34 222 läst · 399 svar
34k läst
399 svar
Apropå pinnen i/på affären !
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Exakt. Det är kartongskivor i fjädrar från taket. Små hållare med limblock med kuponger man ska fylla i, färgglada kartongställ med DVD-skivor, små tummade handskrivna lappar där det står att man inte säljer frimärken.KnockOnWood skrev:
Lättast är att skita i allt och bara spela dum. Jag behöver i alla fall inte anstränga mig för att vara övertygande.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har gjort det lätt för mig, och handlar allt på Harrod's i London.Nyfniken skrev:
De har allt så det är bara att kvista över en gång i veckan med BA, business Class förstås.
Och där känner de igen mig så klart, behöver alltså inte visa alla mina guldkort varje gång
Njäe, tanken var också att man ska ha ordentliga skyltar samt dedikerad personal som informerade ankommande köpare till kassorna vilken kassa de ska välja.KnockOnWood skrev:
Men nu slog mig tanken att man borde införa automatisk pinnuppläggare. När inga fler varor läggs på bandet inom 5 sekunder så ploppar det upp en pinne. På så sätt kan man spara in tjänsten "pinninformatör" men ändå erbjuda samma harmoni i kassorna.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tja pinnar och pinnar...thomas33 skrev:
De har en sorts smala guldtackor, som de delar ut till guldkunderna vid ingången.
Men de flesta av oss har ju med sig egna bullions, och tackar nej.
Vi vill ju inte släpa runt på en massa metall i onödan.
När skall det förresten bli godkänt med RUT-avdrag för att skicka hembiträdet till London för att veckohandla?
Här har jag i decennier småskämts över att jag som liten skit funderade över varför inte mor fick köpa pinnen för kassörskan som resolut lade tillbaka den.
Nu visar det sig att det är enorm efterfrågan på dessa pinnar och jag var bara före min tid som vanligt.
Vet inte om jag tänkte så långt som vad dom skulle användas till, tändved kanske? Fast nu är dom ju i plast.
Nu visar det sig att det är enorm efterfrågan på dessa pinnar och jag var bara före min tid som vanligt.
Vet inte om jag tänkte så långt som vad dom skulle användas till, tändved kanske? Fast nu är dom ju i plast.
Jag vet faktiskt inte om det är butlern eller husan som handlar, hursomhelst ser butlern till att frukosten står på bordet vid niotiden.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg