efter skicka dom email om allmän prishöjning för alla Zitius kunder.S SirKnasen skrev:Jag har bett Bahnhof sänka mitt pris säkert 3-4 gånger till samma pris som för nya kunder men det brukar bara ta ett par månader så kommer ett mail om kommande höjning igen.
Jag har dock lyckats tjata till mig gratis publik IP-adress efter de börjat vilja ha 50Kr/mån för den.
Ser att de sänkt priset för nya kunder igen även i mitt stadsnät men orkar inte tjafsa om priset igen. Tror jag byter till Ownit istället.
Bytte då till Ownit, 339 kr/mån (100/100) och grattis IPv4. Frid o fröjd i 3 veckor tills jag i förra veckan fick email om prishöjning även från dem, nu till 439 kr/mån, p.g.a fysisk anslutning till Zitius-nätet och att det är Zitius som höjer priset mot dem.
Blir till att undersöka andra aktörer igen. Trist dock.
Det säger dock ingenting, för det kostar garanterat bostadsrättsföreningen en summa per lägenhet varje månad. Sen att de väljer att baka in den kostnaden i månadsavgiften gör ingen skillnad. I vår förening förhandlade jag som sagt fram ett avtal om 115kr/mån per lägenhet för 1000/1000Mbit men det bakades in i avgiften och var alltså inget som vi debiterade medlemmarna/de boende utan för dem framstod det också som "gratis internet".U ullak40 skrev: