Det kan karaktäriseras som lite ohyfsat, ja. Å andra sidan inte mer ohyfsat än att medvetet ställa till med en scen i en affär för att någon inte lägger upp pinnen på bandet.
Rent ut sagt, man kan inte ställa krav på sina medkunder i en affär att alltid lägga upp pinnen efter varorna.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Västerhaninge 17 skrev:
...Bra gjort ,va snyggt mm.
Inlägg man gör här är svar som är förnedrande ,spårar ur totalt mm.

Tror jag går ur den här klubben !!
Jättebra Västerhaninge!
Helt rätt att ge sig på en gammal gubbe och uppfostra honom!
Han var säkert söndercurlad som barn och fick inte lära sig folkvett,
Så härligt att höra att någon tar tag i det och visar knölen var skåpet skall stå!

Ovanstående är ironi, om nu någon här inte förstod det.
Men är det sådana kommentarer du vill ha V?

Efter att du faktiskt har både
a)
betett dig oförskämt mot en äldre människa, vars förståndsgåvor och mentala status du troligen inte har en aning om och
b)
som en barnunge i trotsåldern saboterat kassörskans arbete, och fördröjt kötiden för alla i kön bakom dig.

Du inser inte själv hur korkat ditt uppförande var helt enkelt, och här är folk så hänsynsfulla att de inte skriver det rent ut, utan ger dig små inlindade gliringar i stället.
Utom jag, här och nu, då jag kanske tar lite mer illa vid mig av ditt raljerande om "äldre herre" och hans "gumma".

Kanske du skulle börja med självskanning?
Det har jag gjort. Då slipper man förarga sig över gamlingars usla kassakö-uppförande.
Dessutom slipper man stroppiga besserwissers i kön bakom sig.
 
  • Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
Västerhaninge 17 skrev:
...hur tänker människan egentligen eller nr 11 (var bor du egentligen) är detta att vara trevlig /hyffs mot andra helt okända ?
Hoppas. Här fick man sig en känga.

Jag var kanske otydlig i min fråga. Den är ställd i all välmening. Jag har väl handlat lite här och där i Sverige och aldrig upplevt att det blir krig i butiken (som jag tolkade din trådstart) om pinnen. Därav undran. Jag vill helt enkelt undvika stället.

Själv är jag från norra Storstockholm och det finns några butiksföreteelser som får mig att knyta näven i fickan:

1. Personal som stänger kassan när det fortfarande står folk i kö.
2. Endast en kassa öppen. En andra kassa öppnas. Folk längst bak i kön springer hals över huvud för att komma först. Vaffan. Ordnung! Vi har köat allihopa. Vari ligger rimligheten att den som är bäst på 100 m kommer först i den nya kön?
3. Det är lång kö. Kärringar (det är alltid kärringar) pustar extra högt och ljudligt om att personalen minsann borde öppna en extra kassa. Säg det öga mot öga till personalen i stället din konflikträdda...
4. Folk som inte respekterar den amerikanska kön (flera kassor, EN kö). Företrädesvis på McDonalds. Alla med någon sorts sunt förnuft begriper att det är det bästa systemet.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Lol...
 
Mikael_L
Mikael_L
Västerhaninge 17 skrev:
Brukar hålla till på ett forum GARAGET ,som handlar om bilar ,inläggen brukar vara pådrivande och uppmuntrande.Håller på och renoverar en Mustang från -68
Bra gjort ,va snyggt mm.
Inlägg man gör här är svar som är förnedrande ,spårar ur totalt mm.

Tror jag går ur den här klubben !!
Ehh.
Jag tror nog att du helt enkelt får acceptera att just denna fråga anses av tillräckligt många som ett såpass lågprioriterat i-landsproblem att vi helt enkelt valde att skämta om saken. :)

Jag tycker inte att du har rätt att döma oss så hårt för det.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Västerhaninge 17 skrev:
Brukar hålla till på ett forum GARAGET ,som handlar om bilar ,inläggen brukar vara pådrivande och uppmuntrande.Håller på och renoverar en Mustang från -68
Bra gjort ,va snyggt mm.
Det finns många trådar i detta forum där det blir mycket med positiva kreed.

Västerhaninge 17 skrev:
Inlägg man gör här är svar som är förnedrande ,spårar ur totalt mm.

Tror jag går ur den här klubben !!
"Dumma/korkade" frågor får ofta några seriösa svar, sedan en hel del "Dumma/korkade" svar.
Det finns ett uttryck som heter "dumma frågor kräver dumma svar".
 
Hemmakatten skrev:
Vi kvinnor har i detta kundpinnedilemma redan insett att vi lägger en pinne både framför OCH bakom varorna utifall det står en karl bakom eller framför eftersom vi inte vill utsättas för alla dessa, intill nu, oförlösta testosteronattacker.
Och som en liten gest för "peace, love and understanding" i denna utomordentligt svåra fråga, har jag nu en avatar som förhoppningsvis blir som olja på vattnet...;)
Gillar din avatar Hemmakatten!
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Ja, tänk att det ska vara så svårt att vara omtänksam och vänlig.

Jag lägger så klart upp en pinne för att särskilja mina varor från kunden framför mig, om denne inte redan gjort det som en markering på att denne är klar och nu kan jag börja.
Åsså avslutar jag så klart med att lägga upp en pinne så att kunden bakom inte blandar sina varor med mina och som en vänlig gest.
Finns ingen bakom lägger jag ingen pinne. Kommer det någon efter en stund kan det hända att den får lägga själv. Det brukar inte vara något problem, de flesta klarar en så enkel sak ;)

Fast jag måste fråga TS en sak. Varför valde du att ta upp denna fråga här på Byggahus, istf på Garaget?
 
  • Gilla
Skytech
  • Laddar…
Väntar på tråden "Köpt ett hus reglat med kundpinnar, dolt fel?"
 
Västerhaninge 17 skrev:
Du verkar ha erfarenheter av detta ,eller ?

Du får gärna kommentera pinnens vara eller inte vara ,vart den placeras PÅ BANDET mm.

Omogna kommentarer kan du väll skicka till soptippen.
Min kommentar handlade om omogna personer inte pinnar.

Skulle jag av misstag råka betala ett paket kaffe åt personen bakom så bjuder jag på det fikat.

Jösses.
 
Västerhaninge 17 skrev:
Brukar hålla till på ett forum GARAGET ,som handlar om bilar ,inläggen brukar vara pådrivande och uppmuntrande.Håller på och renoverar en Mustang från -68
Bra gjort ,va snyggt mm.
Inlägg man gör här är svar som är förnedrande ,spårar ur totalt mm.

Tror jag går ur den här klubben !!

Lägg ut denna fråga på garaget och ge oss en länk så får vi lära oss lite netikett och hur man för en vettig diskussion framåt.

Protte
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Finns ingen bakom lägger jag ingen pinne.
Lägg upp en pinne även när du är ensam så står inte rullbandet och går i onödan.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Lägg upp en pinne även när du är ensam så står inte rullbandet och går i onödan.
Jag tänker mig att kassören nog hellre kontrollerar bandet, vid behov, med sina knappar än med pinnarna ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.