Exakt. Behövs fler bevis?

Jag lägger in bilden också.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
MathiasS skrev:
Exakt. Behövs fler bevis?

Jag lägger in bilden också.

[bild]
Är det en bild från kassörskans kommandocentral på Ica ? ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
bonnier skrev:
...
Helt off topic kan jag meddela att jag ägnade ca 5 minuter åt att fundera på hur man böjer "törs", dvs. hur skulle jag skriva "jag har inte tordats". Det känns som att något är fel med den böjelsen? Blev tvungen att fråga frun som förstås kom med den enkla lösningen att skriva "har inte vågat".
Ännu mer OT:

Som gammal realskoleelev med gedigen utbildning i modersmålet vill jag påstå att "tordats" är helt korrekt, och jag skulle gärna använda det själv.

Men när man pratar med stockholmare, västgötar och annat löst folk kan det vara säkrare att göra en omskrivning enligt din frus förslag.


Källor:
https://www.flashback.org/t236772
Om supinum
http://sv.wikipedia.org/wiki/Supinum

Så en nöt för dig (eller din fru) att knäcka:
Kan du komparera adjektivet (dvs få, färre...)?
 
D09..Tror det är från konsum då lappen är handskriven och ej gjord med klister remsor. :D
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Har för mig det heter få, färre, färst, men det är länge sedan jag studerade modersmålet.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Micro skrev:
D09..Tror det är från konsum då lappen är handskriven och ej gjord med klister remsor. :D
Huvudsaken är väl att pappret är bisfenolfritt :)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Micro skrev:
D09..Tror det är från konsum då lappen är handskriven och ej gjord med klister remsor. :D
Hmm, varför sitter den bland lysknapparna...?:x
 
Fotografen skrev:
Hmm, varför sitter den bland lysknapparna...?:x
Piloterna är på lyset :surprised:
 
Fotografen skrev:
Hmm, varför sitter den bland lysknapparna...?:x
Det kostar väl för mycket att betala en riktig elektriker att borra ett nytt hål o koppla en ny strömbrytare.
Så troligtvis har en hempulare kopplat om en gammal ljusknapp till ett nytt ändamål.:p
 
bonnier skrev:
Vad händer om man lägger två pinnar direkt efter varandra? Blir den stackars kassapersonen förbannad eller förvirrad och börjar leta efter osynliga varor? Jag har inte vågat prova, kan inte någon modig person?
Då räknar kassörskan med att du ska ha tobak, saffran, frimärken eller hämta/lämna post. Inget konstigt alls.

Har förresten frågat tre kassörskor angående kundpinnen efter mitt första inlägg i den här tråden:
En höll med om det ergonomiska argumentet, men tyckte ändå att det var viktigare att få koderna åt rätt håll, så att de slipper vrida varorna.
Två tyckte att "så länge pinnen finns där så att de slipper reda ut bråket om vems varor som är vems bryr de sig inte om hur den hamnar där".

Frågade även några kunder. De förstod inte frågan. Man lägger väl dit pinnen om den saknas, svårare än så är det ju inte?
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
Jag tror det är dags att vi inför olika kassor där man skiljer på vem som ska lägga upp pinnen. Då borde alla bli nöjda, bra flyt i varuflödet och inga bråk uppstå.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissepisse skrev:
Jag tror det är dags att vi inför olika kassor där man skiljer på vem som ska lägga upp pinnen. Då borde alla bli nöjda, bra flyt i varuflödet och inga bråk uppstå.
Förlåt alla för att detta kanske blir lite OT nu, men jag tror inte alls på iden med olika kassor, ty folk kan inte läsa...
I "min" butik där jag brukar handla införde dom två kassor med endast Kortbetalning.
Första veckan hade dom extra skyltar där det stod "ENDAST KORTBETALNING" dessa skyltar var placerade så att man nästan var tvungen att kliva över dom för att komma fram, ändå var det någon som försökte betala med kontanter varje gång jag skulle handla, och fick då samla ihop sina varor och gå till en annan kassa...
 
Zixten skrev:
...ändå var det någon som försökte betala med kontanter varje gång jag skulle handla, och fick då samla ihop sina varor och gå till en annan kassa...
Det var förstås någon "äldre herre" eller "gumma" som hade glömt bort konsten att läsa och dummade sig.
Så typiskt för gamlingar :surprised:

Zixten, jag skall berätta en hemlighet för dig:
Nissepisses förslag om olika kassor var ironi :)
 
KnockOnWood skrev:
Det var förstås någon "äldre herre" eller "gumma" som hade glömt bort konsten att läsa och dummade sig.
Så typiskt för gamlingar :surprised:

Zixten, jag skall berätta en hemlighet för dig:
Nissepisses förslag om olika kassor var ironi :)
Näää, faktiskt så var det inte bara de äldre herrarna eller gummorna som missade att läsa, utan alla åldrar...
Jo, jag anade ironin, men ville ändå delge min lilla berättelse från verkligheten...
 
Själv kör jag med självscanning där så finns, på Coop och Ahlsell (av alla ställen), då slipper man bråka med folk som ger sig på en bara för att de själva inte orkar lägga upp en liten pinne på bandet ;)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.