Hemmakatten skrev:
Och som en liten gest för "peace, love and understanding" i denna utomordentligt svåra fråga, har jag nu en avatar som förhoppningsvis blir som olja på vattnet...;)
Que? En diabolisk svart katt med fem ögon och horn både på huvud och tassar?
Nähä du, mig lurar inget litet halsband ;)
 
thomasx skrev:
Jag tänker mig att kassören nog hellre kontrollerar bandet, vid behov, med sina knappar än med pinnarna ;)
Då tycker jag du ska göra en egen empirisk undersökning. Enligt min, så tar personalen en pinne och lägger på bandet för att få stopp på det.
 
Menar du att rullbandet har en funktion som gör att det stannar när det kommer en pinne? Chemtrail-varning på den.
 
Det är inte så konstigt. Det sitter en sensor vanligtvis före vågen som gör att bandet slutar mata på varor när den bryts. Vare sig den bryts av pinnen eller matvaror faktiskt :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
magda136 skrev:
Det är inte så konstigt. Det sitter en sensor vanligtvis före vågen som gör att bandet slutar mata på varor när den bryts. Vare sig den bryts av pinnen eller matvaror faktiskt :)
Det är ju egentligen ganska självklart när man tänker efter.
Annars skulle ju varorna torna upp sig när den stackars kassörskan vrider och vänder på någon svåravläst förpackning framför streckkodsskannern.

Och jo, det finns även "kassörer" ibland i kassorna, men kassörskorna verkar flinkare.
 
MathiasS skrev:
Chemtrail-varning på den.
Vad har jag missat? Har chemtrail-debatten fått ny fart? Den hade väl sin kulmen för sisådär 5 år sedan? ;)
 
Mikael_L
Äh, det är bara Mathias som försöker få igång Chemtrail-debatten igen ... ;)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Jag har nog sett typ en miljon gånger hur kassörerna trycker på knapparna de har precis intill sig för att starta och stoppa bandet. Kan inte påminna mig att jag någon gång sett dem lägga upp en pinne. Men visst, jag ska hålla ögonen öppna framöver ;)
 
Vad händer om man lägger två pinnar direkt efter varandra? Blir den stackars kassapersonen förbannad eller förvirrad och börjar leta efter osynliga varor? Jag har inte vågat prova, kan inte någon modig person?

Helt off topic kan jag meddela att jag ägnade ca 5 minuter åt att fundera på hur man böjer "törs", dvs. hur skulle jag skriva "jag har inte tordats". Det känns som att något är fel med den böjelsen? Blev tvungen att fråga frun som förstås kom med den enkla lösningen att skriva "har inte vågat".
 
Mikael_L skrev:
Äh, det är bara Mathias som försöker få igång Chemtrail-debatten igen ... ;)
Försöker få igång. Det låter väldigt negativt. Detta handlar snarare om konsumentupplysning och att göra folket medvetet om att det kuvas till medgörlighet.
 
Mikael_L
Jag fattar nada av vad du antyder.

Jag var på Arlanda förra veckan, och då råkade jag bli helt insvept i ett sådant där moln, och det har ju inte dödat mig eller påverkat mig på något vis ...
... men jag har ganska suddiga minnen av förrförra veckan och tiden före det ... hmmm ...


Men hur som helst så är det inga skadliga saker i de där molnen, utan det är bara bra och nyttiga grejer, vi ska vara glada att det är så. Och så måste vi tydligt gå ut och dementera att USA eller monsanto har något med det att göra ...


Ähh, nu har jag inte tid längre.
Jag ska installera en app, NSA-content-examinator, som jag tror blir jättebra i telefonen. En idé som bara liksom poppade upp i mitt huvud. Hur fel kan det vara, va?
 
Redigerat:
  • Gilla
Isak76 och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och jo, det finns även "kassörer" ibland i kassorna, men kassörskorna verkar flinkare.
Både chemtrails och sexism i samma tråd.

Nu blir det liv i luckan!
 
Jag skulle nog säga att det alltid finns en kassör i kassan, utom när den är tom, och ibland är kassören en kassörska.

Att generellt påstå att en kassörska är mer flink är direkt könsdiskriminering, så därom tänker jag inte uttala mig ;)
 
bonnier skrev:
Vad händer om man lägger två pinnar direkt efter varandra?
Kan fungera om du skall köpa cigaretter eller göra något annat, som enbart finns i kassan. Då förstår kassörskan att varorna som kommer efter dina två pinnar, inte är dina. Nu kan det ibland vara svårt att få tag i två pinnar, för det är ett stort svinn.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.