Köpte en 32a från NON, det var mineral b. Precis som på bilden
 
Som jag misstänkte. Såg ju märkningen på handtaget, men man vet ju inte om bild & verklighet stämmer överens & beskrivningen deras är lite "undermålig".

Är sugen på att testa en 28cm. Frågan är om man ska ta med en 32cm samtidigt? Prisläget är ju inte avskräckande. Men en 24cm hade nog varit mer intressant för min del, förutom en 28cm. De mindre har dock inte NoN.
 
Liten uppdatering, mina fina rosttfria kastruller och pannor tål inte de moderna diskmaskinstabletterna, de gröper ur legeringarna som finns mellan innandömmet och ytterväggen (Demeyere) och mest syns det på botten, från sidan (Ittala och Demeyere).

Kollade igenom garativillkoren, och där står det att moderna diskmaskinsmedel kan ha negativ inverkan på kastrullerna. Tji fick jag.

Funktionsmässigt påverkar det inte, men det är lite surt att inte veta livslängd, för diskmaskin är väldigt enkelt sätt att få de rena.
 
Akahigi
Aldrig stekpannor i diskmaskinen. That said, så tror jag att det är alujoxet emellan som bara släpper lite i kanterna. Borde vara lugnt.
 
Akahigi skrev:
Aldrig stekpannor i diskmaskinen. That said, så tror jag att det är alujoxet emellan som bara släpper lite i kanterna. Borde vara lugnt.
Stekpannor finns ju i teflon, gjutjärn, rostrfitt, aluminium m.m. så det är väl lite väl svepande råd. Sedan är det inte lite "alujox" som släpper, det är på vissa kastruller ca 4mm.
En annan sak som (kanske nämts) är att handtagen är designade för att vara snygga många gånger, men helt värdelösa då de blir för varma.

Min slutsats är att det är väldigt mycket marknadsföring som säljer, och jag gick på det.
 
Min nya samling av stekpannor :)

deBuyer Mineral B element, 24cm, 28cm & 32cm.

WP_20140617_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är inte 32cm-pannan groteskt stor...? Eller har du en 90cm häll att ställa den på?
 
Mikael_L
frav skrev:
Min nya samling av stekpannor :)

deBuyer Mineral B element, 24cm, 28cm & 32cm.
Nu vill jag å det snaraste ha recensioner på hur det går att steka pannkakor, bacon, omelett och fiskfile. :)
 
magda136 skrev:
Är inte 32cm-pannan groteskt stor...? Eller har du en 90cm häll att ställa den på?
Den måste ju matcha den stooora Victorinoxen..... ;)


Mikael_L skrev:
Nu vill jag å det snaraste ha recensioner på hur det går att steka pannkakor, bacon, omelett och fiskfile. :)
Precis....:D
 
Botten-måtten är ca 24cm/20cm/17cm på dem. Groteskt stor, nä inte direkt. Men jag får nog gå på gym, för det är ingen alu.pannevikt på dem :)

Här är en bild med dem staplade i varandra.

WP_20140617_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Remne skrev:
Den måste ju matcha den stooora Victorinoxen..... ;)
For you my friend :)

WP_20140617_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 2 till
  • Laddar…
Jag skaffade en Demeyere-satuese-panna 28cm för något år sen. Bästa stekpannan jag någonsin kommer att behöva skaffa. Den är sjukt stor. Tyvärr är den så tung så min fru inte gillar att använda den. Men jösses vad mat det får plats i den :)

Skapligt pris också: http://www.demeyere-shop.de/Braten-...Sauteuse-ohne-Deckel-Design-Apollo-28-cm.html

Men glöm inte att köpa till ett (glas)lock till pannan.
 
Min sambo vill ha traktörpannan, o tar man den i Ø32cm är det ett handtag extra i framkant, så det är rejäla pjäser....
Nu har vi ju en gaseldad Ø58cm Murikka, så deBuyer får nog vänta till vintern....
 
frav skrev:
Botten-måtten är ca 24cm/20cm/17cm på dem. Groteskt stor, nä inte direkt. Men jag får nog gå på gym, för det är ingen alu.pannevikt på dem :)

Här är en bild med dem staplade i varandra.

[bild]
Fina pannor. Jag kör själv på gjutjärn, men håller dörren på glänt för kolstål då jag ej provat det.
Fördelen är att de är nästan halva vikten
Frågan är hur bra de håller formen när de blir riktigt varma och hur bra yta det går att få i dem?
 
sblixten skrev:
Fina pannor. Jag kör själv på gjutjärn, men håller dörren på glänt för kolstål då jag ej provat det.
Tack, ja de ser faktiskt klart trevliga ut.
sblixten skrev:
Fördelen är att de är nästan halva vikten
Ja det är en fördel.
sblixten skrev:
Frågan är hur bra de håller formen när de blir riktigt varma och hur bra yta det går att få i dem?
Time will tell... Men man måste ju vara lite eftertänksam med uppvärmning, avkylning samt temperatur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.