Zixten skrev:
...men ville ändå delge min lilla berättelse från verkligheten...
Ja, vem tusan ids läsa/har tid att läsa/upptäcker alla skyltar över allt.

Det verkar ibland som att de tror att bara för att de satt upp en skylt så vet hela världen budskapet.
 
Ja, precis som alla hastighetsbegränsningsskyltar som Trafikverket sätter upp, det är visst många som inte ser dem heller...;)
 
KnockOnWood skrev:
Ja, vem tusan ids läsa/har tid att läsa/upptäcker alla skyltar över allt.
Exakt. Det är kartongskivor i fjädrar från taket. Små hållare med limblock med kuponger man ska fylla i, färgglada kartongställ med DVD-skivor, små tummade handskrivna lappar där det står att man inte säljer frimärken.

Lättast är att skita i allt och bara spela dum. Jag behöver i alla fall inte anstränga mig för att vara övertygande.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Men den senaste dumheten är i alla fall alla de här medlemskapen man ska ha. Det är BR-leksaker, Stadium, Brothers osv. Det enda ett medlemskap ger är en massa skit i brevlådan.
 
  • Gilla
bjoar564
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Men den senaste dumheten är i alla fall alla de här medlemskapen man ska ha. Det är BR-leksaker, Stadium, Brothers osv. Det enda ett medlemskap ger är en massa skit i brevlådan.
Jag har gjort det lätt för mig, och handlar allt på Harrod's i London.
De har allt så det är bara att kvista över en gång i veckan med BA, business Class förstås.
Och där känner de igen mig så klart, behöver alltså inte visa alla mina guldkort varje gång :cool:
 
KnockOnWood skrev:
Jag har gjort det lätt för mig, och handlar allt på Harrod's i London.
Har de INGA pinnar på Harrod´s???
 
KnockOnWood skrev:
Nissepisses förslag om olika kassor var ironi :)
Njäe, tanken var också att man ska ha ordentliga skyltar samt dedikerad personal som informerade ankommande köpare till kassorna vilken kassa de ska välja.

Men nu slog mig tanken att man borde införa automatisk pinnuppläggare. När inga fler varor läggs på bandet inom 5 sekunder så ploppar det upp en pinne. På så sätt kan man spara in tjänsten "pinninformatör" men ändå erbjuda samma harmoni i kassorna.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag ser en ny arbetsuppgift här! I varje kassa står det en pinnvakt! Denna person ser till att det kommer en pinne mellan olika kunders varor. Tänk så många nya arbetstillfällen det skulle ge. :D
 
thomas33 skrev:
Har de INGA pinnar på Harrod´s???
Tja pinnar och pinnar...

De har en sorts smala guldtackor, som de delar ut till guldkunderna vid ingången.
Men de flesta av oss har ju med sig egna bullions, och tackar nej.
Vi vill ju inte släpa runt på en massa metall i onödan.

När skall det förresten bli godkänt med RUT-avdrag för att skicka hembiträdet till London för att veckohandla?
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Här har jag i decennier småskämts över att jag som liten skit funderade över varför inte mor fick köpa pinnen för kassörskan som resolut lade tillbaka den.
Nu visar det sig att det är enorm efterfrågan på dessa pinnar och jag var bara före min tid som vanligt.

Vet inte om jag tänkte så långt som vad dom skulle användas till, tändved kanske? Fast nu är dom ju i plast.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Jag vet faktiskt inte om det är butlern eller husan som handlar, hursomhelst ser butlern till att frukosten står på bordet vid niotiden.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
De har allt så det är bara att kvista över en gång i veckan med BA, business Class förstås.
Jag måste personliga säga att det här med att resa kollektivt inte är min grej. :thumbdown:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
För dessa vanliga människor som upplever harrods som något extra duger det säkert med luftburen boskapstransport.
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
mycke_nu skrev:
Jag måste personliga säga att det här med att resa kollektivt inte är min grej. :thumbdown:
Håller med, det är lite b. Varför ska man trängas med andra när man kan handla i Harrods nätbutik och få hemleverans. Tror KOW försöker skryta lite.....
 
Hemmakatten skrev:
Håller med, det är lite b. Varför ska man trängas med andra när man kan handla i Harrods nätbutik och få hemleverans. Tror KOW försöker skryta lite.....
Äsch, jag som är så blygsam :cool:

Ville mest bevisa att i denna tråd kan inget bli för off topic :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.